Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › uitlaat valt spontaan onder brommer vandaan
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door teenhakker.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 april 2010 om 08:53 #210428
hallo allemaal
ik had voor de pasen een nieuwe uitlaat gekocht
een technigas cc. en ik heb er een paar dagen op rond gereden.
nu was ik vanochtend even naar het centrum om wat te halen en daarna weer naar huis
vervolgens ging ik 5 minuten later weer weg naar vrienden
en aan het eind van de straat knalt spontaan m’n uitlaat eronder vandaan.hij is nu flink verbogen in de eerste bocht en past dus niet meer
heeft er iemand enig idee hoe m’n uitlaat zomaar eronder vandaan kon komen en of ik dit nog kan repareren?
alvast bedankt6 april 2010 om 08:57 #231595Misschien zat hij niet goed op de uitlaatpoort gemonteerd.
Als je er met je voeten te veel op leunt of ergens tegen aan rijd kan de uitlaat er ook al vanaf vallen.
Had je de uitlaat ook bij de cilinderkop vastgezet?
6 april 2010 om 08:59 #231596ja hij zat wel goed vast aan de uitlaatpoort.
nee ik had m niet bij de cilinderkop vastgezet want ik zou niet weten hoe ik dat moet doen want er zit niks waar ik een boutje in kan draaien ofzo.6 april 2010 om 09:05 #231597ALs je dit monteerd of iets soortgelijks kan het niet meer gebeuren.
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1796
Die bout draai je vast op je bloktapeind.
6 april 2010 om 10:30 #231602ok
naja ik was net naar de fietsemaker en die zij dat je het niet kon rechtmaken
maar dat is me toch nog gelukt met een rubbere hamerja ik ga dalijk ff naar de gamma ff kijken of ze daar iets dergelijks hebben
en denk iets van hittebestendige lak want hij is behoorlijk door de lak heen gekrast aan de onderkantmaar bedankt iig.
6 april 2010 om 10:37 #231603teenhakker :
ja ik ga dalijk ff naar de gamma ff kijken of ze daar iets dergelijks hebbenBespaar je de moeite, hebben ze niet !
M7 is daar niet te vinden.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 april 2010 om 13:10 #231612Mijn uitlaat viel er eerst vanaf omdat ik in de achterbrug een te klein ringetje had geplaatst. Dan hangt de uitlaat dus alleen nog aan je uitlaatpoort en valt ie er onderuit.
9 april 2010 om 20:45 #231720hm ik had m opnieuw eronder gehangen
maar naar 3 dagen lag hij er weer af -.-..9 april 2010 om 23:39 #230304wat je ook kunt proberen is:
stukjes aluminium voetpakking tussen de uitlaatklem en de uitlaat plaatsen en als je hem dan aandraait dan komt hij strakker vast te zitten ( beun en krent manier )
maar als dat ook niet werkt dan mag je wel even naar je cilinder kijken want het zou kunnen betekenen dat de uitlaatpoort af is.
Succes ermee
12 april 2010 om 15:42 #231797ok
ja hij zat al heel strak vast iig, daarom vind ik het ook zo gek want hij komt er ineens gewoon onder vandaan. achter zat nog even tijdelijk vastgebeunt daar moet ik even wat laten lassen om m goed vast te zetten,
maar hij zat voor ook vast, daar bleef ie ook nog op hangen.
maar de achterkant had ik vastgemaakt met een dik ijzerdraad, en flink strak vast gezet.
en dat was gewoon door al het ijzerdraad heen gescheurt op een of andere magische wijze, en de uitlaat is er bij de uitlaatpoort vanaf gekomen. maar ik snap er nik van
want ik rij 3 dagen rond, in totaal 50 km gereden ik controleer altijd nog even voordat ik ermee ga rijden of dat de uitlaat er nog goed onder zit.
en dan zit ie er goed strak onder, en dan rij ik er 3 km mee en dan komt ie er ineens onder vandaan.
dat snap ik niet maarja
en wat bedoel je met
: uitlaatpoort af is. ??12 april 2010 om 15:48 #231798Door het verwisselen van uitlaten kan hij verslijten, dus ipv 22mm kan hij 21,5mm zijn geworden.
14 april 2010 om 14:55 #231878ik heb nog even goed gekeken
ik heb de uitlaat poort opgemeten die is 22 mm, en dat is de uitlaat ook.
maar als ik hem er onder hang en hem dan echt heel strak aan draai
dan zit de uitlaatklem nog niet helemaal dicht maar wel helemaal strak
maar toch kan ik hem er dan weer vanaf schuiven met moeite.
dat lijkt me niet helemaal de bedoeling…
wat is nu de beste marnier om dit op te lossen?alvast bedankt
14 april 2010 om 14:58 #231879Ik herhaal mijn antwoord nog een keer want een uitlaat blijft nooit op de uitlaatmond alleen hangen die moet je meer vastdraaien tegen het lekken van uitlaatgassen. Even checken dus of het ringetje op voor de achterbrug niet groter is dan het gat in de achterbrug. Of is het echt zo dat alleen de voorkant van de uitlaat er onderuit valt?
14 april 2010 om 15:10 #231877nee ik had de achterkant ook goed vast gezet, maar die is om de een of andere bijzondere reden toch steeds los gekomen, ik ga daar zowieso een moer lassen aan de achterbrug om hem vast te zetten, het bevestigingspunt van de uitlaat komt onder de brug uit, dus als ik een moer eronder las dan kan ik hem er alsnog aan vast zetten.
maar ik weet niet hoe ie precies los komt, de eerste keer lag hij er eerst voor af en de 2e keer eerst achter.
de 2e keer had ik ook dat allervoorste ding vastgezet, daar hing hij ook nog als enige aan…14 april 2010 om 15:14 #231880haha ik had precies hetzelfde…
ik heb het verder nooit kunnen verhelpen.repareren kun je het altijd 😉
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.