Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Uitlaat valt eronder uit
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 10 maanden geleden door luukciao.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 mei 2011 om 08:13 #211204
Hey,
Ik heb sinds deze week een proma cc, maar hij is me er al 2x onder uit geploft. Ik kan hem zo hard mogelijk aandraaien, ik rij een paar kilometer en gaat hij er weer af. Ik krijg hem nu niet meer eronder, ik denk dat de bocht een beetje verbogen is. Ik heb hem alleen aan de cilinder mond vast zitten en aan het frame. Ik weet dat hij ook aan de kop vast moet maar daar heb ik geen bout voor. (iemand een idee waar ik die kan krijgen?)
Hebben meer mensen hier last van of ben ik uniek?
Gr.
7 mei 2011 om 08:19 #236780jmpb.nl 50 cent..
7 mei 2011 om 08:22 #236781als je m goed gemonteerd hebt zorg er wel voor dat er niet teveel spanning op je ophanging voor zit anders scheurt ie!!!
7 mei 2011 om 08:23 #236782Frank80cc :
jmpb.nl 50 cent..M7, neem aan dat het deze is? http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=2356
Wel van Simo mja,@shaduw
zal eraan denken. 😛
7 mei 2011 om 08:26 #236784ik heb met mijn uitlaat het gaatje opgebaard, waar nu je slotboutm6 inzit zeg maar, en er een m8 bout met verlengde moer ingedaan, goed aangedraait met dop 13, en mijn probleem was opgelost!
7 mei 2011 om 08:31 #236783Hm, ik heb nog iets anders gevonden. Verloop moer van m6 naar m7. Denk dat dit de makkelijkste manier is om hem vast te maken.
7 mei 2011 om 08:33 #236785Nee ik hem mijn uitlaatjes ook nooit aan de cilinderkop vast hoor.
Alleen die uitlaatklemmen van JMPB zijn echt crap ik draai ALTIJD dat boutje dol, en dit is geen kwestie van te strak aandraaien want als ik hem losser aandraai dan valt mijn uitlaat er ook onder uit. ik gebruik gewoon altijd een m6 boutje en dan heb ik er geen last meer van.7 mei 2011 om 08:37 #236786Citta_Florian :
Nee ik hem mijn uitlaatjes ook nooit aan de cilinderkop vast hoor.
Alleen die uitlaatklemmen van JMPB zijn echt crap ik draai ALTIJD dat boutje dol, en dit is geen kwestie van te strak aandraaien want als ik hem losser aandraai dan valt mijn uitlaat er ook onder uit. ik gebruik gewoon altijd een m6 boutje en dan heb ik er geen last meer van.Maar, als mijn nieuw blok klaar in met de DR Evo ben ik ben dat de uitlaat mond afbreekt. En om nog meer krassen te voorkomen wil ik het toch voor de zekerheid hebben. Met mijn rijstijl zeker. 8)
7 mei 2011 om 09:34 #236787makkelijke en goede oplossing: (heel hard aandraaien werkt niet, maak je alleen maar dingen mee stuk)
Boor een gaatje in je onderste lange koelrib van de cilinder, koop een uitlaat ophang veer en hang die daar aan.
Pak een slangenklem, schroef die om je uitlaatbocht (waar moet je even bekijken aan de hand van de veerlengte natuurlijk). Hang de uitlaat er normaal onder (liefst met een klein beetje siliconenkit in de uitlaatmond, dicht mooi gasdicht af en blijft zacht) en trek de veer onder een klein beetje spanning aan de slangenklem.Zo kan je uitlaat er gewoon niet onder weg vallen, zelfs niet als je uitlaat pijpje af zou breken.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...7 mei 2011 om 14:15 #236789Heeft iemand nog een van die verloopstukjes liggen van m6 naar m7? 😕
Bij JMPB zijn ze niet op voorraad.Graag reactie via pm.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.