Vespa-Ciao.NL
:: Uitlaat maakt veel lawaai

Home Forums Techniek Problemen oplossen Uitlaat maakt veel lawaai

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Davidoznl
    Topic starter

Hallo, ik heb sinds een tijdje een andere uitlaat op mijn Ciao.
      Maar ik merkte datie enorm veel herrie maakt.
      Ik rij op dit moment ook met een te grote sproeier, maar kan dat het oorzaak van de herrie zijn?
      Het gaat om een Technigas Circuit (Replica van Proma Circuit)
      Heeft iemand misschien ervaring met de uitlaat? En heeft iemand een Oplossing?

Jarco
      Bijdrager

Aan je sproeier licht het niet!
        Heb je de uitlaat 2e hands gekocht of nieuw?
        Uitlaat maakt in mijn ogen ook best wel herri.
        Mocht die 2e hands zijn dan kan je de demperwol mischien nog vervangen..

500
        Donateur

3 Opties

1. Uitlaat is lek, kijk even naar gaatjes, is wel vaker gebeurd, fout bij die technigas
          2. Demper is kl*te
          3. Het geluid is normaal bij die uitlaat

Davidoznl
          Topic starter

Nee, hij is nieuw. maar hij maakt egt ongelofelijk veel lawaai, als ik oprij met kameraden van mij (Zundapp GTS standaard uitlaat, Honda X8RS met gianelli) Maakt die van mij het meeste herrie, ik zal vanavond wel even kijken of hij er wel goed opzit.
            Maar het viel mij ook op, dat het metaal vrij dun is, Is het niet gewoon een slechte uitlaat?? 😛

Bartusman
            Bijdrager

Of hij dicht niet goed af bij de aansluiting op de cilinder

Jarco
              Bijdrager

Ik weet wel een manier om geluid nog meer te dempen allen kost je wel wat knaken..

Wrap je uitlaat in met exhaust wrap.. spul is allen erg duur..
                Kan je vertellen uit eigen ervaring dat het wel werkt 🙂
                Ook geeft dit een kleine prestatie verhoging omdat je uitlaat langer en eerder warm is waardoor je gassen met hogere snelheid je pijp verlaten.. Theoretish gezien meer toeren dus.

Davidoznl
                Topic starter

Bedankt voor alle Reacties!! 😀
                  @ Jarco. ik weet wat je bedoeld, maar het zal er ten eerste niet echt mooi uitzien 😀 en aangezien de prijs vrij hoog is, Kan ik beter een andere uitlaat kopen met kwaliteiten 😛
                  Ik zal vanavond wel even de Uitlaat eraf halen en alles goed bij langs gaan om te zien of er ergens een gaatje zit.

Gr. David

barry
                  Donateur

LOUD PIPES – SAVE LIVES :!

Davidoznl
                    Topic starter

Ok, ik heb de uitlaat er even afgehaald maar werkelijk niks te zien, geen gaatje niks.
                      ik heb ook even zitten luisteren waar het meeste geluid uit komt en dat is zeg maar het ‘bolle’ gedeelte van de uitlaat, voor de cilinderkop. Het is net of er daar geen Dempwol zit ofzo.
                      Weet iemand misschien een pijp die qua prestaties ongeveer hetzelfde zit, maar minder herrie maakt.
                      Zoja waar kan ik die kopen??

Alvast Bedankt, Gr. David

swiddy
                      Bijdrager

jarco als david langer als 10 minuten gaat rijden op vol gas heeft hij een warmloper met die wrap.
                        Veel voorgekomen bij puchs!

CittaTuner.
                        Bijdrager

In het (bolle) gedeelte zit geen demperwol.
                          Je zou een top one kunnen kopen is geen verkeerd uitlaatje voor 50cc

Davidoznl
                          Topic starter

Ok, maar een Top One is wel vrij prijzig, kan iemand me verzekeren dat hij echt veel stiller is dan Techigas Circuit?
                            want als ik nu op me Ciao rijd heb ik gewoon last van de herrie.
                            je hoort me nu van 800 meter al aankomen.
                            Als de Top One echt stiller is en zelfde/betere prestaties, dan neem ik hem.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.