Vespa-Ciao.NL
:: Uitlaat isoleren

Home Forums Techniek Opvoeren Uitlaat isoleren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

heb bij biker buildoff op discovery channel gezien dat ze uitlaten intapen om te isoleren, en daardoor meer vermogen krijgen.. zou dit ook bij vespa uitlaatjes kunnene en hoe.?

hansieb
      Moderator

Als het zo makkelijk was…

Wat ik ken voor uitlaatjes zijn HITTEBANDEN deze zorgen ervoor dat je bocht niet zosnel verkleurt

Colin
        Bijdrager

ja dat is van zo’n speciaal sotf of leer, weet niet wat het precies is
          maar daardoor verkleurt de uitlaat niet zo snel, maar ik heb nog nooit gehoort dat je daar dan meer vermogen van kreeg. Ik zou niet weten hoe dat zit

Mike
          Bijdrager

ik heb ook geruchten uit de scooterd wereld gehoord dat t op een of andere manier iets beter is voor je prestaties… maar vraag me niet welke of hoe t zou kunnen

Mike

barry
            Donateur

deze…………noemt amiant,zeer kankerverwekkend,maar er zijn al betere producten voor & ik heb dit toevallig weeral in huis.

PoliniCiao
              Bijdrager

http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=107650&highlight=hitteband

Voor je uitlaat snel op temp te krijgen en te houden. Leuk voor profi gebruik van scooter. Sprint & race dus. (isolatie)

hansieb
                Moderator

Hitteband is niet beter voor je prestaties dat zeg ik nie 🙂 zeg alleen dat ik dat ken als je uitlaat intapen!

TimoO_
                  Topic starter

ja ze zeiden wel duidelijk dat je er meer vermogen door zou krijgen.. maar deden t voornamelijk omdat t er mooi uitzag

ArvidW
                    Donateur

Meer vermogen zal wel gelden bij flink opgefokte 21pk sprintscooters, 400pk racemotoren enz enz. Op een vespa’tje van net 5pk zul je er weinig van merken. En op een standaard vespa’tje van 1.8pk al helemaaal niet;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

Nick_orginelli
                      Bijdrager

wat Timo zegt heb ik ook gezien.. op discovery channel zeiden ze idd dat je er meer/behoud van vermogen krijgt.

joey636
                        Bijdrager

mijn theorie hierover is dat het intapen van de uitlaat het heel licht uitzetten van de uitlaat als hij warm is en de druk er op staat van de cilinder weg te halen waardoor de expansie altijd gelijk blijft maar ik denk dat dit alleen maar van toepassing zou kunnen zijn als de uitlaat speciaal voor je scooter is gemaakt.

verbeter me maar als je het weet

TimoO_
                          Topic starter

nou, ik denk dt het stukje van dat je uitlaat speciaal brekend moet zijn niet klopt.. want bij die progammas denk ik ook niet dt ze die uitlaten altijd berekenen.. ze kijken gewoon hoe hun vinden dt de uitlaat t mooiste loopt..

TJOEP
                            Donateur

Ik heb ooit begrepen dat het is om je uitlaat warmer te laten worden.
                              Hoe heter de uitlaatgassen in de uitlaat, hoe sneller ze zich verplaatsen. Dit zou voordelig zijn.
                              Daarom zijn snelle scooteruitlaten ook dunwandig. Dan worden ze heter.

Verder is het om de uitlaat warmer te houden in rust tijdens sprints.

Maar dit heb ik lange tijd terug gelezen op scooterforums. Daar vind je er ook genoeg info over

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

vrij nutteloos voor vespa blokjes vind ik, en tis ook nog eens lelijk ook nog.

als je een vette uitlaat hebt is t toch mooi om te laten zien, en denk niet dat mensen hier met sprints mee doen met hun vespa.

mensen hier hebben vespa voor de hobby (neem ik aan :D) en vinden het leuk om eraan te knutselen en ook een beetje te rijden (eigen risico)

maar ga niet met zo’n hitteband rijden 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

hansieb
                                Moderator

Hitteband is ook heel duur per meter !

Maarja bij sprintscooters valt de dikte van het metaal van de uitlaat wel mee.

De zogenaamde DPR uitlaten ( Die op specificatie worden gemaakt ) zijn van erg dun metaal en zijn absoluut niet bedoelt om hele dagen mee te rijden.

Yasuni uitlaten ( C21 , C30) zijn van veel dikker metaal en doen het even goed als de DPR.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.