Vespa-Ciao.NL
:: Uitlaat goed ontkolen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Uitlaat goed ontkolen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao S
    Topic starter

Hallo,
      Ik heb een citypower en die is aardig verkoold van binnen… heeft iemand ervaring met ontkolen? Zoja hoe kan je het het beste doen?

Groetjes Ciao S

zevenenergie
      Donateur

Ik neem een ijzer staafje van 6mm waar het uiteinde recht van afgezaagd is.
        Dit steek ik in het pijpje aan de achterkant en schraap het pijpje schoon .

Het pijpje is zo,n 30cm lang.
        Het is eigenlijk het enige deel dat echt dicht kan zitten.

Wil je de hele pot brand schoon van binnen dan koop je bij de wibra een paar flessen Dasty ontvetter(dat gele spul)
        Daar giet je (na dat je het pijpje schoon gemaakt hebt) de uitlaat mee vol.
        Dit laat je een week staan.
        Elke dag 2x goed schudden.

Na een week een kwartier goed schudden en uitspoelen met heet water(flink schudden)

Ik weet zeker dat je een dankbrief naar de Dasty fabriek gaat sturen.;)

opelcorsa
        Bijdrager

gewoon vullen met benzine en de vlam erbij.laten uitbranden en klaar.heeft altyd goed gewerkt bij mij

Dr Gonzo
          Donateur

zevenenergie :
            Ik neem een ijzer staafje van 6mm waar het uiteinde recht van afgezaagd is.
            Dit steek ik in het pijpje aan de achterkant en schraap het pijpje schoon .

Het pijpje is zo,n 30cm lang.
            Het is eigenlijk het enige deel dat echt dicht kan zitten.

Wil je de hele pot brand schoon van binnen dan koop je bij de wibra een paar flessen Dasty ontvetter(dat gele spul)
            Daar giet je (na dat je het pijpje schoon gemaakt hebt) de uitlaat mee vol.
            Dit laat je een week staan.
            Elke dag 2x goed schudden.

Na een week een kwartier goed schudden en uitspoelen met heet water(flink schudden)

Ik weet zeker dat je een dankbrief naar de Dasty fabriek gaat sturen.;)

Vaatwasser tabletten werken ook super..

ciao S
            Topic starter

Heel erg bedank iedereen!!! Topic mag dicht ik ga de staaf en dasy proberen!

Groetjes Ciao S

zevenenergie
              Donateur

Even nog, hier een schets hoe de cittypower er van binnen uitziet.

ciao S
                Topic starter

Hey bedankt nooit gedacht dat het zo was haha

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.