Home › Forums › Algemeen › Oude topics › Uitlaat die losschiet
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren geleden door Jeroen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 maart 2006 om 12:05 #123907
Ik heb dit gehad bij verschillende uitlaten omdat de klem niet lekker meer werkte. Heb er nou geen last van omdat ik met ninja rijdt, maar het is toch wel zinvol om er over te beginnen denk ik.
Gelukkig hebben sommige uitlaten zo’n beugel om de uitlaat aan het cilindertapeind vast te maken(m7 verlengmoer), ik heb die zelf ooit van mn proma afgeslepen omdat hij tegen mn cilinderkop aankwam, waardoor ik de uitlaat nu niet veilig kan gebruiken voor ik er een oplossing voor heb.
Wat mij wel handig lijkt is het ninja idee over te nemen: zo’n haakje aan het begin van de pijp bij de cilinder er op lassen zodat je de pijp met een veertje aan het carter kan haken. Dan kan hij er onmogelijk nog af vallen denk ik dus dat is wel zinvol.
Vooral bij een Lange Leo lijkt me dat goed, de mijne wil ook niet echt lekker de uitlaatpoort op.
Dan hebben we ook nog ‘gun gum’, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
En natuurlijk de uitlaat aan de cilinder lassen:D, maar echt handig is dat niet.
11 maart 2006 om 12:14 #132909Gebruik gum gum werkt wel goed maar oogt wel een beetje sloeber vind ik, een moertje of beugeltje staat netter.
11 maart 2006 om 12:18 #132910Baz :
Gebruik gum gum werkt wel goed maar oogt wel een beetje sloeber vind ik, een moertje of beugeltje staat netter.Dat ogen boeit niet zo lijkt me, hoe goed zie je dat nou?
Wat me minder handig lijkt: de uitlaat er weer af halen met dat spul er op.Ik had nog een idee’tje, misschien niet echt realistisch: zo’n klemmetje voor je cilinder, wat lager aan de pijp klemmen(niet zo dat je hem ‘wurgt’ natuurlijk), ongeveer op de plek waar het ninja beugeltje zit, en daar dan een haakje aan hangen. Misschien is het wat.
Ik heb trouwens nog nooit met mijn handmade gereden maar als ik mn ciao weer gereed heb wil ik hem er zeker op hebben.
11 maart 2006 om 12:26 #132911ik heb een keer een gebogen spijker op mn homoet gelast, maar die zat een paar centimeter te hoog 😛
gelukkig hechte die las niet goed en kon ik hem er zo weer aftrekken 🙂nu heb ik zon beugeltje aan de voorkant gelast, en een m7 moertje aan een m8 gelast, en dan draai ik een boutje door het beugeltje en dan in dat mn 8 moertje.
werkt echt super, ik kon eerst nog geen 100 meter rijden voordat ie er weer aflag. en nu niks geen last van gehad. alleen jammer dat ie de toeren niet kwijt kon ofzo :
11 maart 2006 om 12:31 #132912wat ook een oplossig is(moet je wel je cilinder en uitlaat beetje voor aanpassen)
Je boort door je uitlaatpoort een gaatje van halve cm ofzo ? net zoals bij de malossi uitlaatpoortjes zegmaar.
en ook in je uitlaat. je steekt er dan een pen door heen en buigt hem bijv krom, of met moer.gaatie nooit los!!
—
veer sysmteem werkt ook goed, net als tapeind gedeelte maar dat heb je bij handmade niet.
ik heb overigs nog noooooit last van me handmade gehad die los vloog, maar had ook een goede klem
—-
wat ik wel heb gehad, en een best erge ervaring.
Zoals misschien paar wel weten had ik eerst een lelijke proma die afgezaagd was.
die zat alleen bij de cilinder vast en achter met een beugeltje.Nu zat hij achter op een of andere manier niet vast en is daar los getrilt (dus hing iets van 3-5 min) alleen aan de cilinder vast en toen reed ik net 70 ofzo en begon ie aardig wat power te krijgen.
in een keer BAMMMMMM uitlaat eronder weg met 70 en ik reed er overheen (zat er net een beetje plat op) ik schrok me dood en vloog bijna van me brommer, en natuurlijk een hoppe herrie.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel11 maart 2006 om 12:38 #132913Hee thomas dat is ook wel een goeie!
En dat van die uitlaat die er onder vandaan flikkerd heb ik ook gehad met mn topone op speedengine, net lekker op top, en dan klingeld hij opeens over de grond, gelukkig zat hij bij de demper vast want anders zou ik best wel eens heftig op mn bek gegaan zijn. Als hij opeens onder je wiel komt ben je de lul denk ik.
Gelukkig heb ik die verlengmoer gevonden voor mn top’one, het was even zoeken(gevonden bij beumer de jong, waar ik ook mn ninja voor een vriendenprijsje vandaan heb), maar nou gaat hij echt niet meer los.
En erwinko, jij boft maar met je lasdinges!
11 maart 2006 om 12:38 #132914hehe, ik had laatst met mn ninja dat mn beugeltje bij de achter vering was gebroken :S
en een keer dat het boutje daar eruit getrilt was. geeft een pokkeherrie zonder uitlaat 😛 als ik dan die ninja er weer op doe heb ik echt zoiets, “wat een rust” 😛11 maart 2006 om 12:46 #132915heb ik ook gehad met mijn top one…die paste eerst niet dus voorzichtig wat gebogen enzo…uiteindelijk goed erop gekregen, dus meteen gaan touren wilde ik net terug naar huis gaan, flink lawaai BAF over mn uitlaat heen gestuiterd, is hij weer helemaal verbogen kon ik weer opnieuw beginnen:o:'(
was het schroefje bij de demper losgetrilt, want ik had er nog geen veerringetje tussen en een borgmoertje erop, gewoon een normale -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.