Vespa-Ciao.NL
:: Uitlaat

Home Forums Techniek Motorisch Uitlaat

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LexD
    Topic starter

Ik heb nu een sito + / citypower uitlaatje, maar dat vind ik eigenlijk wel een beetje een saai ding. Wat kan ik het beste voor uitlaat nemen bij mijn set-up die wat gruwelijker lijkt maar dat het maar paar km paar uur harder gaat en hij moet een leuk geluidje maken.

just1991
      Bijdrager

als jij een prut uitlaat wilt die het zelfde of misschien zelfs slechter presteert als je citypower moet je vooral DIE nemen 😛 koop maar een proma/technigas circuit 😉 10x beter

LexD
        Topic starter

oke en dan hoef ik niks aan mijn set up te veranderen? en hoe hard gaat die dan?

DaanCiao
          Donateur

Niet nemen!
            Gaat ietsje harder dan een citypower mits je de begrenzer eruit haalt.
            Voor de rest ziet et er leuker uit dan een citypower maar trekt wel minder dan een citypower.
            Ik zou zeggen kijk ff verder voor een proma of zo, 2ehands zijn ze toch bijna even duur;)

LexD
            Topic starter

een proma dus? trekt die sneller als citypower ( ik haal de begrenzer er niet uit )? moet ik de setup veranderen?

Leovince
              Bijdrager

Er zit geen begrenzer in een Proma. Hij trekt niet harder op als een cittypower maar je gaat wel sneller.

LexD
                Topic starter

als ik een grotere poulie doe en die proma? is dat dat beter dan wat ik nu heb?

Gerarduz
                  Donateur

@LexD : Met een grotere poelie ga je minder snel maar harder op trekken. Wat, is wat, je wil dan?

@Lampekap : Ik denk dat LexD wat meer vermogen uit zijn plof wil en dat betekend tunen, snellere cilinder en carburateur dr op en sleutelen.

Anders zit je op het verkeerde forum , of snap ik niet wat LexD bedoeld:?

LexD
                    Topic starter

Ik ga nu 42 op ciao teller, maar ik wil 45 gaan en ik wil eigenlijk wel zo’n andere uitlaat dan een citypower. ik wil iets zwaarder geluid en ik wil niet dat die minder snel optrekt dan nu.

Gerarduz
                      Donateur

FF voor de duidelijkheid, Jij wil een snelheidswinst van 3 km/h boeken?:|

Zet er zowiezo eens een 12/10 carburateur, sproeier 52 en malossi filter achter , geen geld en je krijgt meer lawaai en power, dat was de bedoeling toch?

(Of je zit met zo’n gehard stale kut bus int carter en dan wordt het misschien lastiger, maar dat ter zijde)

LexD
                        Topic starter

oke, hoeveel harder ga ik dan? trekt die veel sneller? hoeveel benzine verbruik ik meer, of is dat haast niet te merken?

Gerarduz
                          Donateur

Die 3 km/h snelhiedswinst wil je toch? Die ga je halen!

Boodschappen lijst:

1x Dell’orto 12/10 carburateur
                            1x sproeier 52
                            1x Malossi Luchtfilter

Dan heb gegarandeerd je 3 km/h dr bij!

En ja, hij gaat meer zuipen , ik denk wel 1 op 40!:con

(Of je hebt een zo’n laaste model ciao snor mix blok:
                            Dan je zit met zo’n gehard stale kut bus int carter en dan wordt het lastiger, maar dat ter zijde)

Docs
                            Donateur

3km harder?? zorgen dat je altijd met de wind mee rijd:D:D

andere uitlaat(harder trekken+iets sneller=leo krul, iets minder trekken+”veel” sneller is proma cc), kleinere poelie en iets grotere sproeier. dan ga je wel iets meer dan 3km harder.

proma maakt wel een geknetter tegenover de leo, die zijn iets zwaarder(semi oplossing, leo demper op de proma:D)

tnerual
                              Bijdrager

tune eerst je carter zonder je uitlaat te veranderen
                                dan een 12/12 carb
                                andere luchtfilter
                                iets grotere sproeier
                                poelie 70 op een snor naaf…

dan ga je 42 op een standaard cilindertje, BEWERKT aan uitlatpoort
                                met een DR50 ga je dan 47, met city power!

ik ga nu een bromnaaf monteren en dan hoop ik dat ik de 60 haal

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.