Vespa-Ciao.NL
:: uitlaat

Home Forums Techniek Problemen oplossen uitlaat

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

knarf
    Topic starter

goedendag,

ik heb een vraag:

hoe merk je dat een uitlaat op is? Die van mij ligt er 9000 kilometer onder en is behoorlijk roestig. Ook maakt de brommer tussen de 45/50 extra geluid. duidt dit op een ‘versleten’ uitlaat?

Als mijn uitlaat vervangen moet worden welke moet ik dan kopen? mijn brommer is uit 2006 en heeft een katalysator. Moet ik dan een uitlaat met katalysator terugkopen, of voldoet een standaard uitlaat zonder katalysator ook?

alvast bedankt,

Knarf

nle^

om wat voor brommer-scooter gaat het?

ArvidW
        Donateur

Nee, je hoeft er geen terug te kopen met Cat, heb er eerst uit een jetforce een gehaald en werkte prima zonder Cat:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

ChiCiaoWa
          Bijdrager

volgens mij gaat een cat ook niet lang mee met al die mengsmeer gedoe.

GeertDekens
            Bijdrager

mijn leovinci uitlaat is zwart en nat van de olie betekend dit dat (en maakt een tievus lawaai) het demperwol verzadigd is? bvd Geert

knarf
              Topic starter

ik heb een vespa ciao. deze heeft een katalysator om aan de euro 2 norm te kunnen voldoen.

ik hoef dus geen uitlaat met katalysator terug te kopen. Moet ik de brommer opnieuw afstellen als ik er een nieuwe uitlaat onder zet.

Maar mijn vraag was hoe je weet dat een uitlaat versleten is. ik heb nog geen antwoord hierop gezien

dus als iemand dat weet zou diegene a.u.b. kunnen antwoorden?

alvast bedankt Knarf

Mike
                Bijdrager

naja versleten. of hij roest helemaal weg en ziet er dus niet meer uit..OF hij is volgekoold en de prestaties gaan dus verslechteren.. dat laatste is een kwestie van eraf halen en kijken. en tja je merkt het;)

Mike

Juulie
                  Bijdrager

Doe een heel klein beetje olie in de uitlaat.
                    Daardoor gaat hij roken, en dan zie je meteen of het ook ergens anders uitkomt dan alleen de demper:con

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.