Vespa-Ciao.NL
:: Uitkiezen Set-Up

Home Forums Techniek Opvoeren Uitkiezen Set-Up

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Seatbelt
    Topic starter

Hallo,

Zijn alle Multivars van Malossi hetzelfde?
      Kan het dus dat ik een die eerder onder een Aprilia SR zat nu op mijn ciao zet?

Is een Leovice krul de beste keus voor een Ciao snor, wanneer ik vooral een grotere trekkracht wil?

En stel dat ik de Vario erop zet, welke onderdelen moet ik dan echt vervangen?

Ciao 25 is nu nog helemaal standaard

Bvd

Frank80cc
      Donateur

Nee multivars zijn niet het zelfde.. kijk op jmpb.nl voor de goeie.

Leo krul is een goeie uitlaat voor hard optrekken top is wel minder.

Ik neem aan dat je vario onderdelen hebt liggen klok met lange as voorvario enz voor vespa?

Wat zijn je doelen snelheid enz?

Seatbelt
        Topic starter

Ik heb niks liggen, Ciao is net in mijn bezit.

Vario was ik eigenlijk enkel van plan als de oude Multivar erop zou passen.

Mijn doel qua snelheid maakt niet heel veel uit 40 km is wel max. wat ik denk/wil halen.

Trekkracht is het mij vooral om te doen.

luukelbo
          Bijdrager

een andere uitlaat + mischien een brom klok. maar dan zal die nog steeds niet erg snel optrekken maar de top zal wel hoger zijn.

Martino
            Moderator

Het Variohuis is wel hetzelfde. Anders zijn de vario glijbus gradenplaat en halfpoelie.
              De Leo circuit is goede start wat betreft jou doeleinden.

Frank80cc
              Donateur

idd probeer anders 13/13 carb en een leo krul denk dat het wel stukkie beter loopt

Seatbelt
                Topic starter

Gaat een 13/13 wel goed met een snorklok?

dieseltank
                  Bijdrager

13.13 loopt helmeaal niet mooier als je je inlaat maar 10 mm laat. en als je een snor blok hebt maar 7 mm!

laat gewoon die 12/10 ( scheeld geld), ik verwacht trouwens nu achteraf dat je een 12/7 hebt, een 7 mm dus..
                    bekijk eerst ff of je een snor of brom blok er onder hebt hangen.

ik rij met 1 ciao van me standaard blok ( brom blok(elec ontsteking))
                    polini top one
                    12/10 malossi filter dat foam er uit, en 1 orgineel filter gaasje.
                    brom naaf poelie 80

rij ik op die borden die de snelheid aangeven vaak 50-55 km/h
                    en op de tom tom op een rechte/vlakke weg zonder windt 54 km/h

vario zou ik niet kopen op standaard blok.
                    je top gaat omlaag, het trekt wel iets sneller op, maar zo heel geweldig is het nou ook weer niet op standaard blok.

binnen 100 meter zit ik op de top.

Frank80cc
                    Donateur

oja mijn fout, heb nog nooit in me leven met standaard inlaat gereden vandaar dat ik altijd 13/13 moet hebben 😛

Javad
                      Donateur

Als je maar 40 km pu wilt zou ik alleen een kleinere poelie (80) icm een Citypower nemen.
                        Dat trekt beter op een 12/7 carb dan een Leo krul volgens mij en is ook lekker stil.
                        Pas als je een grotere carb neemt zou ik aan een Leo krul denken.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

dieseltank
                        Bijdrager

ligt er aan, als hij gewoon brom blok er onder heeft hangen met 12.10 lukt dat goed.

maar 7 mm carb is idd wat krap dnek wel dat het wat harder gaat, maar veel…?

Dylan
                          Donateur

7mm is heus niet krap hoor,, De brommer van mijn vriendin loopt met gemak dik 50 en haalt de meeste ( niet opgevoerde brom-scooters in ) en dat met een 95mm poeli!

dieseltank
                            Bijdrager

dat lijkt me sterk bromfreak, of hoe moet ik het zien de standaard scooters haal ze in of de ontgrenzde?

angel
                              Bijdrager

ik heb nog een 30 jaar oude ciao was niet vooruit te branden. Dit gedaan:

* groene trekveren polini
                                * sito +

van niet vooruit te branden is het nu in 1,2, 3 naar de top die ongeveer rond de 30 ligt (ipv 25. Poulie en zo kan je verkleinen maar dan verlies je trekkracht. niet zo leuk voor een snorbrommertje vind ik dan. liever snel op top en iets trager dan traag op top en sneller. en wie zegt er dat vario niet snel kan gaan? mijn grillo heeft:

* belgisch kickblok
                                * malossi multivar
                                * 90mm
                                * sito +

ding vliegt als een raket en rijd 60 op autoteller..dus dat van vario is traag klopt maar half.

Seatbelt
                                Topic starter

Hoe zie ik snel of mijn klok snor of brom is?
                                  En het is trouwens een Ciao-mix, ik weet niet of dat nog verschil maakt?

En zou een citypower echt meer power leveren dan de Leo krul bij deze carb?
                                  Zit er ook een groot verschil tussen Leo Circuit en een Tecno Circuit, op een standaard blokje.
                                  Levert het enig resultaat op als ik mijn luchtfilter vervang, icm alleen een nieuwe uitlaat?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.