Vespa-Ciao.NL
:: Typegoedkeuring

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Typegoedkeuring

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mannetje de Vries
    Topic starter

Ik heb een vraag over de typegoedkeuringen van een vespa-ciao
      Ik heb namelijk 2 vespa ciao’s met allebei een framenummer van ZAPC03000, maar bij beide staat het typegoedkeuringsnummer niet ingeslagen in het balhoofd.

De info die ik wel heb:
      Bij beide brommers staat op het typeplaatje het nummer: NL-L-0030
      Bij één brommer zit er een sticker op met (volgens mij) een europees typegoedkeuringsnummer: eerst in een cirkeltjes: E3 en daarna: 47 R-0053036

Is dit NL-L-0030 het Nederlandse typegoedkeuringsnummer? Zo ja, weet íemand waar dit ingeslagen zou kunnen zijn, want dit is toch verplicht?!
      Is het europese nummer écht een typegoedkeuring?
      Over al deze dingen kan ik trouwens zowat niets vinden op het internet dus vraag ik het eens aan jullie!
      Ik zie graag een antwoord en oplossing tegemoet
      Daarbij nog de vraag of het erg is als het typeplaatje best wel beschadigd is? Want in principe zijn bij controle alle ingeslagen nummers toch genoeg?

Wim
      Bijdrager

NL typegoedkeuringsnummers zijn niet meer verplicht bij een rdw kentekenkeuring.
        Als ze er op staan is dat makkelijk voor de keurmeester, zo weet hij dat het een brommer was die ooit in NL reed en goedgekeurd was, maar vooral waar hij zoeken moet om alle technische gegevens te vinden en in te vullen in het bestand aldaar over jou aanstaande kenteken.
        Bij een Ciao is dat niet nodig, hij weet precies wat hij voor zich heeft.
        Alleen het vaste ingeslagen chassisnummer is bindend,
        en ook waar het om draait. De rest is alleen voor gegevens info te vergaren.
        Maar die kan hij ook opzoeken ter plaatse, voor een Ciao wordt dat niet zo spannend.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.