Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

maar qua koeling en zo zit het goed?
      misschien is de cilinder aanpassen naar lc wel een goed idee?
      (zie cilinder in mn signature)

edit: dat met het vario, is toch dat het toeren tal op en neer gaat bij het weg rijden?
      ik rij nu altijd met ori trekveeren ori druk veer en 4.7 gr rollen.
      de eerste 2 meter niet meteen vol gas maar als die eenmaal 15km/h rolt kan je gas geven en dan slipt die ook wat minder.
      bij mij pendelt die maar 1 keer heel kort

in jou geval moet je echt lichte rollen gaan gebruiken lijkt mij,

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

fast as can on vespa
      Bijdrager

waarom wil je juist de top zo hoog hebben? is het niet veel leuker om gewoon keii hard weg te trekken?

blijf hem volgen, GEWELDIG project vind ik het!

twinboxer
        Topic starter

in jou geval moet je echt lichte rollen gaan gebruiken lijkt mij,

Om snaar slip te voorkomen zal er een veel grotere snaarspanning nodig zijn,
          en dus stijvere veren, en dus zwaardere rollen.
          Het blok zal zich nog in het zelfde toerental bereik bewegen, en de vario in hetzelde schakel bereik, de naaf overbrenging zal echter wel veel zwaarder moeten zijn.

waarom wil je juist de top zo hoog hebben? is het niet veel leuker om gewoon keii hard weg te trekken?

Eigenlijk wil je toch beide?

hansieb
          Moderator

Even snel doorgescant @vakantieadres, voor dit soort projecten is het leuk dat we een goed forum hebben met een hoop liefhebbers ! Ook erg benieuwd hoe het met vario gaat lopen 😉

twinboxer
            Topic starter

Het frame is nu voldoende versterkt, heb er vandaag even mee gereden en het frame voelt goed, blok ook trouwens.

pepko
              Donateur

=) filmpje? haha! nee doe maar rustig aan 😉 keep up the good work!

Javad
                Donateur

twinboxer :
                  Klopt, het ombouwen van een vario wordt ook zeker nog een klus, grootste probleem zal niet de eindverhouding worden, maar de benodigte snaarspanning voor dit koppel!

Misschien kun je een rode drukveer gebruiken, dan kun je de snaar ook vrij strak zetten.
                  Of anders misschien een Fox Clutch met eventueel een gele drukveer, dat is ook megastrak.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

twinboxer
                  Topic starter

filmpje? haha! nee doe maar rustig aan keep up the good work!

Ja die voelde ik ook aankomen, filmpje komt nog wel, maar dan wil ik het eerst heeeelemaal af hebben.

Misschien kun je een rode drukveer gebruiken, dan kun je de snaar ook vrij strak zetten.
                    Of anders misschien een Fox Clutch met eventueel een gele drukveer, dat is ook megastrak

Ik moet gewoon een beetje experimenteren, desnoods maak ik de veer zelf. Megestrak is ook niet goed, geeft veel wrijvingsverlies en de rolletjes moeten misschien van uranium.
                    Maar eerst moet ik een vario hebben.

peter139
                    Bijdrager

Leuk dat je nog steeds gemotiveerd bent. Ik vind het echt een uniek project!

twinboxer
                      Topic starter

Mijn motivatie was vroeger veel groter, toen sleutelde ik regelmatig de hele nacht door.

ritze
                        Bijdrager

uranium rollen ? zijn de normale dan niet goed?
                          dat je veel slip gaat krijgen is wel logies maar dat is verdwijnt zodra de vario aan het varieren is toch?

wat u nu heeft is eigenlijk 1 vespa blok met 2x vespa koppel en 1 keer vespa toeren + een beetje
                          je gaat dan de snelheid uit de vertanding halen nietwaar?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

twinboxer
                          Topic starter

uranium rollen ? zijn de normale dan niet goed?
                            dat je veel slip gaat krijgen is wel logies maar dat is verdwijnt zodra de vario aan het varieren is toch?

wat u nu heeft is eigenlijk 1 vespa blok met 2x vespa koppel en 1 keer vespa toeren + een beetje
                            je gaat dan de snelheid uit de vertanding halen nietwaar?

OK uranium is zwaar overdreven, maar het probleem is er wel degelijk weet ik uit ervaring.
                            Je zegt het zelf al, het probleem verdwijnt zodra de vario gaat schakelen, maar dat betekend dat hij dus moet schakelen voordat het probleem verdwijnt! en als je nog stil staat is dat nog niet de bedoeling. Voor de duidelijkheid we hebben het niet over het slippen van de koppeling maar van de snaar op de voorste poelie. Een vario die pas grip krijgt bij een ‘zware’ overbrenging is zinloos, geen meerwaarde ten opzichte van kleine poelie!

pepko
                            Donateur

dan moet je achter een rode drukveer nemen. voor heb je dan zwaardere rollen nodig, waardoor de voorvario bij een beetje gas al druk op de snaar zet. in theorie zou het dus mee vallen?

VespaAvanti
                              Donateur

Wou net zeggen, zelfs Sil met Simo 2007 blok (16pk) heeft het nu redelijk goed voor elkaar met orginele piaggio variodelen die gewoon verkrijgbaar zijn.

peter139
                                Bijdrager

uranium rollen?? ik is een zwaar metaal wat behoorlijk giftig is, maar wil je dit gaan toepassen in je vespa?
                                  ik snap het niet helemaal eerlijk gezegd. Heb je al wel ervaring met vario? Krijg een beetje de indruk van niet (niet negatief bedoeld hoor 🙂 )

Ik denk dat je met een rode drukveer een heel eind komt. De wrijving is misschien dan wel groter maar dat is beter dan een slippende snaar. En gezien je power gaat dit niet zo’n probleem worden denk ik. Je kunt bv ook een auto v-riem pakken die is dikker dus heb je meer aanraakoppervlak met je poelies.
                                  Ik denk dat je misschien iets te ver vooruitkijkt.

Gr peter

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.