Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Owh, zo, dat had ik nog helemaal niet bedacht… ik keek vooral naar de krukas en de zuigerbewegingen.

Ik heb net m’n HAVO afgemaakt en begin volgend jaar met HBO werktuigbouw, waar ik dit ook wel een beetje hoop te krijgen, want het is verrekte interessant als je er iets mee kunt.

twinboxer
      Topic starter

Ff over de vario…
        Een strakkere drukveer en eventueel trekveren monteren is kinderspel;P
        Check ff de How to’s, zal zeker wel tussen staan hoe je dit uit moet voeren

Net even gekeken lijkt wel goed te kunnen kommen.

Owh, zo, dat had ik nog helemaal niet bedacht… ik keek vooral naar de krukas en de zuigerbewegingen.

Ik heb net m’n HAVO afgemaakt en begin volgend jaar met HBO werktuigbouw, waar ik dit ook wel een beetje hoop te krijgen, want het is verrekte interessant als je er iets mee kunt.

Perfecte opleiding, heb je wat aan.

peter139
        Bijdrager

twinboxer, kun je wat over je achtergrond vertellen?
          bv hoe oud je bent en wat voor werk je doet?, en hoe je op dit idee bent gekomen?

Ik vind je bouw echt geniaal!

Ik hoop dat je eens een perso aanmaakt, waarin je je voorstelt en een mooi verhaaltje maakt van de hele bouw!

We vinden dat wel leuk:D

twinboxer
          Topic starter

twinboxer, kun je wat over je achtergrond vertellen?
            bv hoe oud je bent en wat voor werk je doet?, en hoe je op dit idee bent gekomen?

Ik vind je bouw echt geniaal!

Ik hoop dat je eens een perso aanmaakt, waarin je je voorstelt en een mooi verhaaltje maakt van de hele bouw!

We vinden dat wel leuk

Ik ga hier niet alles vertellen, maar wat ik wel kwijt wil is dat ik inderdaad al wat ouder ben maar dat valt eigenlijk nog best mee. Ik heb vroeger natuurlijk als een idioot aan Vespas gesleuteld en toen waren er nog nauwelijk spulletjes te koop. Cilindertje, uitlaatje dat wel, maar Varios bv moest je uit het buiteland halen. Kortom veel zelf maken, en het ging nooit snel genoeg. Dit heeft wel mijn interesse in techniek gewekt, zodat ik werktuigbouwkunde ben gaan studeren en afgerond, het is nu ook mijn werk. Dat twinblok was het puntje op de i van mijn puberale sleuteldwang, meer was er toch niet uit te halen dus dan maar motorrijden. Vespa aan de kant en verder sleutelen aan motoren, maar dat is toch anders, geen uitdaging, een snelere motor kun je altijd gewoon kopen.

Tonni
            Moderator

Er zijn er hier onderhand wel meerdere ‘wat oudere’ dus daar kijkt niemand echt meer van op. Ik ben zelf ook nog maar 38…
              Zolang je dat blok maar weer onder een brommertje bouwt en er nog eens plezier mee beleeft!
              En anders verkoop je hem maar aan mij, dan bouw ik me er wel een brommertje mee.:D

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

twinboxer
              Topic starter

Citaat
                ——————————————————————————–
                Er zijn er hier onderhand wel meerdere ‘wat oudere’ dus daar kijkt niemand echt meer van op. Ik ben zelf ook nog maar 38…
                Zolang je dat blok maar weer onder een brommertje bouwt en er nog eens plezier mee beleeft!
                En anders verkoop je hem maar aan mij, dan bouw ik me er wel een brommertje mee.
                ——————————————————————————–

Ik heb er al eens eentje verkocht (is nooit ingebouwd zoveel ik weet), maar ik heb er jaren spijt van gehad vandaar deze herbouw.

Maar ik kan je alleen aanmoedigen om er ook een te bouwen…

Heren, ik heb net frame ontvangen, dus ik kan alvast aan de gang.

Robke15
                Bijdrager

nice:D

portlock
                  Bijdrager

Dit is egt wel bruut. Wil het wel eens zien rijden. 😀

dieseltank
                    Bijdrager

i will see it 😀

tom__vespa
                      Bijdrager

mooi gemaakt:thumb

twinboxer
                        Topic starter

Ik heb nog zo gezegd: HET PAST!
                          Subframe moet nog wel ietswat worden versterkt.

.

peter139
                          Bijdrager

Mooi werk! maar zit het blokje nu maar aan 1 kant vast?

twinboxer
                            Topic starter

Nee, hij zit nog helemaal niet vast.

Maar kan wel aan beide kanten.

Tonni
                              Moderator

Ziet er spannend uit tot nu toe.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Boogoo
                                Bijdrager

Twin,
                                  Je zegt dat je met 146cc hebt gereden en dat je niet hoefde op te scheppen over de prestaties. Ik gok dat je ruim boven de 110 hebt gereden. Waarschijnlijk tussen 120 en 130? Hoe heb je dan een geschikte overbrenging kunnen maken? 😉

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.