Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mikerosauer
    Bijdrager

mooi blokje ,maar zo lang er geen bewijs van een lopend blokje is geloof ik er niet zo heel veel van 😛

twinboxer
      Topic starter

Heeft dit ooit echt wel even goed gelopen?
        Zo ja, hoe hard ging dat? (vooral benieuwd naar de Polini/Pinasco versie)

Ja, echt, maar bewijzen hoef en kan ik het niet meer.
        Het ging snel genoeg om er niet over te hoeven opscheppen, met name de Pinasco/Polini versie.

mooi blokje ,maar zo lang er geen bewijs van een lopend blokje is geloof ik er niet zo heel veel van

Ik denk dat je ook niet zou geloven als ik zou beweren dat alles gefotoshopt is.

Ik ga dit weekende kijken of ik er een fimlpje van kan fabriceren. Want jullie voeren de druk wel hoog op.

Anoniem

whaha:P Top:D

Tonni
          Moderator

Nou, we zijn uiteraard vooral erg benieuwd hoe zoiets aparts loopt en klinkt.
            Bij zo’n project horen in deze moderne tijden nou eenmaal foto’s en film materiaal.

Ik persoonlijk geloof zeker wel dat het werkt maar zou het erg graag eens horen lopen, liefst zelf een keer in real life bekijken.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

luukelbo
            Bijdrager

ja fotoshop tuurlijk:con kijk die details dan…

echt supper mooi gemaakt, is dat een zelfgemaakte LC kop op de achterste cilinder onder de bravo?

twinboxer
              Topic starter

echt supper mooi gemaakt, is dat een zelfgemaakte LC kop op de achterste cilinder onder de bravo?

Nee, standaard setje

Eigenlijk moet ik er nog een hebben om ook de waterkoeling dubbel te kunnen uitvoeren, maar naar mijn weten is het nergens meer te koop.

Spulleke!

nieuw is het niet meer te koop nee maar 2de hands af en toe nog wel;)

vespa-si-owner
                  Bijdrager

degen die zulke blokjes weet te bouwen kan veel geld verdien.

ga je het blokje nog demonteren of heb je dit al gedaan?

twinboxer
                    Topic starter

Filmpje is er!!!!

El Citta
                      Donateur

Leuk dat je een filmpje hebt gemaakt:) Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen. Het valt me wel op dat het blok uitvalt zodra je er 1 bougiekap af trekt. Dan zou het blok in principe nog op de andere cilinder door kunnen lopen. (heb overigens het idee dat je het blok gewoon op de aanwezige benzine in de vlotterkamers laat lopen en dat hij daardoor uitvalt, snap alleen niet waarom je de bougiedoppen dan verwijdert). Of heb je hier een andere verklaring voor? Verder een gaaf blokje hoor, klasse!:thumb

VespaAvanti
                        Donateur

En zo is er voor de ongelovigen nu dan toch een filmpje:lol
                          We gaan de goede kant op, nu nog onder een Bravo en dan naar meetings:thumb
                          Dat hij uitvalt als je één bougiedop verwijderd lijkt me vrij normaal, de compressie van één cilinder is zo hoog dat de andere gewoon uitvalt aangezien die ook maar stationair draait.
                          Als je gas gaat geven en er dan maar één dop aftrekt ben ik bang dat hij door blijft lopen:D

AC RACING
                          Moderator

Deze man is een pionier in vespa wereld! En vind sommige gevatte opmerkingen dan ook wel jammer van mede forum gebruikers!
                            Verder zou ik ook graag dit blokje eens in het echt willen bewonderen, en wil je bij deze ook met alle plezier uitnodigen om op de jaarlijkse Vespa Ciao Meeting (VCM) in Groningen te komen!

twinboxer
                            Topic starter

Leuk dat je een filmpje hebt gemaakt Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen. Het valt me wel op dat het blok uitvalt zodra je er 1 bougiekap af trekt. Dan zou het blok in principe nog op de andere cilinder door kunnen lopen. (heb overigens het idee dat je het blok gewoon op de aanwezige benzine in de vlotterkamers laat lopen en dat hij daardoor uitvalt, snap alleen niet waarom je de bougiedoppen dan verwijdert). Of heb je hier een andere verklaring voor? Verder een gaaf blokje hoor, klasse!

En zo is er voor de ongelovigen nu dan toch een filmpje
                              We gaan de goede kant op, nu nog onder een Bravo en dan naar meetings
                              Dat hij uitvalt als je één bougiedop verwijderd lijkt me vrij normaal, de compressie van één cilinder is zo hoog dat de andere gewoon uitvalt aangezien die ook maar stationair draait.
                              Als je gas gaat geven en er dan maar één dop aftrekt ben ik bang dat hij door blijft lopen

Jullie hebben het beide goed. Hij was alleen stationair afgesteld met de achterste carburateur, en deze was leeg, want hij liep inderdaad op inhoud van de vlotterkamer(s). Had ik volgas gegeven met voorste carb. was die doorgelopen (nog heel even) ongeacht 1 of 2 bougies.

tnerual
                              Bijdrager

Heb je nog dat frame waar ie ooit in zat?
                                Want moet toch wel de moeite zijn he 😀

twinboxer
                                Topic starter

Nee, maar er is een nieuw frame in aantocht.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.