Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brouwer
    Bijdrager

ziet er goed uit!

CittaKlaas
      Bijdrager

Was mij reactie ongeveer:lol Echt een knap staaltje vakwerk, hulde.

Edjuh
        Bijdrager

Met 2 expansieuitlaatjes wordt dat echt een smulgeluid. Ga zo voort.

Javad
          Donateur

Ah eeh oe ehm oooh ii ehh haha, waanzinnig! Ik wil ook!

<3 Thunderstone
            Check mijn perso!

misterd11
            Bijdrager

echt ziek bruut, dit moet wel knallen!

bartklumpenaar
              Bijdrager

enorm vet, hoe je dit zo gemaakt heb.

Heeft dit blok ook meer vermogen dan bijv de simo set die sommige mensen hier opt forum hebben?
                En gaat dit ook harder dan de simo set?

twinboxer
                Topic starter

Bedankt voor de leuke reakties.

Edjuh, had jij niet ook nog zo iets liggen? hoe staat het daarmee?

Ah eeh oe ehm oooh ii ehh haha, waanzinnig! Ik wil ook!

go for it Javad

Heeft dit blok ook meer vermogen dan bijv de simo set die sommige mensen hier opt forum hebben?
                  En gaat dit ook harder dan de simo set?

Geen idee ik heb geen Simo, maar sneller is natuurlijk wel de bedoeling.

Wie goed naar het filmpje kijkt ziet heel mooi het reactie koppel op het moment dat hij versnelt of vertraagt, bijvoorbeeld ook als een ontsteking losgekoppeld/aangekoppeld wordt. Maar het verraad ook dat op andere momenten er kennelijk een ontsteking overslaat. kijk goed naar sec 21-22 wat gebeurt hier???? ik snap het niet.
                  Er zitten 2 volledig gescheiden ontstekingen op en toch mist nr.2 een slag als ik nr.1 kortsluit????? op mij onduidelijke reden communiceren de ontstekingen toch. Wie snap het?

adriaan
                  Bijdrager

Zoals ik hoor en zie op het filmpje lijkt het er meer op dat doordat je je ene bougie kop er af haalt je andere zuiger door zoveel compressie heen moet slaan dat hij afgeremd word en op den duur slagen over slaat? Dat is voor zover ik kan zien wat er op het filmpje gebeurd.

Trouwens: echt een super vet blok! En helemaal vet dat je het (bijna) allemaal zelf moest bedenken/maken. Echt respect!

Kan niet wachten om een filmpje er van te zien dat hij werkend onder een brommer zit.

ArvidW
                    Donateur

twinboxer :
                      Wie snap het?

Het wisselend magneetveld dat je vliegwiel opwekt tijdens door het draaien geeft een hoeveelheid flux. Hoe meer stroom je van je spoelen vraagt hoe meer flux er verbruikt wordt. Sluit je de ene ontsteking kort dan vraag dit zoveel stroom dat er te weinig flux meer over blijft voor het opwekken van genoeg spanning om je 2de ontsteking lekker te laten lopen. Blijkbaar zit je dan tegen de limiet aan wat je vliegwiel op dat moment kan opwekken.

Btw, prachtig blok en project :thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                      Home made engine dyno

twinboxer
                      Topic starter

Ik snap je redenatie, bij een gemeenschappelijke ontstekingsspoel sluit ik mij daar bij aan, Maar ik heb er twee.
                        Als je de lichtspoel (waar ik een 2de ontstekingsspoel heb) kortsluit, ontsteekt die normaal toch ook gewoon door. Ik heb nog nooit een uitvallende ontsteking gehad door kortsluiting in het licht. Bijde spoelen komen onafhankelijk van elkaar tot zelfinductie als hun contactpunt open gaat, maar je hebt wel een punt er moet dan wel stroom lopen, en dus flux zijn geweest.

hansieb
                        Moderator

Edjuh :
                          Met 2 expansieuitlaatjes wordt dat echt een smulgeluid. Ga zo voort.

Jammer van dat ***hoofd daaronder.

Dubbele calibrata!!!!

twinboxer
                          Topic starter

Dubbele calibrata!!!!

Lijkt mij meer een 50cc pijpje

Ik overweeg deze (2x):

Eén zal gewoon passen, flens na misschien, ander moet helaas vervormen.

adriaan
                            Bijdrager

2 opmaat uitlaten laten berekenen en (laten) lassen. Dan heb je ook grotendeels het probleem opgelost van de 2e uitlaat die een andere bocht moet gaan maken dan origineel.

En je kan dan natuurlijk het maximale vermogen uit je blok halen!

Anoniem

Geweldig om te zien dat hij loopt! Wil hem nu natuurlijk ook onder een frame zien lopen 😉

Die uitlaat die je daar laat zien presteert nogal onder de maat.

Calibrata daarentegen doet het heel leuk op dikke setups!

Mocht je toch voor die uitlaat gaan heb ik hier nog wel een redelijk nette liggen, PM me dan maar 😉

Frank80cc
                                Donateur

Ik zou die uitlaat ook niet pakkuuh…

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.