- Dit onderwerp bevat 355 reacties, 80 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door Robke15.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 februari 2012 om 23:34 #281092
Wauw, dit is echt een fantastisch project! heb ’t ook nog nooit eerder gezien!
23 februari 2012 om 18:34 #280532He, Edjuh, jij bent ook lekker bezig geweest.
[url]http://www.ciaocrossclub.it/root/phpBB3/viewtopic.php?f=41&t=65250[/url]
Kan ik wel waarderen.
23 februari 2012 om 19:59 #279308Ik vond het wel het promoten waard (doen we ook met bvb. toertjes).
Ze zijn zeker onder de indruk.
11 maart 2012 om 19:22 #268212Weer even wat tijd gehad, begint alweer op een blok te lijken:
– carter uitgeknipt:D
– tussencarter voor Pinasco’s aangepast.
Helaas heb ik ook moeten vaststellen dat de krukas die ik nog had, niet samen gaat meet SE carters, timing klopt niets meer van, Dus daar moet ook nog een nieuwe voor komen.
Ik heb uiteindelijk voor SE carters gekozen vanwege de groter flexibiliteit m.b.t. carburateurs gezien de losse inlaat, maar daar moet ik ook nog een ei over leggen suggesties?
11 maart 2012 om 19:47 #279974Super Nice twinboxer!
alleen jammer van de se! Haha:o11 maart 2012 om 21:36 #279889Ik heb zelf het idee om van SE carters membraam gestuurde carters te maken.
Dit lijkt vrij makkelijk te realiseren dankzij het originele afneembare spruitstuk.
Heel simpel gezegd een membraam ertussen en inlaatvlak weg frezen of krukas afdraaien.
Scheelt je ook een hoop tijd met het opmaat maken van je krukas.
Maar de vorderingen zien er erg nice uit.

Nog een ideetje:
Gezien je weer voor contact punt gekozen heb is het misschien een idee op 2 contactpunt vervangers onder het vliegwiel te plaatsen?
Heb geen idee of dit gaat werken maar het het idee is het proberen waard je kan ze zelf buiten het blok monteren als je wil voor eventueel makkelijke vervangen bij stukken.28 maart 2012 om 20:23 #280158Heel simpel gezegd een membraam ertussen en inlaatvlak weg frezen of krukas afdraaien.
krukas afdraaien, dan valt de big-end pen er uit.:?
Ik heb het maar zo opgelost met twee zeer speciale dubbelkrom gevormde inlaatjes (18mm), was allemaal erg krap:D

28 maart 2012 om 21:15 #277216
AnoniemNetjes weer hoor! Leuk om te zien dat dit blokje steeds meer vorm krijgt 🙂
28 maart 2012 om 21:20 #280819dat ziet er toch allemaal gevaarlijk goed uit!
goed bezig :).29 maart 2012 om 07:04 #277460Zeker weten dat ik deze blijf volgen!
Ben benieuwd naar de resultaten.Goed bezig! 🙂
29 maart 2012 om 07:19 #280810twinboxer :
Heel simpel gezegd een membraam ertussen en inlaatvlak weg frezen of krukas afdraaien.
krukas afdraaien, dan valt de big-end pen er uit.:?
Nu je het zegt ja, zo goed had ik er net niet naar gekeken.
Dus inlaatvlakje weg freesen lijkt de beste optie. 😀
Maar 2 mm, lijkt er nog wel vanaf te kunnen.Ziet er verder al erg veelbelovend uit.
29 maart 2012 om 08:14 #280851Komt de carb aan de kant van je ontsteking niet door je frame heen? Zit je dan straks niet in de knoop met de vsnaar die daar langs loopt?
29 maart 2012 om 11:00 #281513docs911 :
Komt de carb aan de kant van je ontsteking niet door je frame heen? Zit je dan straks niet in de knoop met de vsnaar die daar langs loopt?Lijkt mij ook, maar denk niet dat ie de v-snaar zou raken, er komt nog een vliegwiel op, en volgens mij wil hij ook vario aandrijving waardoor er nog een busje + halve poulie erboven op komt dus denk ik ruimte zat
30 maart 2012 om 14:48 #281243Citaat
——————————————————————————–
docs911 :
Komt de carb aan de kant van je ontsteking niet door je frame heen? Zit je dan straks niet in de knoop met de vsnaar die daar langs loopt?——————————————————————————–
Lijkt mij ook, maar denk niet dat ie de v-snaar zou raken, er komt nog een vliegwiel op, en volgens mij wil hij ook vario aandrijving waardoor er nog een busje + halve poulie erboven op komt dus denk ik ruimte zat
Nee,komt er niet doorheen, hooguit de stationairschroef, en dat is nu net heel handig.
Kijk maar naar de ophangpunten van het blok.31 maart 2012 om 10:22 #278365twinboxer :
Citaat
——————————————————————————–
docs911 :
Komt de carb aan de kant van je ontsteking niet door je frame heen? Zit je dan straks niet in de knoop met de vsnaar die daar langs loopt?——————————————————————————–
Lijkt mij ook, maar denk niet dat ie de v-snaar zou raken, er komt nog een vliegwiel op, en volgens mij wil hij ook vario aandrijving waardoor er nog een busje + halve poulie erboven op komt dus denk ik ruimte zat
Nee,komt er niet doorheen, hooguit de stationairschroef, en dat is nu net heel handig.
Kijk maar naar de ophangpunten van het blok.Oow nice! Ben zo benieuwd naar hoe bruut dat blokje zou gaan lopen:O
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.