Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Bijdrager

Als geld toch moet rollen waarom dan niet 2x 47mm DEPS Alu. 😉

Nee zonder dollen, leuk dat er een 46mm variant aankomt, ben erg benieuwd. :thumb

Javad
      Donateur

Docs
        Donateur

Die eerste link heeft ook een shop 😉 http://www.motostore.com

twinboxer
          Topic starter

Ik ga er nog eens goed over denken, waarschijnlijk worden het inderdaad Pinascos.

ritze
            Bijdrager

oei spannend 😛

wel snel even een vraagje, ben je nou gebonden aan de 2*13mm carbs of kan je ook gaan voor bijv. 1 grote?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
              Bijdrager

Ik zou gewoon voor 2x giet gaan want dan kan je de achterste niet gekoelde cilinder mooi van extra koelribben voorzien:thumb
                En als geld toch moet rollen laat het dan ook even richting een goeie camera rollen:thumb want heb nog steeds last van m,n nek van dat laaste filmpje:D

twinboxer
                Topic starter

wel snel even een vraagje, ben je nou gebonden aan de 2*13mm carbs of kan je ook gaan voor bijv. 1 grote?

Eigenlijk wel of ik moet heel gek gaan doen met de inlaat. 14-14 (opgeboorde 13-13)is het absolute max.
                  Zijinlaat wordt heel lastig bij twinblok, carb bovenop kan bij een Bravo niet ivm framebuis.

Overigens is SVB wel bezig met een alternatief, kijk maar goed naar de onderste foto(pagina4) je ziet dan dat de inlaat al is verwijderd. Wat hij precies van plan is weet ik niet.

Ik zou gewoon voor 2x giet gaan want dan kan je de achterste niet gekoelde cilinder mooi van extra koelribben voorzien

Warmtegeleiding van Alu is wel 3x hoger dan van Gietijzer, alleen goud en koper doen het beter.:D

En als geld toch moet rollen laat het dan ook even richting een goeie camera rollen want heb nog steeds last van m,n nek van dat laaste filmpje

Rollen op twee wielen.

speedbuxy
                  Bijdrager

Ik zou alu nog meenemen in het advies, maar ging er eigenlijks vanuit dat je geen beschikking hebt om alu te lassen.
                    Ook is alu wat moeilijk qua krom trekken enzo.
                    Maar alu zou offcourse wel beter wezen dan giet.

En de camera rolt op 2 wielen als je filmt op de brom:D

twinboxer
                    Topic starter

Kan ook geen alu lassen.
                      Grotere warmtegeleiding alu geeft warmere cilinder buitenzijde, dus meer warmte afdracht aan omgeving, ook bij eventueel minder oppervlak.

Ik had gehoopt dat de camera vannacht door de schoorsteen was gevallen, was niet zo.

Vespa_addicted
                      Donateur

Hoe staat het met de vorderingen van dit geweldige project?:D

twinboxer
                        Topic starter

Hele kleine vordering in afwachting van de 2 bestelde Pinasco cilinders:

Heb nog en LC setje gevonden, dus wordt dubbel LC uitgevoerd.

lars-ciao
                          Bijdrager

:odat word echt een super snel mooi lc blok

goed bezig(y)

Vespa_addicted
                            Donateur

oeh! erg mooi!
                              Kan niet wachten 😉

Anoniem

Ha, nice! Ben echt heel erg benieuwd, mijn plannen staan op een laag pitje, wil eerst mijn 1969-Tomos opknappen 🙂

2 Pinasco’s gaat zo vreselijk veel koppel geven 😀

Lastpak
                                Bijdrager

super!
                                  2x 46 pinasco lc:thumb

heb je er al eens over nagedacht een polini radiateur te gebruiken?
                                  deze schijnen nog beter te koelen, echter zijn ze niet zo mooi weg te werken als de eurocilindro versies.

verder ben je nog van plan de 46 pinasco’s te bewerken? dus het simpele, de boosters doorprikken?
                                  of gewoon origineel laten(niks mis mee overigens), je hebt wel lekker veel koppel zo!

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.