Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Daar heb je idd een punt 😀 Was ook nog maar een beginsel, meer als oefening, ben nog niet zo bekend met Solidworks, maar mijn volgende 3D-tekening zal er natuuerlijk wel wat anders uitzien 😉

Als het goed is heb ik dit weekend niet zoveel te doen, dus dan zal ik de boel ook even goed opmeten enzo en een werkend model maken, inclusief poorten in de cilinders enzo 🙂

twinboxer
      Topic starter

CARAMBA…je bent er zeker mee bezig.
        Maar… I am sorry to say… dit kan 100% zeker niet werken!
        Je krijgt zo geen carterdruk, geen spoeling dus, cartervolume veranderd niet!

Je kunt het geheel wel iets smaller bouwen als je de krukwangen eerst iets afvlakt voor het aanelkaar lassen, gaat echter hooguit om enkele mm’s, anders steekt de cilindervoet/cilinderhemd door het carter en/of passen er geen carburateurs meer op.

Anoniem

De krukaswang is 11mm dik, daar zou je 5mm vanaf kunnen halen om dan van de andere ook 5mm af te halen zodat je toch nog een dikte van 12mm hebt en je 10mm bespaart. Ik ga ook sowieso voor 1 dikke carburateur bovenop, deze komt namelijk onder een Ciao denk ik. (TwinCiao ;))

Dit zou wel kunnen als je geen vespa-carters gebruikt maar gewoon zelf complete carters freest, maar dan moet je nog wel rekening houden met de plaatsing en timingen van de ontsteking lijkt me.

Plaatje krukas:

Deze heb ik even snel gemaakt, dus nu aan beide wangen van de krukas 5mm afgedraaid zodat je 10mm bespaart.

twinboxer
          Topic starter

Ja, zo kan het, 12mm is sterk genoeg.
            Al denk ik dat die besparing van 10 mm meer problemen geeft dan voordelen, het middencarter is dan ook nog maar half zo dik en daar krijg je geen cilinders in. Bovendien kunnen de zijkappen er sowieso wel over heen, al is het maar net.

Anoniem

Wacht maar 😛 ik heb een heleboel ideeën, weet jij toevallig hoe de tapeinden ten opzichte van elkaar zitten? Dit krijg ik niet goed opgemeten…

Edjuh
              Bijdrager

twinboxer :
                Zijn er mischien nog meer mensen mee bezig?

Als svb het zo netjes kan maken ga ik daar lekker op wachten. Goed bezig svb!

twinboxer
                Topic starter

Wacht maar ik heb een heleboel ideeën, weet jij toevallig hoe de tapeinden ten opzichte van elkaar zitten? Dit krijg ik niet goed opgemeten…

Nu moet het lukken Vertigo, dit was inderdaad lastig.

(tekening bevat mogelijk fouten)

tm-racing
                  Bijdrager

SVB heeft nu zijn 1e project af,hij gaat zich nu bezig houden met de boxer.2x 42mm polini evo
                    donatie von polini-fan en van mij 😉

Lastpak
                    Bijdrager

2x 42 polini alu:|, dat moet ik zien.
                      maak maar eens een filmpje!
                      de foto’s op de vorige pagina zagen er goed in ieder geval goed uit:).

tm-racing
                      Bijdrager

Daar zag je de alu”s al zitten,filpje heeft geen zin want t blok is nog lang niet klaar

twinboxer
                        Topic starter

Ik ben voornemens een nieuwe twinblok te bouwen, dit maal met 2x 46mm cilinders!

Ik sta op het punt deze te bestellen, maar ik twijfel over welke.
                          Mijn voorkeur zou zijn 2x Pinasco 46mm, maar die zijn bijna niet te krijgen.
                          Als alterntief denk ik aan of 2x Polini 46mm(143cc), of 2x Malossie 46.5mm (146cc).

Wat denken jullie ervan?

Docs
                          Donateur

Pinasco 😀 Die zijn opzich nog prima te krijgen 😉 alleen wel prijzig. Je zit zo op een €140 p.s. nieuw.

Lastpak
                            Bijdrager

2 x 46 pinasco lijkt mij erg gaaf.
                              polini is meer koppel en de malossi zou theoretisch net wat harder gaan als de polini.
                              beide cilinders staan er wel bekend om dat ze snel(ler) slijten als andere.
                              de pinasco heeft wel echt een keiharde wand, een warmloper veeg je er zo uit.

twinboxer
                              Topic starter

Pinasco Die zijn opzich nog prima te krijgen alleen wel prijzig. Je zit zo op een €140 p.s. nieuw.

Heb je een link? geld moet rollen.;)

2 x 46 pinasco lijkt mij erg gaaf.
                                polini is meer koppel en de malossi zou theoretisch net wat harder gaan als de polini.
                                beide cilinders staan er wel bekend om dat ze snel(ler) slijten als andere.
                                de pinasco heeft wel echt een keiharde wand, een warmloper veeg je er zo uit.

Dat is ook mijn ervaring met de pinasco, ik heb er ooit één gehad, zat ook op het eerste twinblok en vanwegen de ongevoeligheid voor warmlopers dus op de achterste. 😀

pepko
                                Donateur

Heb je een link? geld moet rollen.;)

en het liefst op twee wielen!

dat word wel een beest met 2x 46 pinasco…

ik ben benieuwd!

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.