Vespa-Ciao.NL
:: Twin blok Special

Home Forums Perso’s Projecten Twin blok Special

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 356)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

El Citta
    Donateur

Mits je genoeg vlees hebt kun je er misschien weer draad in snijden (kleinere diameter). Denk dat het wel een hele zoektocht gaat worden naar een geschikte snijmoer en een moer om de schijven te borgen. Een andere optie is er een groefje in draaien zodat je de schijven kan borgen met een seegerring. Lassen zou ik echt als laatste optie houden inderdaad! Dat doe je 1 of 2 keer netjes (voor het vervangen van je druk/trekveren bijvoorbeeld) en dan kun je de koppeling weggooien. Hoop dat je dit netjes kunt oplossen. Ik ben benieuwd:thumb

twinboxer
      Topic starter

Kan ook eerst “vlees” oplassen dan kan het originele draad er weer op, maar inderdaad de tap wordt heel lastig.
        Borgen met een seegerring wordt niets, Je moet het voorspannen anders blijft schijf rammelen en is die zo weer stuk.

Weggooien vind ik trouwens ook een goeie! (heeft niet veel gekost en rest is goed.)

peter139
        Bijdrager

je bent creatief genoeg… en ik denk dat je zelf ook al wel een oplossing hebt…

Een snijmoer is wel te vinden, bij de betere ijzershop.
          Ik zou het proberen op te lassen en te proberen te herstellen zoals het hoort. Maar betrouwbaar wordt het dan niet. Beste is een andere te zoeken ik weet zeker dat iemand hier op het forum nog wel iets heeft liggen.

BDW
          Bijdrager

ik heb nog een goede koppeling liggen,met 100mm schijven

twinboxer
            Topic starter

ik heb nog een goede koppeling liggen, met 100mm schijven

Hier kom ik misschien nog op terug…

Kan iemand mij vertellen wat voor draad er op hoort?
              Draad wat je niet hebt is moelijk te meten.

FonS
              Bijdrager

JMPB zegt M24 x 0,75: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=727

Maar ik zie op de foto ook dat je spiebaantjes weg zijn, en de tandjes van de schijf die hierin horen te vallen.
                Vergelijk deze afbeelding even met jouw schijf, dan zie je wat ik bedoel;

(niet heel goed te zien, maar jouw gat is rond terwijl er twee tandjes horen te zitten)

Docs
                Donateur

Het is wel niet meer de mooiste, maar ik denk dat je naar zoiets op zoek moet 😉 Want net zoals FonS zegt, mis je de geleiders voor de poelie ook volgens mij.

http://cgi.ebay.it/BOCCOLO-PULEGGIA-FRIZIONE-VARIATORE-PIAGGIO-CIAO-R-SC-/260832193279?pt=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item3cbacf6aff

twinboxer
                  Topic starter

JMPB zegt M24 x 0,75: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=727

Bedankt.

Maar ik zie op de foto ook dat je spiebaantjes weg zijn, en de tandjes van de schijf die hierin horen te vallen.
                    Vergelijk deze afbeelding even met jouw schijf, dan zie je wat ik bedoel;

Klopt daarom staat die ook mee op de foto, Ik denk dat die niet goed was geborgd, los is gekomen en alles kapot is gerammeld. Schijf kan ik echter makkelijk herstellen.

Het is wel niet meer de mooiste, maar ik denk dat je naar zoiets op zoek moet Want net zoals FonS zegt, mis je de geleiders voor de poelie ook volgens mij.

inderdaad gestrip is dit het.

Geleiders poelie? Je bedoelt ander schijf met koperen busje erin? die is er wel, is aan foto ontkomen.

Docs
                    Donateur

Nee, FonS en ik bedoelen wat anders. Bovenop kun je zien dat zowel links als recht een stukje uit het draad mist. De poelie zonder bus heeft 2 stukjes die uitsteken. Hierdoor is een draaiende beweging van de poelie niet meer mogelijk. Hier onder een 2 foto’s ik hoop dat het duidelijk is, want het zijn niet de meest perfecte foto’s 😛

Jarco
                      Bijdrager

Zijn er nog vorderingen in dit project?
                        Tijdje niks gehoord, mag ik aannemen dat je er vollop mee bezig bent? 😀

Anoniem

Ik hoop het wel 🙂 Ik ben zelf al lichtjes op zoek naar een blokje alu voor het middencarter 😀

ritze
                          Bijdrager

en hoe zit het nou met de cooling van de achterste cilinder?
                            misschien een idee om zelf 2 watergekoelde cilinders te maken?
                            dan kan je wel doen en laten wat je wilt, alleen kop koeling heb je niet genoeg aan. 😛 zeker niet als die naar achteren wijst 😛

keep on the good work 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

twinboxer
                            Topic starter

Ja tijdje stil geweest, ik heb even wat anders aan mijn hoofd (ietswat hardnekkige ziekte).
                              Maar leuk dat er nog belangstelling is.

Ik hoop het wel Ik ben zelf al lichtjes op zoek naar een blokje alu voor het middencarter

Zo’n stuk alu is inderdaad verbazend lastig te krijgen, ik heb helaas ook niets meer, Je moet gewoon een of andere machine fabriek binnenlopen dan mag je vast wel iets uit de afvalbak pakken.

De vario ligt even stil, ga denk ik vroeg of laat toch alles aan elkaar lassen.
                              Ik heb er nu een belgenkoppeling op zitten met 80 poelie (wiel/krukas=1:9 ), is redelijk compromie tussen topsnelheid en optrekken, maar haalt 100km/h er net niet mee.

Koeling valt best mee, hij is nog niet vastgelopen (heeft ook niet veel gereden). Maar zal wel met koperplaat onder de kop worden heb al een mooie plaat liggen.

Ik heb ook nog contact gehad met iemand uit Denemarken, die wil/ of is ook bezig om er één te bouwen.

Anoniem

Dat is wat minder, sterkte ermee 😉

Ik zal eens wat rond gaan bellen/mailen in deze omgeving, misschien kan ik meteen ook wat plaatstaal voor een uitlaatje meekrijgen 🙂 Alles is mooi meegenomen. Bedankt voor de tip!

Renetje93
                                Bijdrager

Prachtig blokje ben van plan ook zoiets te maken. Heb je ook een tekening van onder 17 in de opbouw tekening. Met maten enzo.. kan op school alles draaien en frezen.

gr rene

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 356)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.