Vespa-Ciao.NL
:: tvmierlo’s Ciao en SuperBravo/Avanti

Home Forums Perso’s Projecten tvmierlo’s Ciao en SuperBravo/Avanti

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Loek heeft gelijk:!
      SuperBravo heeft ALTIJD zo’n grote plastic tank, en een Avanti altijd een gewone Bravo tank;)

jelle: eg nie… ik heb toch echt eenzelfde superbravo gehad als tvmierlo(helemaal origineel nederlands) en deze had toch echt de vierkante tank.

tvmierlo
      Topic starter

Ik dacht eigenlijk zelf ook dat het een avanti is. Op het kenteken staat superbravo, maar kan nog dat er een andere tank opgezet is of dat men in Nederland andere namen hanteert. Op het stickertje op het frame staat ook superbravo. Ik kan er nog een plastic tank opzetten. Deze heb ik namelijk ook nog liggen, maar dat zie ik later nog wel.

@ edjuh: Of ik het ding ga opvoeren zie ik later nog wel. Waarschijnlijk begin ik eerst met het aanpassen van een standaard cilinder. Er komt toch een vario op, dus kan de cilinder wel wat hogere timingen aan. Dat achterspatbord komt van een belgische avanti af. Maar als het kenteken gemonteerd is zie je er bijna niets meer van.

Toenet heb ik alvast het kickstartblokje eronder gelegd en het voorspatbord verwisseld.

G-no
        Donateur

koop je zo’n coole kunstof tank ervoor, er staan er toevallig 2 op marktplaats op dit moment:) leuk dingetje, bravo’s zijn vet8)

leon ciao
          Bijdrager

op mijn Avanti [is toch echt een Avanti] staat Super bravo S25. Dus ik denk dat de oficiele naam Super bravo luidt.
            Leuk dat je hem weer orgineel opgaat bouwen met ook weer kick en vario.

Tom ciao

Waarom is het dan een echte avanti? :con
              Maar, waarom maak je hem weer op met kick en vaio?
              wel mooi :thumb

tvmierlo
              Topic starter

@ G-no: ik heb nog een zwarte kunstof tank liggen. Misschien dat ik die er nog wel opzet, maar dat zie ik later wel. Ik de kunstof tank zitten alleen de labels met namen niet meer in…

@ leon ciao:
                waarschijnlijk is super bravo inderdaad de nederlandse benaming ofzo.

@tom ciao: Ik heb alleen het frame met achterbrug, voorvork, vering enz gekocht. De vario en kickstart had ik nog liggen en die leg ik er dus onder.

Over het avanti/super bravo verhaal. Het verschil tussen deze type’s is niet extreem ofzo. Ik zal het in de naam maar op “avanti” houden.

misschien is super bravo toch gewoon de Nederlandse naam en wordt Avanti niet in Nederland gebruikt:

deze heeft namelijk ook een ijzeren tank, superbravo op de kappen staan en ipv kickstart, gewoon pedalen (vroeger waren pedalen verplicht op een Nederlandse bromfiets)

Jacky
                Bijdrager

volgens mij staat op die plaatjes het het frame altijd superbravo. Avanti is meer een uitvoering ofzo in mijn ogen.

tvmierlo
                  Topic starter

ik dacht laat ik maar een paar foto’s maken van mijn ciao. Onder deze zal de technigas circuit uitlaat van de prijsvraag ook onder komen, zoiezo om eens te testen(ik weet dat hij hetzelfde is als een proma cc, maar die heb ik niet gehad) en zodat anderen kunnen zien hoe de demper er nu werkelijk onder staat.

Velen hebben de ciao al wel eens gezien bij de koukleum toer of bij de thorn meetingen(carnaval en zomer 2008). Het is een standaard vespa ciao met originele lak enz. Ik heb er wel een ander koplampglas ingezet gehad(2 lampen waarvan 1 wordt gebruikt, komt van een px) omdat bij de andere het glas vuil was. Ook zit er een nieuw gashandvat op, aangezien er geen bij zat bij de koop. De brommer is nu voor 20/25 euro per jaar verzekerd als 2e oldtimer bij de anwb.

verder kan ik er niet zoveel over vertellen. O ja: hij loopt tussen de 1 op 45 en de 1 op 50.

n!ck*s

hey tim, mooi ciao kerel. ziet er netjes en goed uit.
                      zie je bij de limbo toer.

en hoest mi de bravo?

tvmierlo
                      Topic starter

nu heb ik er wat informatie over bij gezet. De foto’s zijn alleen niet al te scherp, de autofocus heeft meer op de achtergrond gefocust.

de bravo heb ik nog wel, maar heb ik toch lang niet gebruikt. Ik moet er de uitlaat nog fatsoenlijk onder hangen en eigenlijk was ik ook van plan om er een 13/13 onder te leggen. Maar dit wordt maar steeds uitgesteld…

Ik weet nog niet zeker of ik bij de limbo tour ben he 😕

Op de ciao heb ik trouwens ook die klem op de bagagedrager opgezet, maar deze is een beetje roestig, dus zet ik er nog een keer een andere met veel beter chroom op. Ook heb ik nog zo goed als nieuwe trappers liggen, is bijna zonde om er op te zetten.

n!ck*s

wrom ben je er niet bij dan????
                          en zon klem heb ik nog wel ligge, die ziet er nog goed uit dacht ik zo. spreek me er op msn maar over aan.:thumb

tvmierlo
                          Topic starter

nouja, als ik ga, dan laat ik me wel ergens ophalen, eerst viel het op een zondag net voor de vakantie, maarja.
                            ik heb de klem hier ook liggen, dus ik heb geen andere nodig.

n!ck*s

hoezo ophalen??? ipv eerst met de ciao naar roermond rijde?

tvmierlo
                              Topic starter

ipv weer naar huis te rijden, ipv over de 200km te rijden. maar nog niets staat vast.

VespaAvanti
                                Donateur

Heb de Ciao al een paar keer in het echt gezien zoals je weet, mooi net ding:thumb

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.