Vespa-Ciao.NL
:: turbo op ciao

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden turbo op ciao

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 63)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ChiCiaoWa
    Bijdrager

Turbo Tommy :

@Vincent Vario: Als je membraam al open blijft staan, dan zit nog altijd de krukas in de weg. Volgens mij is het turbo en compressor principe ook gebasseerd op 4takt.

geloof dat sneeuwscooters wel 2tak turbo’s waren..

fiatcinq
      Bijdrager

weet ja wat je moet doen als je een turbo op je ciao wilt?

je maakt een buisje vanaf je geforceerde luchtkoeling,(van het vliegwiel dus) naar je luchtfilter toe.

dan heb je een turbo die wel werkt, alleen moet je dan wel eerst even op gang geholpen worden, maar als je eenmaal op gang bent gaat het mooi

Vespaflappie
        Bijdrager

fiatcinq :
          weet ja wat je moet doen als je een turbo op je ciao wilt?

je maakt een buisje vanaf je geforceerde luchtkoeling,(van het vliegwiel dus) naar je luchtfilter toe.

dan heb je een turbo die wel werkt, alleen moet je dan wel eerst even op gang geholpen worden, maar als je eenmaal op gang bent gaat het mooi

Das zeker geen turbo…..Dat is gewoon geforceerde lucht; hij krijgt gewoon meer; niet in een kleiner volume ofzo!!Een turbo bouwt druk op; dide druk van die koeling is bijna niks…Miss op top datie lekkerder loopt maar verw8 geen verbijsterende resultaten!!

ChiCiaoWa
          Bijdrager

das te omslachtig… Ram air is enige oplossing..

fiatcinq
            Bijdrager

een maat van mij heeft het ook gedaan, zijn luchtfilter is uitelkaar geknapt van de druk, en hij liep toen ook behoorlijk hard, dus, het zal wel niet zoveel druk opbrengen als een echte turbo, maar tog nog wel redelijk wat

Martijn
              Bijdrager

maar als je dat slangetje nu eens in een dichte filter doet, dus alleen lucht via dat slangetje, dan kan je toch wel druk op bouwen, niet?of zo kleine compressor erop monteren :p:D dan heb je druk genoeg

gielos
                Bijdrager

ik denk als je hem dan start dat dat vrij moeilijk word, omdat die dan bijnna geen lucht krijgt!

Maar dit is toch ook bijnna het zelfde idee als een power box

EN echt druk op bouwe lukt volgens mij ook niet met een krukas gestuurde inlaat.

langewouters
                  Bijdrager

Een turbo op een tweetakt is volges mij nutteloos, die kan toch geen druk op bouwen ? blaast die dat niet gewoon terug buiten via zijn uitlaatpoort want zit die niet hoger dan de inlaat ??
                    Ik weet het niet, ik denk het maar he :p. Heel erg efficient zou het ook niet zijn denk ik. Het enege voordeel dat het zou hebben is dat alle uitlaatgassen buiten zijn en zuiver mengsel in de cilinder komt. Is een supercharger/turbo trouwens niet alleen bruikbaar bij injectiemotoren ?

iaccaloco
                    Bijdrager

langewouters :“………..Is een supercharger/turbo trouwens niet alleen bruikbaar bij injectiemotoren……..”

Neen!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

marco
                      Bijdrager

vespaflappie:
                        Dat kun je in de prullebak gooien; volgens mij is trouwes wat jij zegt meer compressor principe maar ik kan het fout hebben…

volgens mij heb je het fout..
                        een compressor is tenminste bij een auto een turbo die onder hoge druk lucht in het motorblok blaast..

marco
                        Bijdrager

zou het wel in mijn malossi racekarter kunnen die turbo als er heel wat druk op stond?

Vespaflappie
                          Bijdrager

marco :
                            vespaflappie:
                            Dat kun je in de prullebak gooien; volgens mij is trouwes wat jij zegt meer compressor principe maar ik kan het fout hebben…

volgens mij heb je het fout..
                            een compressor is tenminste bij een auto een turbo die onder hoge druk lucht in het motorblok blaast..

Een compressor is een compressor en geen turbo! Compressor duwt als het ware gecomprimeerd in et blok zodat er meer zuurstof is en dus beter verbranding etc etc:)

Thijs_DR_Evo
                            Bijdrager

iaccaloco :
                              Er zaten als het ware 2 zuigers in dat blok.
                              Eentje zoals het hoort in de cylinder, en eentje onderin het carter…
                              Als je “rijzuiger” naar beneden ging, ging de 2e zuiger als het ware “omhoog”

Die verkleinde dus het cartervolume waardoor je mengsel met meer druk in de cylinder werd geramd……
                              Leuk idee, maar nooit meer iets van gehoord………

volgens mij is dat DKW geweest ergens heel lang geleden. Heb er ooit een link over gehad, waar het een en het ander instond.
                              Maar goed, het grootste probleem is nog de smering van de turbo, aangezien ciao’s geen oliepomp hebben ;). (en dan bedoel ik niet dat kleine prut-tweetaktoliepompje van de latere mixjes ;))
                              Maar het kan wel, heb laatst een filmpje gezien van een PK50 met een turbo erop. Vraag wel niet hoe, en hoe belachelijk groot het turbogat was, maar het werkte wel. 42 pk en 36 Nm dacht ik.
                              http://www.fbodyeurope.org/albums/Whatever-by-ChrisV6/TurboVespa42HP_2.wmv
                              Voor de liefhebber :P.

grz Thijs

iaccaloco
                              Bijdrager

Thijs_DR_Evo :
                                “………volgens mij is dat DKW geweest………..”

Ehh…..?

Zei ik DKW?

Nee, ik zei MBK! 😛

Zou kunnen wat jij zegt, maar dat is niet wat ik heb gezien hoor!
                                Dat was èchtwel een MBKblokkie……!

Filmpie kende ik nog niet……….

BRUUUUUTTTTTTT!!!!!!!!!!!!! 🙂

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Tonni
                                Moderator

Leuk filmpje!! Helaas kan je er verder niet veel van maken qua constructie..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.