Vespa-Ciao.NL
:: turbo op ciao

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden turbo op ciao

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ChiCiaoWa
    Bijdrager

emiel :
      zou dit werken of kan ik het de prullenbak ingooie

weg gooie..
      turbo bij een auto zit toch bij zown 0,5 – 1,5 bar..
      dan haal je er pk’s meer uit.. maar met een simpel fohntje ?? nee…
      te weinig kracht erachter..

Vespa Si
      Bijdrager

Ik heb eerder op het brommerforum zo een idee gelezen, maar een turbo kan toch alleen werken ZONDER tegendruk, en een 2takt MOET tegendruk hebben. Daar rade ze het hierom af…

ChiCiaoWa
        Bijdrager

bla bla..

Ciaofrank
          Bijdrager

wow ziet er vet uit, dat zie ik nog wel werken!, alleen ik vraag me af hoeveel vermogen die turbo gaat verbruiken, hopen dat ze er meer vermogen uitkrijgen als dat ze er instoppen…

Turbo Tommy
            Bijdrager

Waarschijnlijk blazen ze het blok meteen op. Je moet rekening houden dat je maar een bepaalde hoeveelheid druk draaidt. Ik hoop dat ze daar rekening mee houden. Anders loopt het niet lang 🙁 Ik vind het trouwens ook nogal een grote turbo gebruiken. Ze hadden beter 1tje van een smart af kunnen halen. Die zijn superklein 😀 Want het is maar een 600c turbo motortje. Ik denk dat ze er niet veel mee kunnen. Ik hoop natuurlijk van wel. Maarja ben nog verder benieuwd 🙂

GreetZzZz Tom

Tonni
              Moderator

Ik heb er wel eens het een en ander over gelezen… In alle waarschijnlijkheid zal het NIET werken. Een turbo schroef je maar zo niet even op een tweetakt, en zeker niet op die manier…
                Denken jullie ook niet dat als het zo makkelijk zou zijn, dat het niet allang verkrijgbaar zou zijn als kit en het niet al bijna standaard op die race/sprint scooters zou zitten??

Maar goed, ik hoop voor hun dat ie het wel doet natuurlijk.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ChiCiaoWa
                Bijdrager

Denk als er een lichte flow is dat het dan wel werkt.. maar ja.. je wil niet weten hoeveel Rpm een turbo draait…

Frenkie
                  Bijdrager

En als het werkt denk ik nog niet dat een turbo op zoon klein blokje zoveel zal schelen…Zeker niet op 2t.

Maar die Mol weet wel wat ie doet. Hij heeft zelf een NRG scoot met 27 (gecorrigeeerde) pk met een NOS systeempje :p

Turbo Tommy
                    Bijdrager

Tonni :
                      Ik heb er wel eens het een en ander over gelezen… In alle waarschijnlijkheid zal het NIET werken. Een turbo schroef je maar zo niet even op een tweetakt, en zeker niet op die manier…
                      Denken jullie ook niet dat als het zo makkelijk zou zijn, dat het niet allang verkrijgbaar zou zijn als kit en het niet al bijna standaard op die race/sprint scooters zou zitten??

Maar goed, ik hoop voor hun dat ie het wel doet natuurlijk.

Hier ga ik helemaal in mee. Ik denk niet dat ze hem goed aan het draaien krijgen. Een turbo draaidt tussen de 115.000 en de 120.000 rpm 😉 Ik denk dat een comrpessor niet veel minder of meer toeren zal draaien. De krukas van een scooter maakt er zo 13.500 14.700? Snelle scooter 😀 Dan moet je volges mij toch al een aardig kleine poelie pakken die de compressor aan moet drijven, wil je aan zoveel toeren komen :wink. Dit trekt dat ding volges mij helemaal niet. Hij zal veeeel meer vermogensverlies hebben dan winst. Of denk ik toch best wel scheef hier?

GreetZzZz Tom

ChiCiaoWa
                      Bijdrager

Tjah.. Als je naar de Peugeot Jetforce kijkt.. die heeft ook een supercharger.. tis wel een 4tak..

Vincent Vario
                        Bijdrager

Bij een 2 takt scooterblok kan je toch nooit veel druk opbouwen met zo`n compressor omdat je dan altijd inlaat hebt.( membraam blijft dan openstaan) of hebben ze hier iets speciaals voor bedacht bij dat scooterblok??

Turbo Tommy
                          Bijdrager

Volgens mij is het alleen mogelijk bij 4takt 🙂 Maarja, ik ben benieuwd wat ze ervan gaan brouwen hoor 😀

@Vincent Vario: Als je membraam al open blijft staan, dan zit nog altijd de krukas in de weg. Volgens mij is het turbo en compressor principe ook gebasseerd op 4takt.

@Glenn: Heeft die compressor? Wist ik niet. Hoeveel cc’s heeft dat ding? En wat voor compressor zit erop? Foto’s?

GreetZzZz Tom

Vespaflappie
                            Bijdrager

Glenn :
                              Tjah.. Als je naar de Peugeot Jetforce kijkt.. die heeft ook een supercharger.. tis wel een 4tak..

Peugeot jetforce 4 takt??Die heeft toch gewone directe inspuiting???volgens mij is dat toch gewoon 2 takt hoor…laat staan supercharger:D:D:P

ChiCiaoWa
                              Bijdrager

je hebt 2 versie van de jetforce..

de normale Natural Aspired ( turboi/superchare loze)injectie 50cc

en de 125cc 4 tak versie of zo… dies wel supercharged

Vespaflappie
                                Bijdrager

Glenn :
                                  je hebt 2 versie van de jetforce..

de normale Natural Aspired ( turboi/superchare loze)injectie 50cc

en de 125cc 4 tak versie of zo… dies wel supercharged

De 125 4 takt Compressor bestaat wel:P op 4 takt kun je ook makkelijker compressor bouwen..Is ook een heel ander principe dus opzich zegt dat vrijwel niets:)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 63)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.