Vespa-Ciao.NL
:: troubles ja!

Home Forums Techniek Problemen oplossen troubles ja!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

freeky
    Topic starter

Vraagje;

Ik heb een vespa ciao, dit altijd prima heeft gelopen. Laatst (per ongeluk uiteraard) de tank helemaal leeg gereden, volgegooid met bromix ( ja dom weet het) en prompt de volgende dag na ongeveer 5 km trrrrrrr raar geratel en afgelopen, even wachten en ik kon, hetzij halfgas, mijn weg vervolgen.

Volgende dag de boel maar eens los getrokken want alles neigt behoorlijk naar warmlopen en inderdaad zuiger volmet krassen, zeg maar gleuven van boven naar beneden. vervangen die handel, nieuwe cilinder en zuiger met wel zelfde kop en alle pakkingen erbij.

Inrijden? vergeet het maar naar 10 km precies het zelfde met als enig verschil dat hij nu blijft lopen en ik nadat ik stil heb gestaan weer kan gaan rijden???

help?

simonferrari
      Bijdrager

dan zou ik toch maar eens na gaan kijken ofdat er nergens vuil bij kan.

misschien zit er iets in je motorblok, een vuiltje wat dat veroorzaakt,
        en je carbu goed schoonmaken.
        misschien je sproeier, dat hij te klein is.
        maar jij zegt dat hij altijd goed heeft gelopen.

freeky
        Topic starter

Ja dat behoord natuurlijk tot de opties, vreemde is wel het trrrrrr geluid voordat je stil komt te staan.
          Maar lostrekken van de boel is het enige dat rest daar heeft u gelijk in!

Dylan
          Donateur

ik zou gewoon ff heel je blok eronder uithalen..alles ff goed schoonmaken, mischien ff grotere sproeier (voor het inrijden)
            en dan weer inelkaar zetten

freeky
            Topic starter

Wel probleem lijkt te zijn opgelost, blok eronder uit gehaald, gesplit en vervolgens geheel schoon gemaakt. Zat inderdaad nog wat rotzooi in van het warmlopen. ook had de uitlaat nauwlijks doorlaat wat weer resulteerd in teveel tegendruk dus kans op warmlopen….al met al een hoop wijzer geworden!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.