Vespa-Ciao.NL
:: Trommelrem loopt aan

Home Forums Techniek Problemen oplossen Trommelrem loopt aan

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

heb je na de remmenreiniger je remvlak wel afgenomen met een doek?

Guido
      Donateur

Kam je de kabel niet strakker spannen? De stelschroef bij je handvat draai je naar binnen, de kabel bij je wiel zet je dusdanig strak dat je net niet remt. Dan kun je met de stelschroef bij het handvat je rem desgewenst nog strakker zetten.

eldoro80
        Topic starter

@pepko heb de remvlakken schoongeveegd met wc-papier nadat ik ze had ingespoten met remmenreiniger. Had redelijk wat reiniger gebruikt en er droop een hoop zwart vocht uit mijn trommel… Dat heb ik dus schoongeveegd op de blek waar de remschoen aangrijpt.

@Guido waarom draai je de stelschroef naar binnen? Daarmee wordt de kabel toch minder strak gespannen. Heb de stelschroef naar buiten gedraaid tot net voor het moment dat hij remt…

JoeriH
          Bijdrager

Het naar binnen draaien doe je voor dat je de kabel erop zet. Zodat je hen als hij erop zit eruit kan draaien en dus strakker zetten.

4 berichten aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.