Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Trilt/schokt na het optrekken
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door Ciao,je.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 september 2007 om 21:01 #209048
Ciao,jeHallo,
Mijn eerste post en meteen een probleem…
Ik heb pas een nieuwe Ciao, bijna volledig ingereden, bijna standaard, alleen een standaard snelle uitlaat, grotere sproeier en een grotere poulie.Nou trekt hij wel goed op, maar ongeveer bij 10 km/h begint hij fftjes te schokken, trillen, en dan is het voorbij. Het lijkt net of hij ergens door een dip doorheen moet. Net alsof je in een auto in een te hoge versnelling rijdt, lijkt het.
Ikzelf denk dat het bij de koppeling vandaag komt. Het is weer weg bij de 15 km/h, en daarna loopt hij prachtig.Alvast bedankt!
12 september 2007 om 21:11 #227139kijk je blokbouten eens na, of die vast zitten (achterste, en voor boven en onder)
succes.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel12 september 2007 om 21:16 #227140Je zegt dat je een grotere poulie heb gekocht? Maar dat houd in dat je topsnelheid omlaag gaat en je trekkracht omhoog, maar maak je dan niet overtoeren, of heb je een kleinere poulie gekocht?
12 september 2007 om 21:23 #227141Overtoeren op een 50cc? Op een standaard vespa ciao zit zowiezo al een 95 poulie dus overtoeren kan nooit. Wat voor sproeier heb je nou precies? En is de spanning op je v-snaar goed?
13 september 2007 om 17:00 #227152
Ciao,jeIk heb er weinig verstand van, maar de blokbouten zitten goed vast. Ik heb hem in de winkel wat sneller laten maken, zodat alles meteen goed was, kostte maar iets van 45 euro.
Die vent heeft gezegd dat hij een 2 maten grotere sproeier erin zou doen, een kleinere poulie (maat 70 dacht ik) zodat ie geen overtoeren zou gaan maken en een standaard snelle uitlaat.Kan zijn dat ik het fout heb begrepen en dat er juist een grotere poulie in is gegaan.
4 januari 2008 om 01:15 #218389
Ciao,jeWeek geleden heeft ie een beurt gehad. Ik heb verteld dat hij schokte, en naderhand leek het weg te zijn. Dat was echter schijn, want nu is het weer terug.
Bij koude start voel je bijna niks, maar heb je een kwartiertje gereden begint het weer. Je kunt het ook omschrijven als een Tomos die knarsend van zijn 1 naar zijn 2 gaat. Zoals ik al zei, vanaf 10-15 km/h is het helemaal weg.
Ik denk dat het iets in de aandrijving is, en niet in het blok. Staat hij op de standaard, en je geeft langzaam gas bij, dan schokt er niks. Het zou aan de belasting kunnen liggen. Als ik iemand achterop heb is het schokken helemaal erg. Zou het ook iets kunnen zijn in de achternaaf (de vertanding)?
4 januari 2008 om 01:23 #218390Erg vreemd als je een filmpje onboard ervan kan maken zou dat een hoop uitleggen denk ik.
Wat ik sowiezo even zou doen is even kijken of je de juiste sproeier hebt door middel van je bougie na een stuk rijden ( 1 km ) eruit te draaien
Bougie zit voor bij je cilinderkop:

Dan bekijk je de kleur van de bougie:
– Zwart = te grote sproeier
– Koffie bruin / melk bruinige = perfecto
– Wit = te kleine sproeierMisschien is het schokken wel door een verkeerde mengselverhouding.
OF….. er is iets verstopt je carburateur ofzo.
5 januari 2008 om 11:52 #218392zit je v-snaar niet gewoon heel erg los?
17 maart 2008 om 19:13 #218938Ik ben eruit. Ik heb er een nieuwe v-snaar op laten leggen, en nu is alles in orde. Er heeft al die tijd een verkeerde snaar opgezeten, volgens die bromfietsman. Nu ben ik van alle ellende af, hij rijdt nu echt heerlijk. Bedankt voor de reacties!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.