Vespa-Ciao.NL
:: Trillingen in mijn citta naar plaatsen van vario malossi

Home Forums Techniek Vario Trillingen in mijn citta naar plaatsen van vario malossi

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

edwinvdnol
    Topic starter

hallo, ik heb laats een vario op mijn citta ( met vespa SI achter brug ) gemonteerd
      nu trilt mijn brommer als een gek op half gas en heb geen idee waar het vandaan komt!
      heb geen kromme schijven ect. alles lijkt keurig (alles is nieuw)

setup: V-snaar 13×1138
      vario set geheel mallossi
      klokvertanding 1/11.5
      65cc polini

wie heeft er tips voor mij?
      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=896711960448828&set=rpd.100003300971593&type=3&theater

zevenenergie
      Donateur

Hoi Edwin welkom op dit forum.

Ik zie op je face book dat je aardig thuis bent met de brommer. Gaaf dat nieuwe zadeldek.
        Die trillingen kunnen veroorzaakt worden door de rollen die allen niet even zwaar zijn. Maar dat ligt voor de hand en zal je zelf al wel naar gekeken hebben.
        Het kan ook zijn dat de blokbouten niet vast zitten. Het blok slaat dan heen en weer en dat trilt als een gek.
        Hetzelfde geld voor de lange bout van je achterbrug.

edwinvdnol
        Topic starter

ja klopt ben al aardig thuis met de brommer 🙂 alle rollen zijn even zwaar ( 8 gram)
          de blok bouten zitten allemaal goed vast en die van de achter brug ook
          zou het eventueel ook in de achterklok kunnen zitten ? ( iets van speling etc )
          of een te strakke v-snaar v snaar dikte indruk baar

Noetiepoerker26
          Donateur

Onbalans in de krukas?

zevenenergie
            Donateur

Het zou nog in de koppeling kunnen zitten dat een van de schoenen vast zit, maar dat is vrij onwaarschijnlijk. De klok veroorzaakt geen trillingen, zet hem wel goed vast.

Zit er speling op je bevestigingsbout van je achterbrug?

Of is het echt alleen na dat je de vario er opzette?

Als je de v snaar rustig over de poelie,s ziet lopen dan is met de snaar niets aan de hand.
              Te strak kan de snaar niet staan met een vario, omdat de schijven dan open gaan.

Je zou nog kunnen kijken of er ergens een fabricage fout in de vario zit waardoor een van de rollen niet naar buiten kan.

Verder zou ik het niet weten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.