:: Trekveren Vario veranderen.
-
DiabloTopic starter
Ik heb een vario liggen en ik wil die veren en alles gaan vervange maar die koppelingssegmenten hoe krijg je die uit je koppeling ? moet je dat goudkleurig gedeelte omhoog wippen of moet je iets los draaien ? Want ik zie niet echt nog een moer of schroef of iets ? En ik heb gezocht op het forum maar kan niets vinden, dus als iemand me even kan zeggen of dat waar is dat je die goedkleurige gedeeltes omhoog moet wippen dan weet ik wat ik moet doen :P.
Mvg.
je trekveren kan je gewoon vervangen zonder je segmenten eruit te halen
QuestBijdrager
je moet zoiezo eerst de moer eraf draaie aan de kant van je schijven..
PAS OP de drukveer, er staat druk op.. beste is tussen een bankschroef zetten en dan langzaam open draaie..
dan de schijven eraf en dan kan je zo bij de trekveren en ook de drukveer vervange
njah tss de bankschroef is handig, MAAR draai hem niet te vast krijg je zo een kut probleem als mij dat je je vario schijven een slag krijgen door het te vast aan te draaien.
ik heb het zelfde probleem als diablo ik krijg mijn veertjes er ook niet uit, krijg het haakje wat aan het nieuwe segment zit wel los maar het gedeelte van de veer wat IN het segment zit krijg ik er absoluut niet uit. is hier soms een handigheidje voor?
bvd niels.
edit.
ik heb nog even wat rondgeneusd en zie dus dat er verschillende achterkoppelingen zijn de mijne ben ik nog op geen foto tegengekomen maar mijn trekveren zitten dus echt IN de koppelsegmenten en liggen er niet bovenop!. Ik vind de zoekfunctie trouwens slecht geworden sinds mijn laatste gebruik.(gwoon ff ter info:P)
nog iets wat me opvalt, de drukveer heeft geen pinnentjes die ergens in vallen(vario heeft ook geen gaatjes waar de pinnetjes in vallen).
Zo eentje heb ik ook, dat de trekveren er helemaal in zitten. Volgens mij kan je bij deze de trekveren niet vervangen.
Ligt gewoon aan dit type. Ook wat jij zegt over die pinnetjes, dat hebben ze ook niet allemaal;) Gelukkig heb ik ook nog een andere koppeling want std trekveren op mn racer dalijk zou niks zijn:P
tmoet bij mij dus ook vorn redelijk snel brommertje gaan werken. je kan ze volgens mij wel vv maark weet niet precies hoe:P
kzal morgen fotos posten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.