Vespa-Ciao.NL
:: trekveren si

Home Forums Techniek Opvoeren trekveren si

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brommergirl
    Topic starter

Ben ik weer nog een vraag.
      Kan iemand mij vertellen hou ingewikkeld/makkelijk het is om trekveren te vervangen.
      En welke trekveren raden jullie me aan voor een si std.

petjj
      Bijdrager

als een si zelfde koppeling heeft een ciao ist makkelijk. als je een standaard si hebt zou ik groene polini trekveren aanraden.
        http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=646

wat je in feite doet is gewoon je koppeling loshalen, de oude grijze veertjes eruit halen en je nieuwe veertjes erin zetten. (let op leg ze er wel om en om in) Net zoals de standaard veertjes.

Wat ik altijd doe is ik haal de koppeling eruit, zet deze zachtjes tussen de bankschoef en haal met een platbektang de veren eruit en zet ze er zo weer in.

Je kunt ook de segmenten los halen, de veren erin zetten en deze op de koppeling puzzelen:)

Veel plezier en succes:)

niek1992
        Bijdrager

@ petjj
          Ik denk zomaar, aan de naam en het aantal posts het niet iemand is die veel ervaring heeft wat betreft het sleutelen aan brommers.

@ brommergirl, zoals petjj al zegt groene polini trekveren. strakker heb je echt niet nodig.

zoals je hierboven zit, zitten de trekveren “om en om” gemonteerd( ene x met het haakje bovenlangs gemonteerd, andere x met het haakje onderlangs gemonteerd).

de precieze rede hiertoe weet ik zelf ook niet, maar dit is gewoon de wijze waarop je ze monteerd. Als je hulp nodig hebt zeg je het maar ;).

petjj
          Bijdrager

foto’s zijn altijd handiger ja:)
            Khoopte dat ze het begreep:)

tnerual
            Bijdrager

om en om heb je tog zoiezo?
              hangt af van de vorm van de trekveren he

Brommergirl
              Topic starter

heeft het veel nut om je trekveren te veranderen ??trek je dan sneller??sorry iamanidiot!x

ChrisNL
                Bijdrager

het koppel ligt meestal op een wat hoger toerental. en je trekveertjes zorgen daarvoor, dat hij je koppeling pakt op het moment dat je blokje wat meer trekkracht heeft 😉

Brommergirl
                  Topic starter

nou heb ik een sito+ uitlaat 12mm carb met 54 sproeier en een mallossi luchtfilter..voorelkaar gekregen om de trekveren te vervangen alleen het verschil is dat ie nu ff meer toeren maakt…zou het kunnen dat de segmentjes dan vervangen moeten worden?er zit nog wel voering op…ik dacht namelijk zow…als ik meer trekkracht krijg door die trekveren ken ik achter weer een kleinere poelie opzetten waardoor ie weer harder loopt..wie ken me een beetjuh op weg helpen..of adviseren??x

petjj
                    Bijdrager

je kunt inderdaad achter een ietwat kleinere poelie erop zetten.
                      Maar wat je wint aan snelheid verlies je aan trekkracht.. =/

ritze
                      Bijdrager

dus dan kan je het volgende doen, (kost wel wat tijd en geld maar dan heb je ook wat) je inlaat uitvijlen.

dit zorgt ervoor dat je meer trekkracht en toeren krijgt waardoor je zeker 5 a 10 km/h harder gaat.
                        dat kan je ook nog combineren met een goede uitlaat, zoals een leovince krul en dergelijke.

en met n beetje geluk haal je de 60 wel 😛

HOW-TO inlaat vijlen –> http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=195 <—

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Brommergirl
                        Topic starter

nee aan vijlen enzo wil ik niet aan beginnen..ik heb die groene gehaalt maar maakt dan een beetjuh overtoerern dus weer terug gegaan naar parts paradise en orginele nieuwe gehaald..helemaal top gewoon orginele en geen polini niks ofzow als je standaard blokje heb..x

ChrisNL
                          Bijdrager

Als je echt harder wilt, moet je dat van een std. blokje niet verwachten. zoals eerder gezegd, wat je wint aan snelheid, verlies je aan trekkracht 😉 het is maar net wat je voor extra trekkracht en snelheid over hebt 🙂 met veilen kom je al een behoorlijk eind. Kost het je alleen een revisiesetje van een paar tientjes.

Wil je dan toch meer trekkracht, maar niet belachelijk veel toeren, dan is een 60cc cilinder een mooie tussenstap, en die kost je ook de hoofdprijs niet 😉

Lennaert
                            Sleutelbeheerder

jemig.

stel niet steeds van die kleine vragen in een apart topic.

zoals ook de inlaat vraag.

Brommergirl
                              Topic starter

pfff sorry ben hier nieuw..xx

petjj
                                Bijdrager

ach, zo was ik ook in het begin. Beter hier dan allemaal spam topics vind ik dan. Maar groene veren moeten het gewoon doen met standaard bloktje brommergirl. Natuurlijk maakt hij meer toeren bij het optrekken maar dat is normaal:)
                                  Je kunt dan wel bijvoorbeeld een poelie 80 nemen bij groene veertjes en dan verder niets doen. Dan trekt hij alsnog fatsoenlijk en je gaat er qua snelheid een beetje op vooruit.

Ik heb op het moment blauwe veren erin van polini voor mij 70cc, maar die is kapot, ik rij met bewerkt blok en 50 cilinder met blauwe veren. Groene veren moeten gewoon op een std cilinder werken:)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.