Vespa-Ciao.NL
:: Trekveertjes bij poelie vervangen

Home Forums Techniek Opvoeren Trekveertjes bij poelie vervangen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

cyrielciao
    Topic starter

Hallo,

Ik heb onlangs een ciao snor gekocht, alles is nu standaard maar het aat me wat te traag.

Ik was al van plan een 70poelie te steken en een andere uitlaat die ik hier via het forum op de kop wil tikken.

Ik heb hier ook al heel wat gelezen over trekveren bij de koppeling maar het is me niet helemaal duidelijk of je deze bij een snor ook kunt vervangen? zo ja, welke moet ik steken?

Wat denken jullie van mijn setup(je) en welke snelheid zou mogelijk zijn?
      En raden julie wat aan als uitlaat?

Cyrielciao

Guido
      Donateur

De groene van Polini.

Boyan
        Bijdrager

Over de trekveren, je kan vrijwel bij elke koppeling strakkere trekveren steken ongeacht brom of snor. Je kunt inderdaad blauwe of groene van Polini pakken, er zijn nog meer merken zoals Malossi enz. Of je er veel verschil van zult merken dan behalve meer toeren bij het optrekken met een std setup, dat valt wel mee :lol je zult lichtelijk iets harder optrekken. Zelf rijdt ik met de blauwe van Polini ik meen dat deze het strakste waren.

Wat ik denk van je setup: Zonder cilinder poelie uitlaat of krukas denk ik dat je Flinstones manier zult moeten brommeren:D. Nee grapje. Je kan flinke snelheden behalen met een snor als je maar groot en gek denkt.

Voor de uitlaat moet je zelf even over nadenken, ’t is net wat je wil. Wil je trekkracht? Snelheid? Of een beetje van beide? Daarvoor zijn verschillende uitlaten voor gemaakt. Persoonlijk vindt ik de Leovince circuit, Proma circuit en de Polini top One hele leuke uitlaatjes. Maar je zult je er zelf even in moeten verdiepen in wat je precies wilt met je brommert.

succes :thumb

cyrielciao
          Topic starter

Ik kan een setje van malossi overkopen van een vriend die ze miskocht heeft, zal eens nakijken welke ik best neem dan, bedankt voor de tips.

En de polini top one is tot nu toe mijn favoriet..

Boyan
            Bijdrager

Op jmpb staat een setje voor 12 euries met verschillende treksterktes. De Top One is zelf ook mijn favoriet, alhoewel ik ooit eens de Polini SP wil proberen met een hoogtoerigere setup!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.