Vespa-Ciao.NL
:: Trekt snel, maar kakt meteen weer in?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Trekt snel, maar kakt meteen weer in?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MCBoss
    Topic starter

Zoals de titel al zegt mijn citta trekt heel even redelijk en kakt dan weer in en beland even bij een soort dood punt en gaat dan toch wel weer verder met doortrekken.
      Dit alles begint bij zo’n 5 a 10 km/u daarna trekt hij hem (volgens teller) wel heel snel door naar de 45.
      Mijn setup is:
      Athena cilinder
      poeli 80
      12/10 54 sproeier (is iets te groot ik heb net pas andere maten binnen)
      zilveren trekveertjes
      Citypower
      waar kan dit aan liggen?
      Andere Poeli?
      Iets aan de cilinder veranderen/frezen?
      Ik wil hem niet te hard laten lopen maar gewoon zo hard als hij nu ongeveer loopt maar wel gewoon normaal lekker optrekken onder inkak moment!

Wilk1985
      Moderator

Dit had ik ook bij mijn Euro 50 (de Athena is hetzelfde). En pas toen ik met een uitgevijld carter en vario ging rijden had ik hier wat minder last van.

Deze cilinder wil best wel wat toeren hebben, en met een standaard carter en een Citypower kom je daar niet zo heel snel aan. Zodra je door het dode punt heen ben gaat het goed, dus je zal het moeten zoeken in de sproeier/trekveertjes/poelie om er toch zoveel mogelijk uit te halen als je niets aan het carter wil veranderen..

MCBoss
        Topic starter

hmmm ik had eigenlijk gehoopt op een andere oplossing, vijlen wil ik inderdaad niet gaan doen.
          Ik ben nu even aan het dagdromen hoor maar, wat als ik een 13/13 erop zou zetten en een 94 poeli?
          Of haalt dat geen ene r**t uit en ga ik eigenlijk alleen maar meer snelheid krijgen ipv trekkracht?
          Ik had toch iets meer continu kracht verwacht van de setup die ik heb :con

SuperSi
          Bijdrager

probeer eens groene trekveertjes uit de polini set

MCBoss
            Topic starter

Zijn die niet te strak voor mijn setup?

MarcoS
              Donateur

Nee volgens mij zijn ze precies goed, je hebt nu de metalen van Polini uit een setje?
                Die zijn erg licht hoor 😉

ritze
                Bijdrager

als ik heel eerlijk mag zijn:

zeer slechte keuze van cilinder om maar een beetje te gaan opvoeren, dit zeg ik omdat deze cilinder normaal gezien een regelrechte toeren janker is.
                  ik reed met een bewerkt blok bijna 75km/h en op de roller haalde hij onbelast 84km/h 😉

hij is ook erg slijt gevoelig als de afstelling niet helemaal perfect is.

ga je nu je carters doen dan zul je merken dat het iets harder gaat trekken maar dat je dip erin blijft zitten.
                  je uitlaat zal de boel behoorlijk gaan begrenzen.

de enige hoop die jij hebt (denk ik) is de gianelly city power, dit omdat hij meer weg heeft van een expansie uitlaat dan een city power.

met een powerband vanaf 5500 tot 7500 toeren

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                  Link naar Mijn collectie / Projecten.

MCBoss
                  Topic starter

Tja als je alles van tevoren zou weten 😉
                    Carters gaan niet bewerkt worden dus dan maar een dipje erin en mocht de cilinder komen te overlijden gaan we verder met een andere ik heb ook nog een 50 dr mits dat niet te hard gaat lopen!
                    Anders gaan we gewoon door met een andere cilinder hoor desnoods nemen we een “originele” cilinder.
                    Een gianneli gaat er niet komen dit is voor mij best, nogmaals het gaat me niet om het snelle rijden daar heb ik mijn yamaha R1 voor!
                    Het gaat mij om optrekken maar wel gewoon doorlopen naar de zeg maar 40 a 45 km/u in een beetje vloeiende opwaartse lijn en niet het indutten van.
                    Ik ga eerst de groene veren eens proberen

DarkMagician6
                    Bijdrager

Dan zou ik al snel aanraden om een cilinder te halen met meer inhoud die gemaakt is voor in het lage toeren gebied.

MCBoss
                      Topic starter

Zoals?
                        Ik ben niet thuis in de cilinders en hoe en wat, maar wat mij opviel was dat de citta van mijn vrouw die dezelfde setup heeft alleen een andere cilinder en die gaat gewoon lekker in 1 keer door.

DarkMagician6
                        Bijdrager

Ik heb de naam Creco voorbij zien komen. Verder weet ik ook dat DMP een 60cc(42mm?) versie heeft gebaseerd op de ori cilinder en dat die ook meer koppel zou moeten leveren.

MCBoss
                          Topic starter

Ik heb nog een 60 cc ook liggen een paiway oid maar gaat dat niet te hard lopen!
                            En ff een andere richting inslaan, op de athena een hogedrukkopje van polini?
                            zal dat wat schelen?
                            Niet dat ik er verstand van heb maar was een hersenspinsel :bloos

speedbuxy
                            Bijdrager

Een 50cc eurocilindro/athena moet met het rendement wat jij wil hebben (0 tm 45km) gewoon goed kunnen optrekken.
                              (eigenlijk iedere cilinder wel)
                              Ergens zit dus iets niet goed.
                              Ik zou beginnen met trek groene veren monteren.
                              Evt het filter van de carb nakijken.
                              En probeer de uitlaat van je vrouw Citta eens op jou blokje, want misschien zit jouwes wat dicht gekoold oid.

MCBoss
                              Topic starter

hmmm wacht eens even mijn vrouw heeft een polini filter en ik heb een malossi zou dat het kunnen zijn?
                                Mijn vrouw heeft de standaard trekveren zelfs en ik de zilveren :con
                                Uitlaat is ook nog een optie om te proberen.
                                eerst de groene maar eens doen en kijken.
                                Maar als allereerst een juiste sproeier deze geeft net ff teveel benzine voor mijn gevoel.
                                Thnx allen voor het meedenken en laat weten eventueel welke cilinder een optie zou zijn voor het trekken en niet de snelheid te beginnen bij de cilinders die ik heb natuurlijk 😀
                                – 50 dr heb ik compleet
                                – paiway 60 cc heb ik compleet
                                – eurocilindro 50 (deze wel zonder zuiger helaas)
                                eventueel heb ik nog wat standaard cilinders liggen die ik kan gaan proberen mits ik de zuigers heb uitgezocht.

MarcoS
                                Donateur

Dan zou ik persoonlijk voor de DR snel gaan, deze heeft std dichte poorten en daardoor iets meer koppel. Dacht ik tenminste… 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.