Vespa-Ciao.NL
:: trekt nog niet:|

Home Forums Algemeen Oude topics trekt nog niet:|

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lars1988
    Topic starter

ik heb de citta va een vriend van me de inlaat uitgeveilt.
      hij had eerst 10 mm cabarateur en nu 13 met carter helemaal goed uitgeveilt echt tot het maximum.
      heeft hardstikke veel carterdruk zuigt super veel aan maar trekt echt bijna niks harder je merkt echt het verschil niet vanuit stilstand.

poelie is volgnes mij niet te zwaar (80mm)

iemand enig idee waarom die niet harder trekt
      . had een andere vriend van mij ook die wou echt niet trekken.

had ik ook uitgeveilt was er iets beter op geworden maar ik trok hem er nog dik uit met precies dfezelfde setup alleen hij 95 poelie en ik 60 poelie en ik trok hem op 200 meter met 100 meter voorsrpong eruit:|

dit hoort toch neit te kloppen of wel?

Edjuh
      Bijdrager

Ik heb ook uitgevijld en 13-13 erop maar trekt ook voor geen meter, ik heb nog wel mn trappers om de grootste ergernis van verkeer achter mee beetje te verminderen.

Ik wordt er moedeloos van:|

lars1988
        Topic starter

bij mij kon je er wheelies mee maken toen ik dat gedaan had en bij zoeen meisje waar ik dat bij had gedaan die trok echt als een beest en die had ook nog alles origineel op de inlaat na.

zou dat komen omdat een citta/si zwaarder is als een ciao?

iaccaloco
          Bijdrager

Krukas niet gedaan zeker?

Op zich klopt ’t wel hoor dat ie minder trekt als je ‘m freest…..

Maar dat hef je weer een beetje op door er bijv. een 70 op te gooien en je kruk te doen….

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Ciaofrank
            Bijdrager

door je krukas te bewerken trekt ie toch alleen maar beroerder? ofnie dan?

iaccaloco
              Bijdrager

Hoeft niet per sé……

Weet je zeker dat je niet per ongeluk te ver naar de zijkant hebt gefrutst?

coda
                Donateur

Dat denk ik ook,iets te ver gegaan.
                  gefreesde krukas trekt in het begin wel minder,maar op toeren weer harder,wel het liefst met grote cilinder anders heeft het weinig zin.

lars1988
                  Topic starter

ik heb de krukas niet gedaan
                    aleen het carter
                    en ik ben aan beide kanten echt zeker een millimeter van het blokje afgebleven als het al niet meer is.
                    en als ie loopt en ik houd mijn vinger voor de cabarateur om te kijken of die aanzuigt zuigt ie echt super hard.
                    cArter druk is echt super goed.

kan dat aan het frame liggend at het frame zoeen stuk zwaarder is want bij die citta en si trok die allebei slecht en bij 3 ciaos die ik heb gedaan trok die echt super goed?

coda
                    Donateur

als je krukas de boel niet goed afsluit kun je dat heel simpel controleren.
                      Zet het blok met het spruitstuk omhoog en giet er een beetje benzine of remmenreiniger in,dit moet zo’n 10 seconden blijven staat voordat alles naar binnen is gelopen.
                      Loopt het gelijk weg,dan heb je een stuk minder carterdruk.
                      Ik heb 2 blokken liggen waarbij de ene een stuk beter loopt dan de andere,bij de beste blijft het dus ook een tijdje staan,bij de andere loopt het gelijk naar binnen.

iaccaloco
                      Bijdrager

Zo kun je idd. proberen of het inlaatgat goed afsluit idd.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat het verschil in gewicht zóveel uitmaakt t.o.v. een Ciao Lars……:?:

Het Cittacarter is wel anders dan die van een Ciao, maar dan eerder sneller in plaats van langzamer, dus dat kan ’t ook niet zijn denk ik……!

lars1988
                        Topic starter

ik heb gestest bij het citta blok maar dat blijt de benzine gewoon een tijdje liggen voordat het weg is :thumb
                          kan het door de koppeling komen.
                          want die si en citta hadden nieuwe koppelingen erop en ik heb zoene waarbij de schaal een heel stuk al is uitgeslepen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.