Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › trekkracht vespa si
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 augustus 2011 om 12:06 #237684
ik heb wel nog een 44 liggen,zou dat ook kunnen?
kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken bij het carter om erachter te komen wat voor een het is?8 augustus 2011 om 14:01 #23768544 is te krap (ja, het komt echt zeer precies met die sproeiers:! ) zeker omdat je een malossi filter wilt gaan gebruiken. Deze laten echt een berg meer lucht door dan de standaard filters. Dus meer lucht moet je ook meer benzine (grotere sproeier).
Ik ben het echter niet helemaal eens met Lastpak, dat hij zegt dat die setup een sproeier 46-48 zou moeten hebben. Een compleet standaard brommer (45kmh) met 12/10 en origineel filter heeft namelijk een sproeier 48. Als jij daar een malossi filter op zet moet je echt wel flink omhoog met je sproeier. Met 56 zit je dan miscchien ietsjes te hoog, maar het is zeker een goede uitgangspositie. Je kan het met 12/10 @ 56 proberen, nieuwe bougie erin en een tijdje rijden. Kleur van je bougie checken en dan beslissen of de sproeier een beetje of veel kleiner moet.
Om te kijken wat voor een carter je hebt moet je het blokje open maken volgens mij. Het is in iedergeval niet 1,2,3 van de buitenkant af te lezen.
Verder: bougie is prima in je lijstje. Nieuwe segmenten kan nooit kwaad. Groene veertjes weet ik alleen niet of dat lukt, zijn misschien iets te sterk maar dat is een kwestie van proberen. Het is niet heel veel werk om veertjes te verwisselen (als je eenmal handigheid in hebt) en dan kan je een beetje proberen wat je het beste vind rijden.
8 augustus 2011 om 18:11 #237687
paulhermenshoi ik heb sinds kort een vespa si staan met de volgende setup
sinds hoe kort, en heb je jou si ook goed zien rijden ?
kan er langs zitten, maar heb al vaker meegemaakt dat een brommer lang heeft stilgestaan en daarna beroerd of
zelfs niet meer rijd.mogelijkheden
olie is bezonken en nu zitten de kanaaljes in je sproeier/carb. dicht, maar dan start hij niet.
benzine is te oud, en ontbrand dus slecht, benzine eruit, nieuwe erin setup terug in oude staat brengen, en duimen maar.
geef die tweede een goede kans omdat je zegt dat hij loopt, zolang hij er maar niet voor hoeft te werken met welke sproeier dan ook, en de bougie zit ook meteen onder de zwarte smurrie.
dus lijkt mij een te oude of te vette mix.
dus als je niet zeker weet welke brandstof in je tank zit, oud eruit nieuw erin. makkellijk, goedkoop en snel. en is het niet
de oplosing, dan weet je wel wat er in je tank zit.8 augustus 2011 om 19:16 #234293ik heb hem gekocht en heb er toch zeker 150 km mee gereden en toen bleek dat de trekkracht wegviel
heb hem toen geheel gestript en schoongemaakt
dus alles is schoonnu heb ik nog een vraag
ik heb hier nog een vespa blokje origineel met electr.ontsteking liggen,heb ook nog een kabelboom die er bij hoorde
maar weet niet hoe alles aan te sluiten en of ik nog andere materialen nodig heb om dit blok werkend te krijgen
ik heb geen bobine of cdi voor dit blok(dus in feite het blok met carb,koppeling en een losse kabelboom)
weet iemand mij hiermee te helpen of heeft iemand nog materiaal over ?8 augustus 2011 om 20:49 #237689
paulhermensje zult een cdi moeten hebben
verder is het niet meer dan de kleuren van je blok met de kleuren van de cdi verbinden (plug and play}
de zwarte van de cdi gaat aan je sub.frame en je kunt al rijden.
dan de zwarte van je draadboom op de massa van je blok.
dan heb je nog een grote stekker aan je blok hangen: geel licht
bruin remlicht
blauw klaxonop het citta forum staat het bij de faq’s en how to’s / elektrisch is niet heel moeilijk om aan te sluiten
heb het zelf twee terug ook gedaan, zonder deze info, was een eitje alleen de verlichting was even zoeken,
brand op alle drie alleen op de ééne beter dan de andere:con9 augustus 2011 om 00:30 #237690house4ever :
een vraag ,zou ik wat kunnen met deze setup of zit ik dan ook verkeerdcilinder 50cc 38mm
standaard carter
carb 12/10 56 sproeier
poulie 95 (hoeft niet hard wel goede trekkracht daar ik in heuvelachtig limboland woon)
mallosifilter
citypower uitlaat
contactpunten 0,45(redelijk nieuwe ontsteking en condensator)
bougie NGK B6HS
nieuwe koppelingsegmenten,groene trekveertjeshopend op een antwoord
ik wil hem eerst standaard laten lopen om te kijken hoe hij reageert en vervolgens aanpassen waar nodig
veel controles hier in de omgeving vandaarps.hoe kan ik controleren wat voor carter ik heb,ben een leek op brom gebied dus enige info is welkom
Groene trekveertjes zijn vast polini groen.. Ik kan je aanraden om bij q-parts (bij jou dichter in de buurt) even een setje orginele trekveertjes te gebruiken.. Want op standaard setup moet de koppeling gelijk koppelen anders valt er niet goed te rijden… En let ook op hoe je de trekveertjes monteren, want kan blijkbaar maar op 1 manier.. Anders blijf je koppeling hangen onder het rijden..
9 augustus 2011 om 10:43 #237691Ik stel voor om voor verdere vragen het kleine vragen topic te gebruiken.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.