Vespa-Ciao.NL
:: trekkracht vespa si

Home Forums Techniek Problemen oplossen trekkracht vespa si

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

house4ever
    Topic starter

hoi ik heb sinds kort een vespa si staan met de volgende setup

50cc cilinder
      95 poulie
      13/13 carb
      62 sproeier
      standaard carter
      koppeling is goed
      standaard veertjes,groene en blauwe veertjes geprobeerd , zonder resultaat

nu zit ik met het probleem dat hij niet vooruit te branden is
      op de standaard met gas geven draait het achterwiel als een gek maar zo gauw als er gewicht op komt is het over
      waar kan dit aan liggen?

beunhaaz
      Bijdrager

Vsnaar gaar? maar is je bougie kleur wel goed? 62 op een std cilinder is vrij hoog vind ik.

house4ever
        Topic starter

bougie is mooi van kleur en vonkt als een gek
          dus dat zal het probleem niet zijn,v-snaar ligt erop met 1 duim speling , dat moet normaal goed zijn
          of niet?

Martino
          Moderator

Sproeier is sowieso te groot wanneer je setup goed in elkaar steekt. Of je trekt ergens valse lucht of ik zal gewoon een sproeier 8 maten kleiner nemen.

ERIKJAN1984
            Donateur

ik gok ook valse lcuht

house4ever
              Topic starter

ik heb het hele blok uit elkaar gehad om schoon te maken
                en ik heb geen gekke dingen kunnen ontdekken ook geen valse lucht na opbouw
                nu zit ik met het volgende probleem:

standaard cil en carter
                13/13 carb – 36 sproeier
                standaard luchtfilter
                cp ontsteking goed afgesteld
                95 poulie
                dus eigenlijk vrij standaard

nu als ik wil starten loopt hij met de choke even en vervolgens valt hij uit bij gas geven
                nu heb ik de bougie gecontroleerd en hij is iedere keer nat/zwart alsof hij verzopen is
                kan dit zijn door verkeerde bougie of verlechterde bobine?

Robertez
                Bijdrager

Nu is de sproeier veels te klein..

van 62 naar 36 is ook wel groot verschil.

house4ever
                  Topic starter

ik heb een 56 geprobeerd
                    daarna een 44 en tot dusver hetzelfde resultaat,bougie nat en zwart
                    vandaar een 36 geprobeerd en die blijft niet meer zo erg nat maar wel nat
                    ik heb een ngk b6hs bougie erin zitten

Robin4
                    Donateur

Martino :
                      Sproeier is sowieso te groot wanneer je setup goed in elkaar steekt. Of je trekt ergens valse lucht of ik zal gewoon een sproeier 8 maten kleiner nemen.

Ligt er ook maar net aan wat voor luchtfilter hij eronder heeft zitten..

Ik zit met een polini filter ook zo rond de 60 i.c.m de setup hiernaast..
                      Wellicht dat dit met een orgineel luchtfilter minder is.. Met een malossi filter zal hij alleen maar hoger uitkomen vanwege de grotere luchtdoorlaat..

Lastpak
                      Bijdrager

Probeer 50-52, daarmee Zou je goed moeten Zitten.

house4ever
                        Topic starter

hoe kan het dat de brommer steeds even loopt en dan uitvalt?
                          net als wanneer ik een beetje gas geef valt hij uit en dat met een 36 sproeier heb zo’n wit standaard filter erop gezet
                          dan loopt hij even en valt hij ook uit,als ik dan de bougie bekijk is het tipje droog en de rest van de bougie zit vol mer donkere smurrie
                          een te kleine sproeier betekent toch te weinig benzine of niet?
                          hoe kan mijn bougie dan iedere keer nat zijn?

Vespa Si
                          Bijdrager

Als je bougie onder de zwarte smurrie zit is het niet goed. Koop eerst eens een nieuwe, dingen kosten geen drol.

probeer dan eens een normale carb. Je hebt een 100% standaard brommer, zet er dan ook een standaard carb op. Ik denk dat je dan al een stap vooruit maakt in het afstellen. Een 13/13 is toch nutteloos op een standaard carter. (grotere carb is namelijk niet persee beter. Een slecht afgestelde carb, hoe groot of klein ook, verliest het altijd van een goed afgestelde. Een een ori carb is stukken beter af te stellen op een ori setup)

en ja, als je bougie zwart slaat is je mengsel (lucht/benzine mengsel) te rijk, teveel benzine t.o.v lucht.

Dat je bougie nat blijft nadat ‘ie even gelopen heeft betekend dat er benzine bij is gekomen maar dat die niet verbrand is. Stel je contact puntjes nog eens af. Is ff een kut klusje maar dan weet je het zeker dat ze goed staan.

Robertez
                            Bijdrager

Starten met choke gaat makkelijker omdat de carburateur meer benzine krijgt.

Bij gas geven vervalt de choke.

Kleinere sproeier is inderdaad minder benzine toevoer.

Kan wezen door het vele starten en de choke dat de bougie nat is bij controle.

house4ever
                              Topic starter

een vraag ,zou ik wat kunnen met deze setup of zit ik dan ook verkeerd

cilinder 50cc 38mm
                                standaard carter
                                carb 12/10 56 sproeier
                                poulie 95 (hoeft niet hard wel goede trekkracht daar ik in heuvelachtig limboland woon)
                                mallosifilter
                                citypower uitlaat
                                contactpunten 0,45(redelijk nieuwe ontsteking en condensator)
                                bougie NGK B6HS
                                nieuwe koppelingsegmenten,groene trekveertjes

hopend op een antwoord

ik wil hem eerst standaard laten lopen om te kijken hoe hij reageert en vervolgens aanpassen waar nodig
                                veel controles hier in de omgeving vandaar

ps.hoe kan ik controleren wat voor carter ik heb,ben een leek op brom gebied dus enige info is welkom

Lastpak
                                Bijdrager

dan is je sproeier weer te groot omdat je een andere carb hebt met die setup.
                                  met die setup zou je ongeveer rond de 46-48 moeten zitten.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.