Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › trekkracht vespa si
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door Jarco.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 augustus 2011 om 15:21 #211403
hoi ik heb sinds kort een vespa si staan met de volgende setup
50cc cilinder
95 poulie
13/13 carb
62 sproeier
standaard carter
koppeling is goed
standaard veertjes,groene en blauwe veertjes geprobeerd , zonder resultaatnu zit ik met het probleem dat hij niet vooruit te branden is
op de standaard met gas geven draait het achterwiel als een gek maar zo gauw als er gewicht op komt is het over
waar kan dit aan liggen?5 augustus 2011 om 16:24 #237652Vsnaar gaar? maar is je bougie kleur wel goed? 62 op een std cilinder is vrij hoog vind ik.
5 augustus 2011 om 16:28 #237653bougie is mooi van kleur en vonkt als een gek
dus dat zal het probleem niet zijn,v-snaar ligt erop met 1 duim speling , dat moet normaal goed zijn
of niet?5 augustus 2011 om 16:40 #237647Sproeier is sowieso te groot wanneer je setup goed in elkaar steekt. Of je trekt ergens valse lucht of ik zal gewoon een sproeier 8 maten kleiner nemen.
5 augustus 2011 om 18:24 #237654ik gok ook valse lcuht
7 augustus 2011 om 11:53 #237651ik heb het hele blok uit elkaar gehad om schoon te maken
en ik heb geen gekke dingen kunnen ontdekken ook geen valse lucht na opbouw
nu zit ik met het volgende probleem:standaard cil en carter
13/13 carb – 36 sproeier
standaard luchtfilter
cp ontsteking goed afgesteld
95 poulie
dus eigenlijk vrij standaardnu als ik wil starten loopt hij met de choke even en vervolgens valt hij uit bij gas geven
nu heb ik de bougie gecontroleerd en hij is iedere keer nat/zwart alsof hij verzopen is
kan dit zijn door verkeerde bougie of verlechterde bobine?7 augustus 2011 om 11:57 #237665Nu is de sproeier veels te klein..
van 62 naar 36 is ook wel groot verschil.
7 augustus 2011 om 12:15 #237666ik heb een 56 geprobeerd
daarna een 44 en tot dusver hetzelfde resultaat,bougie nat en zwart
vandaar een 36 geprobeerd en die blijft niet meer zo erg nat maar wel nat
ik heb een ngk b6hs bougie erin zitten7 augustus 2011 om 23:26 #237674Martino :
Sproeier is sowieso te groot wanneer je setup goed in elkaar steekt. Of je trekt ergens valse lucht of ik zal gewoon een sproeier 8 maten kleiner nemen.Ligt er ook maar net aan wat voor luchtfilter hij eronder heeft zitten..
Ik zit met een polini filter ook zo rond de 60 i.c.m de setup hiernaast..
Wellicht dat dit met een orgineel luchtfilter minder is.. Met een malossi filter zal hij alleen maar hoger uitkomen vanwege de grotere luchtdoorlaat..8 augustus 2011 om 00:41 #237677Probeer 50-52, daarmee Zou je goed moeten Zitten.
8 augustus 2011 om 10:27 #237679hoe kan het dat de brommer steeds even loopt en dan uitvalt?
net als wanneer ik een beetje gas geef valt hij uit en dat met een 36 sproeier heb zo’n wit standaard filter erop gezet
dan loopt hij even en valt hij ook uit,als ik dan de bougie bekijk is het tipje droog en de rest van de bougie zit vol mer donkere smurrie
een te kleine sproeier betekent toch te weinig benzine of niet?
hoe kan mijn bougie dan iedere keer nat zijn?8 augustus 2011 om 10:55 #237680Als je bougie onder de zwarte smurrie zit is het niet goed. Koop eerst eens een nieuwe, dingen kosten geen drol.
probeer dan eens een normale carb. Je hebt een 100% standaard brommer, zet er dan ook een standaard carb op. Ik denk dat je dan al een stap vooruit maakt in het afstellen. Een 13/13 is toch nutteloos op een standaard carter. (grotere carb is namelijk niet persee beter. Een slecht afgestelde carb, hoe groot of klein ook, verliest het altijd van een goed afgestelde. Een een ori carb is stukken beter af te stellen op een ori setup)
en ja, als je bougie zwart slaat is je mengsel (lucht/benzine mengsel) te rijk, teveel benzine t.o.v lucht.
Dat je bougie nat blijft nadat ‘ie even gelopen heeft betekend dat er benzine bij is gekomen maar dat die niet verbrand is. Stel je contact puntjes nog eens af. Is ff een kut klusje maar dan weet je het zeker dat ze goed staan.
8 augustus 2011 om 10:56 #237681Starten met choke gaat makkelijker omdat de carburateur meer benzine krijgt.
Bij gas geven vervalt de choke.
Kleinere sproeier is inderdaad minder benzine toevoer.
Kan wezen door het vele starten en de choke dat de bougie nat is bij controle.
8 augustus 2011 om 11:49 #237682een vraag ,zou ik wat kunnen met deze setup of zit ik dan ook verkeerd
cilinder 50cc 38mm
standaard carter
carb 12/10 56 sproeier
poulie 95 (hoeft niet hard wel goede trekkracht daar ik in heuvelachtig limboland woon)
mallosifilter
citypower uitlaat
contactpunten 0,45(redelijk nieuwe ontsteking en condensator)
bougie NGK B6HS
nieuwe koppelingsegmenten,groene trekveertjeshopend op een antwoord
ik wil hem eerst standaard laten lopen om te kijken hoe hij reageert en vervolgens aanpassen waar nodig
veel controles hier in de omgeving vandaarps.hoe kan ik controleren wat voor carter ik heb,ben een leek op brom gebied dus enige info is welkom
8 augustus 2011 om 11:56 #237683dan is je sproeier weer te groot omdat je een andere carb hebt met die setup.
met die setup zou je ongeveer rond de 46-48 moeten zitten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.