Vespa-Ciao.NL
:: Trekkracht en snelheid verhogen

Home Forums Techniek Opvoeren Trekkracht en snelheid verhogen

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaatje
    Donateur

Ik ben 1,5 maand geleden aangehouden en moest op de rollerbank.
      Gelukkig deed mijn begrenzer het niet op dat moment.

Mijn ciao ging ’s morgens 83 km/h op de weg, ’s middags 55 op de rollerbank :p
      Volgens rollerbank.nl ofzo krijg je een boete vanaf 57 km/h.

Aangezien jij een snor ciao hebt zou ik opassen met het gebruik van een begrenzer.
      Deze is namelijk wel af te stellen op snelheid op de weg, maar op een rollerbank reageert ie anders.

IvanSaab
      Topic starter

Het is wel een brom alleen met een snorklok zodat het niet opviel dat ik zonder helm rij,
        Eerst maar eens kijken hoe ik het precies ga aanpakken natuurlijk het is die setup, elektrisch blok die al getuned is of alleen een terugloopuitlaat icm sproeier..
        Ligt er ook aan of ik mijn autorijbewijs in 1x haal want anders gaat daar mijn geld inzitten natuurlijk.

Vespaatje
        Donateur

Heb je dan geen kenteken erop ?
          Of boeit het je weinig dat de politie kan zien dat je een geel kenteken hebt maar die brommer niet harder kan dan 30? 🙂

IvanSaab
          Topic starter

Gek genoeg valt het ze dus evht niet op haha verscheidene keren gelukt 🙂

Wilk1985
            Moderator

lamme tosti :
              huidige planning setup,

-65cc polini 43mm
              -13/13 sha carb dellorto
              -13/16 spruitstuk uitsluitend voor de sha
              -proma cc uitlaat

vergeet ik nog iets? kan ik het standaard membraam gebruiken?

Hoe bedoel je 13/16 spruitstuk en membraan?

Ik begrijp dat je gewoon met een standaard carter rijdt, dit heeft geen membraan, maar gewoon een vast tuutje waar je de carburateur overheen schuift. Je zal je inlaat wat uit moeten vijlen om echt tot goede prestaties te komen met de Polini 43mm.

Als je die Polini 43 gaat bestellen, bestel hem dan als kit met de cilinderkop mee. Dan heb je er ook gelijk een mooi 43mm kopje bij met centraal bougiegat.

Verder is het een mooie setup waarmee je zeker genoeg trekkracht zult hebben. Je zou er meteen een powerfilter bij kunnen bestellen, vind ik persoonlijk wat fijner afstellen en ik heb ook het idee dat je setup er net wat meer pit van krijgt.

IvanSaab
              Topic starter

Ik weet natuurlijk niet alles van een vespatje ik heb opgezocht wat ik denk nodig te hebben, buiten alles valt mij de prijs ook nog eens erg mee!
                Dat uitveilen heb ik nog nooit gedaan en doe ik liever ook nog niet zelf… Wellicht dat tegen die tijd iemand mij kan helepen? (Omgeving Rijssen/Holten)

Ik ga die set ook compleet bestellen natuurlijk, geen half werk he 😉

Vespaatje
                Donateur

Inlaatje vijlen is niet zo moeilijk hoor 😉
                  Ik heb t ook een keer gedaan, als je alles goed leest en de stappen goed opvolgt kan er niks mis gaan.

Edit:
                  [url]http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2975&d=0[/url]
                  Foto’s zijn wel verdwenen bij mij…

IvanSaab
                  Topic starter

Hmm ik zal eens kijken dan, bedankt!

wim v8
                    Bijdrager

Als je gewoon de standaard brommer carters hebt plaats je een DR43 gewoon met je standaard kopje, een 13/13 carburateur, een Gianelli Original power uitlaat, en de middelste veertjes uit een setje van drie(ik dacht de groene?)in de koppeling.

Ontsteking ombouwen is niet echt nodig hoor, puntjes gaan wel 10-15.000km mee, tussendoor 2x afstellen, is het enige.

Met deze set up loopt de brommer al erg goed hoor. Je moet dan nog wel wat spelen met sproeiers en later met een poelie voor een goede gearing.

Volgens mij zit je zo ook net niet aan de 200,-

Gr. Wim.

IvanSaab
                      Topic starter

Maar de cilinder is toch al ingelopen op de originele zuiger?

Vespaatje
                        Donateur

Nope, was het maar zo ;).
                          Enkele kilometers inrijden kan geen kwaad.
                          Ik verwijs je graag door naar de volgende pagina:
                          [url]http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=194[/url]

Mvg
                          Jeroen

11 berichten aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.