Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Traag optrekken Ciao 65cc DR
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 5 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 oktober 2023 om 18:03 #822093
Geachte,
Ik rij met een volledig nieuwe 65cc DR op een elektronisch brom blok met brom cilinderkop. Daarbij gebruik ik een brom luchtfilter met een 13/13 sproeier 55 en een Gianelli Original Power.
Ik vind dat hij op dit moment erg traag op trekt en het duurt lang voordat hij in de powerband komt. Dus bij een stoplicht stilstaan op een klein heuveltje is al veel ellende.
Ik heb nu een brom klok er in met een poelie 80 en in de koppeling zitten nieuwe segmenten van DR en nieuwe groene polini trekveren, maar alsnog komt er niet veel van terecht, terwijl die vriend van mij die met een Ciao 65cc DR met contactpunten wel heel goed optrekt.
8 oktober 2023 om 19:23 #822094Ik zou beginnen met een andere sproeier erin te draaien, volgens de sproeier database zou je rond sproeier 60 tot 64 moeten zitten
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 oktober 2023 om 19:47 #822096Heb ook met sproeier 63 gereden, maar eigenlijk geen verschil en merkte dat hij raar genoeg met 55 wat beter reed.
9 oktober 2023 om 12:50 #822100Ik rijd zelf met een originele uitlaat en had met 13/13 carb en Ori power een 52 sproeier, toen liep ie koffiebruin.
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?9 oktober 2023 om 13:38 #822102Heb je de spoelpoorten ook doorgetrokken in het carter en de inlaat aangepast naar 13mm?
9 oktober 2023 om 16:18 #822104Heb je de spoelpoorten ook doorgetrokken in het carter en de inlaat aangepast naar 13mm?
Nee, is brom carter. was al op 12mm, wilde niks groter maken. is ori.
9 oktober 2023 om 17:21 #82210612mm zou opzich ook wel moeten kunnen maar 13 mm is natuurlijk beter want er is dan toch een kleine restrictie van een mm. Je kan de inlaat nog een stuk breder maken van binnen zodat die 13/13 echt tot z’n recht komt.. zolang je maar 2 mm rondom van het afsluit vlak laat staan. Maar dan de spoelpoorten nog.. Als de spoelpoorten niet vanuit het blok gevoed worden dan is de DR65 niet zo bijzonder. Dan zal die niet veel meer doen dan een 43mm DMP cilinder denk ik. Als je er alles uit wil halen moet je met de Dremel de spoelpoorten van de cilinder overlaten gaan in het blok. Op youtube staan wel filmpjes hierover.
Als je dat hebt gedaan dan zal die vast een stuk beter optrekken.
Weet niet of het blok van die maat van je wel is bewerkt of niet.. maar er zit hoe dan ook een groot verschil in contactpunten ontsteking en elektronische ontsteking. Een CP blok is veel feller op ’t gas. Dat komt natuurlijk ook omdat die een lichter vliegwiel heeft. Ik heb nu meerdere blokjes gebouwd met een DR65 en voor mij nooit geen elektrische ontsteking meer. Nu is geen 1 blok het zelfde maar toch. De laatste DR65, die ik met een CP ontsteking heb gebouwd, die trekt met poelie 55 nog de klinkers uit de straat en gaat qua toeren ook gewoon door tot je er bang van word. Daarna heb ik mijn huidige blok gemaakt, ook weer een bewerkt carter en een maximaal vergrote inlaat maar met een elektronische ontsteking en die komt amper opgang met poelie 55. Daar zit nu een poelie 70 onder in middels. terwijl de rest van de setup helemaal gelijk is.9 oktober 2023 om 23:01 #822111Heb ook met sproeier 63 gereden, maar eigenlijk geen verschil en merkte dat hij raar genoeg met 55 wat beter reed.
Dat is op zich al vreemd. Wat met een 12mm doorlaat zou 63 geen verkeerde maat zijn.Ik zou als eerste de uitlaat controleren want als die dicht zit dan gaat de sproeier maat omlaag.
Ik weet iet hoelang er mee is gereden maar het kan zijn dat er een laag kool in de uitlaat poort zit waardoor de DR een timing heeft gekregen van een standaard cilinder(heb ik vaak genoeg gezien) Voorts kan het nog dat je zuigerveren vast zitten. Ook zou ik even de vliegwiel spie controleren.En omdat het een vage klacht is….. zou ik ook de keerring controleren.
10 oktober 2023 om 09:35 #822116Ik weet iet hoelang er mee is gereden maar het kan zijn dat er een laag kool in de uitlaat poort zit.
ImFarza wrote:
Geachte, Ik rij met een volledig nieuwe 65cc DR
😉
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.