Vespa-Ciao.NL
:: Tour d’Olle Grieze”Speklap Editie”4-4’2010 Groningen

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Tour d’Olle Grieze”Speklap Editie”4-4’2010 Groningen

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 176)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Javad
    Donateur

Fijn dat jullie plezier gehad hebben, ik ben blij dat ik thuis gebleven ben want ik had er weinig van kunnen genieten met dat weer.
      Doe mij maar een flinke portie zon, ik ben even helemaal verzadigd van dit baggerweer dus ik wacht lekker mijn 25 graden af.

<3 Thunderstone
      Check mijn perso!

Gerarduz
      Topic starter

We kijken uit naar het verslag van onze fotograaf Steven OSH!

Die heeft de fraaiste fotocollage geschoten.:thumb

@Javad, jammer maar het weer heeft ons geen parten gespeeld en en BBQ was waterproof!

superindo
        Bijdrager

Het was een mooie tour!
          alleen jammer dat ik een zware nacht heb gehad, na 4 flessen champagne en een beste ruzie met mn ex vriendin zaterdag nacht was het wakker worden op zondag toch een zware bevalling:S

Dus met zware hoofdpijn en een misselijk gevoel reed ik met de sprinter ciao mn straat uit, maar door de regenval kreeg ik kortsluiting en besloot ik toch maar mn citta te pakken.

Nadat ik Gerardus opgehaald had zijn we bij alex bezig geweest met de laatste voorbeidingen voor de tour, na een vervanging van de cilinderkop wilde ik mn citta even testen bij alex in de wijk. Dat ging perfect, totdat ik een verdachte blauwe Volkswagen tegenkwam die de achtervolging inzette. Dus met het idee dat er een politie-auto achter mij aan zat gaf ik vol gas en vloog ik zo veel mogelijk straatjes en bruggetjes in. Na hem na enige tijd af geschud te hebben belde ik gerardus op om te waarschuwen voor de undercover politie auto en de weg naar huis te vragen want door die actie was ik zelf ook de weg compleet bijster.

Eenmaal aangekomen bij Alex thuis belde Speedbuxy op en vertelde dat hij mij gevolgt te hebben maar zonder resultaat.

De tour zelf ging prima, alleen kwam mijn citta met valse lucht moeilijk boven de 50 kmph uit, dus was op lange stukken bleef ik wel achter helaas. maar toch weggetjes gereden waarvan ik nooit wist dat die bestonden, en die frisse lucht deed ook goed aan mn brakke hoofd.

Ook de BBQ was geslaagd waarbij ik na het eten weer wat fitter voelde.

Tot op de Limbotour:thumb

Gerarduz
          Topic starter

@ Superindo :Maak van die 50 maar 40km/h van , maar wel karakter dat je ondanks je brakke bek mee gegaan bent!:thumb

@ OrangeCiao: Wat loopt dat die die plof van jou vies hard! Omgelasde Proma 30mm en DR Tuning , die 82km/h is geen bluf!
            degelijk vakwerk!

@Vespavanti : Dikke :thumb voor jullie aanwezigheid, ik hoop dat jullie van het weekend, de route en BBQ hebben kunnen genieten ! Ben benieuwd hoe het kampeeravontuur in jullie tussenstop Almere was , tentje met warme kruik:D!

Respect!

superindo
            Bijdrager

@ gerardus:
              hahanaja vorige week haalde hij met correctie 47 kmph op de rollerbank bij die controle in glimmen.
              maar goed nu liep mijn blokje ook niet 100% tijdens die tour zondag.

Steven
              Donateur

gasten ik heb een schitterende dag gehad, dat is een ding dat zeker is!
                ik post de foto’s morgen ( dinsdag). nu kan ik met trots zeggen dat ik mijn eerste VC tour, en nog wel in m’n eigen provincie achter mijn naam heb staan!

tabee!

Martino
                Moderator

Wat jammer dat ik dit nu allemaal gemist heb. cker nadien de mooie verslagen. Helaas had ik wat weinig tijd om mijn Si af te krijgen en eenmaal in elkaar had ik Gerarduz nog eens gebeld om te zeggen dat ik eraan kwam.

En ja hoor ik was de straat nog niet uit en hij hield er weer mee op! Nu weet ik weer waarom ik liever geen contactpunten rijdt. :((
                  Bleek het kabeltje naar de bobine te zijn die er eenmaal draaiend voor zorgde dat de Cp niet meer goed open gingen.
                  Resultaat is wel dat mijn oude blokje nu weer goed in elkaar zit met nieuwe spoelen condensator en Cp. En hij voor de eerst volgende tour klaar is.

speedbuxy
                  Bijdrager

Gerarduz :
                    De speklap editie was wederom succes !

Na overleg met Pelleboer Hansieb zijn we vervolgens droog door gereden.
                    Ik had minimale snelheid eis ingevoerd, misschien is het wijs een ook maximum snelheid in te voeren voor de heren Speedbuxy ,Avanti en OrangeCiao . Een tuigje, enkelbandje, en een mobiele telefoon voor Andree is wellicht ook een idee. :p

Waar wij de afslag moesten nemen waren deze snelheidsduivels:duivel met het vizier op de horizon ons meerdere malen vele kilometers vooruit. Zodoende hebben we Zoutkamp afgesneden omdat we eenmaal verzameld in Houwerzijl, de route beter voort konden zetten met bordjes Groningen …

Die 3 daltons hadden na mijn laatse richtings aanduiding : Borden Groningen volgen, letterlijk opgevat…

Ik kreeg na lang wachten in een bushokje bij de oude meetingplek de sms :
                    “Steek de BBQ maar aan , wij rijden nog een rondje Centrum.”
                    Speedbuxy kon het niet laten schieten, de Tour d’Olle Grieze uit te breiden, door ff rondje rosse buurt en Grote Markt er bij aan te plakken.

Greetingz!
                    Gerarduz

Dat wil ik even toelichten:D
                    Want groningen heeft gewoon teveel niets zeggende afslagjes waar wij van dachten daar wil gerard vast niet langs.
                    (wel dus:D)
                    En de bordjes groningen hebben wij keurig gevolgd, en stonden ook weer keurig op jullie te wachten totdat jullie de afslag voorbij reden:pest:D

Wij hebben jullie gewoon aan onze neus voorbij zien rijden met achteraan een citta waar niemand op leek te zitten:D
                    (was superindo die plat gebogen naar z,n carb hing voor valse lucht)
                    Maargoed wij voelden ons toen zo gepasseerd dat jullie zomaar weg reden:D dat wij een blokje in grunn centrum nog wel op z,n plaats vonden.

We waren perslot ook de enige buitenlanders:D
                    Maar zonder gekheid juist die dingen maken het een dag om te herrineren:thumb
                    En als ik, stephan of orangeciao een camera had gehad(wat zeer spoedig wel komt)dan kunnen wij onvergetelijke beelden filmen want we hebben de achterliggende groep meerdere keren heel mooi aan(en langs:D)komen zien rijden:thumb

@javad
                    Ja ik miste je al met de 43mm euro:(
                    Maar ik snap je instelling heb dat ook wel wat, alleen moet je op de bahama,s wonen wil je die eis kunnen volhouden.
                    Want nl is nou eenmaal waterig en meerderdeel van het jaar fris.

@martino
                    Ja was balen dat je er niet was:(
                    Maar voor mij wel een geluk bij een ongeluk want ik was helemaal je leo pijp vergeten mee te nemen:bloos
                    Maar er komt nog een grunn meeting en gerard is volgens mij ook alweer bezig:thumb dus komen nog wel wat kansen.
                    (via de post mag natuurlijk ook)

Martino
                    Moderator

Das toevallig ik stuurde je net een pm, maar haast heb ik niet met de uitlaat hoor. Of hij nou bij jou of mij op de plank ligt maakt niet veel verschil. 🙂 Lees ook pm, maar anders genoeg andere opties idd. Ik baal nu zo dat ik nu eigelijk heel graag de limbo tour wil mee rijden!

speedbuxy
                      Bijdrager

En ik stuur je nu net weer een pm:D
                        Maar hij ligt hier keurig samen met mijnes te slapen in de doos waar ze in aankwamen dus die ligt hier goed:thumb
                        En superindo ging een bus huren voor naar de limbo toer:thumb ik had hem al aangegeven dat een goed idee te vinden en mee te willen dus als jij ook nog mee gaat word finacieel steeds aantrekkelijker:thumb

hansieb
                        Moderator

@buxy

Jullie hadden het gas er goed op, ik heb me maar netjes ingehouden ook omdat mijn RV maar krap aan 50km/h loopt :lol

Superindo pruttelde er idd een x aantal km’s achteraan =)

VespaAvanti
                          Donateur

Zo, ik ben ook weer zo ver dat ik uitgerust en wel aan m’n verslag kan beginnen:thumb
                            Ik heb het heel uitgebreid opgezet, vandaar de lange lap tekst:P
                            Helaas geen foto’s:(

DAG 1:
                            Zaterdagmorgen rond een uur of half 12 zaten Jordy (OrangeCiao) en ikzelf in de volbepakte auto met aanhanger richting Almere. Na een mooie filevrije reis met helaas wel wat regen te hebben gehad komen we op een droge met zon overgoten camping aan! We zijn dus maar meteen aan het opbouwen van de tent begonnen, mooie timing, want toen de tent eenmaal stond maakte de zopn weer plaats voor dikke wolken waar weer een flinke portie regen uit viel.
                            Het perfecte moment om maar eens naar de stad te gaan om daar flink inkopen te doen.
                            Eenmaal in de Albert Heijn aangekomen was het stervens druk, aangezien we geen zin hadden om nog eens terug tye moeten hebben we dus maar een zeer royale partij eten en drinken ingeslagen:D
                            Eenmaal op de camping terug gekomen waren de weergoden weer goed gezint en hing er weer een mooi zonnetje boven Camping Waterhout te Almere!
                            Brandertje aan, tuinstoelen buiten en vreten maar! Na 2 uur nonstop bunkeren vonden we het wel een goed plan om uit te gaan puffen in de bios, Avatar 3D was de film die ons moest vermaken.
                            Toen de film om 0:40 uur afgelopen was vonden we het wel best geweest voor die avond en zijn we meteen gaan slapen toen we terug waren op de camping.

DAG 2:
                            De volgende morgen was het zo ver, klaar maken voor de rit naar Groningen!
                            Eerst ff lekker uitgebreid gedouched om bij te komen van de brakke nacht:lol Al was het opzich wel te doen met een aantal lagen kleding over elkaar:thumb
                            Na het douchen zo snel mogelijk in de auto gesprongen om onderweg voor een kapitaal waar je normaal een week brood voor kan eten 4 kant en klaar boterhammen te kopen bij het tankstation (lekker makkelijk en snel)
                            Nadat we deze onderweg op gegeten hadden was het nog maar een kleij stukje voor we alweer bij Alex thuis waren, om 11 uur stonden we al voor z’n duur:lol
                            Rond een uur of half 12 kwam steven osh aan, na kennis gemaakt te hebben vonden we het tijd om maar eens aan te bellen, Alex moeder deedt open met de boodschap dat Alex snachts niet thuis was gekomen en onderweg naar huis was, op de terugweg van een feestje (had eigenlijk ook niet anders verwacht:lol)
                            De rest van de dag kent iedereen, een heerlijke en droge tour gereden (plus een VIP-Tour door hartje Groningen voor de echt snelle jongens:D)
                            Na savonds een heerlijke en gezellige BBQ/Aftermeeting te hebben gehad vertrokken we zo ongeveer als laatste, om Andree (speedbuxy) naar huis te brengen, (nog lekker wat gebabbelt onderweg trouwens)
                            Rond een uur of 2 waren we terug op de camping en was het weer tijd om te gaan slapen:thumb

DAG 3:
                            Jaja, ons Groningenfeest kende ook nog een dag 3!
                            We werden wakker en het was een en al zon wat de dag ons zou gaan brengen!
                            Rond een uur of 10 dus lekker gedouched, om daarna de tent op te ruimen en de camping weer te verlaten.
                            Toen we eenmaal goed en wel van de camping waren zijn we naar onze vaste ”chillplek” gegaan, midden in het bos, lekker rustig met een vaste bank en tafel in het gras!
                            Tijd om maar weer eens wat te eten en aangezien Andree z’n laatste worstjes en varkenslapjes vergeten was is het een heerlijk maal geworden:D
                            We vonden het toch wat jammer om weg te gooien, thanks Andree, het heeft goed gesmaakt:thumb
                            Tijdens het eten begonnen er ook nog wat mensen paaseieren te verstoppen, was wel een apparte ervaring en ze smaakte heerlijk:D
                            Ik heb er idd een weg gepikt en opgegeten, al had ik hier wel toestemming voor van Mevrouw PAASHAAS:P
                            Na deze uitgebreide brunch vonden we het wel een goed idee om nog een stukje door Almere te gaan touren, het weer was immers prachtig!
                            Het touren verliep in eerste instantie prima, ondanks dat we nog een motoragent tegenkwamen op het fietspad terwijl we een km-etje of 65 reden=)
                            Maargoed, dat was helaas het enige mazzelpuntje van het tot zo ver mooie tourtje, Jordy’s brommer begaf het namelijk na nog een paar km te hebben gereden, een ontstekingprobleem!
                            We zijn per toeval voor iemands huis gestrand die wat aan het klussen was, deze meneer heeft ons nog wat gereedschap geleend maar helaas was dit niet genoeg om Jordy’s brommer weer aan de praat te krijgen.
                            TOMTOM dus maar aangezet, en weer stond het geluk ons even bij, wonder boven wonder zaten we maar 2 km van de auto af, na een klein stukje lopen konden we de brommers dus weer op de aanhanger zetten en zijn we maar weer richting hyuis vertrokken.
                            Om 18:00 uur gisteravond waren we weer thuis en konden we terugkijken op een heel mooi weekend!:thumb8)

Thanks iedereen voor het komen en voor de gezelligheid, en thanks aan de moeder van Alex voor de gastvrijheid:thumb
                            Op naar de LIMBOTOUR!

speedbuxy
                            Bijdrager

Das een mooi verslag stephan en zo te horen ook best een vermakkelijk weekend geweest:thumb
                              En het vlees was jullie gegunt:thumb

OrangeCiao
                              Donateur

:thumbhet was zekker een geslaagden toer waaren voor mij 3 mooien daagen aleen dag 3 was voor mij wat minder toen in het hartje almeren mijn kering kapotliep dat is dus mijn ontsteking probleem vanavont f een niewen kerin erin en mijn brommer is weer klaar voor de limbo toer

VespaAvanti
                                Donateur

Ow, het is dus de kering, mooi dat het weer mee valt Jordy:D
                                  Ik hoor het nog wel hoe laat je vanavond hier bent om die kering te vervangen:thumb

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 176)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.