- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 6 maanden geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 september 2023 om 20:17 #821663
Ik zal binnenkort eens een andere bougie zoeken.
Het is lastiger om aan bougies te komen aangezien ik een bougie met lange schacht heb.
Momenteel zit er een Motorcraft (nu Ford) bougie in.
Misschien is het daarom zo’n kleine sproeiermaat?De snelheid ben ik voor een stuk achter, de snelheid wordt geknepen door een v-snaar die ver op z’n einde is.
Mocht hij toch nog te hard blijven lopen, dan komt er een poelie 105 op, lagere top, meer koppel.Het verbruik is naar schatting, heb m’n tank nog nooit volledig leeg gereden, in totaal 80 km gereden en ongeveer 4 liter bijgetankt.
Leegrijden gaat lastig aangezien ik veel korte stukjes rij en nu bang ben om niet genoeg te tanken bij het thuis weggaan.
Heb tot nu toe altijd 95 E5 getankt, loont het om 98 E5 te tanken ?
Een maat van me met een Iget Zip zweert erbij, maar ik ben niet helemaal overtuigd van zijn kundigheid.Ik moet zeggen dat ik enorm geniet van dit forum en zijn/haar leden.
Het is super om met vragen te zitten en deze gewoon te kunnen stellen.
Super bedankt !Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?7 september 2023 om 22:50 #821668Ik zal binnenkort eens een andere bougie zoeken. Het is lastiger om aan bougies te komen aangezien ik een bougie met lange schacht heb. Momenteel zit er een Motorcraft (nu Ford) bougie in. Misschien is het daarom zo’n kleine sproeiermaat? De snelheid ben ik voor een stuk achter, de snelheid wordt geknepen door een v-snaar die ver op z’n einde is. Mocht hij toch nog te hard blijven lopen, dan komt er een poelie 105 op, lagere top, meer koppel. Het verbruik is naar schatting, heb m’n tank nog nooit volledig leeg gereden, in totaal 80 km gereden en ongeveer 4 liter bijgetankt. Leegrijden gaat lastig aangezien ik veel korte stukjes rij en nu bang ben om niet genoeg te tanken bij het thuis weggaan. Heb tot nu toe altijd 95 E5 getankt, loont het om 98 E5 te tanken ? Een maat van me met een Iget Zip zweert erbij, maar ik ben niet helemaal overtuigd van zijn kundigheid. Ik moet zeggen dat ik enorm geniet van dit forum en zijn/haar leden. Het is super om met vragen te zitten en deze gewoon te kunnen stellen. Super bedankt !
Bougie is niet zo moeilijk,
dat wordt dan een NGK B6ES.Poelie 105 past dacht ik niet
op een Ciao.
En je gaat dan overtoeren maken.
Om nou 40 te gaan rijden
met 10.000 toeren
lijkt me niet zo goed.
Hetzelfde met een snor- eindoverbrenging in de naaf.Wat de benzine betreft E5 is goed,
95 of 98 doet er niet toe voor onze kleine 2takten.De snaar moet uiteraard goed zijn
en niet slippen.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.14 september 2023 om 09:58 #821725Goedemorgen,
ben gisteren begonnen met het aanpassen van de ciao.
Bleek dat de uitlaat zo lek als een zeef was en de v-snaar slipte.
Nu wachten tot ik onderdelen kan gaan halen.
Ik zal nu een andere uitlaat moeten gaan kopen.
Wat kan men me aanraden, rekening houdend met een zo laag mogelijk verbruik en geluid ?
Tevens heb ik nog een Polini SP One en een Techno circuit voor ciao liggen, iemand een idee wat deze waard zijn ?
Heb op Youtube een begrenzer gezien die werkt via de pick-up.
Heeft iemand daar ervaring mee ?Alvast bedankt.
DG
Heb je daar nou zelf aan lopen klooien ?14 september 2023 om 10:59 #821726De uitlaten gewoon op mp zetten en men biedt vanzelf wel wat.
Deze kan je doen:
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-proma-city-power-vespa-ciao-kort-model.html
maar is wel al een snellere uitlaat dan std. Zeker omdat je al een 43 cilinder hebt.
Deze:
https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciiao-standaard-zwart.html
is een std uitlaat, weinig geluid, politieproof 😉
Ik haalde daar 57 mee met dr43 en 12/12 carb.
Met de jou geadviseerde 12/10 carb. zou de snelheid
van 52km/u die jij wenst dan te halen moeten zijn.Als jij 52 rijdt met geel kenteken hoef je geen begrenzer.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.