Vespa-Ciao.NL
:: topsnelheid met vario

Home Forums Techniek Vario topsnelheid met vario

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zer0r0nin
    Bijdrager

si bruggetje ergens vinden of versterkte achterbrug @ jmpb, of natuurlijk zelf beunen;)

Quest
      Topic starter

is dat echt nodig dan?

heb nu nog nergens last van

VespaAvanti
        Donateur

Met een 70DR Evo en Vario zal je achterbrug echt niet zo snel krom trekken hoor;)

Zer0r0nin
          Bijdrager

als je achterwiel nog mooi recht in lijn met zowel je frame als je brug staat, en de ophangpunten waar je de achterveren aan de achterbrug op vast zet niet krom getrokken zijn, kan je er nog wel ff mee door. check je brug ook meteen ff op scheurtjes/roest.

Ik zou ondertussen toch wel ff denken aan een stevigere brug, vooral met oog op jou setup.

Verder komt het de stabiliteit van je citta zeker ten goede.

Ik heb zelf de versterkte achterbrug van JMPB.
            Die is overigens niet helemaal plug&play, je zult her en der nog zeker wel wat bij moeten gaan slijpen om bijvoorbeeld je bobine goed op de brug te laten passen. Daarvan afgezien is het gewoon een hele degelijke en stevige brug.
            Ook je kappen passen niet meer perfect, maar je moet wat he8)

Mas-RI
            Bijdrager

Wat zou de top snelheid zijn als je wel de malossi vertanding hebt? ik kom niet hoger dan 60 a 65. :s
              alvast bedankt.

.-{2F4OV}-.

Waarschijnlijk begin 70 km/u.. Je hebt dan ook std carters en niet egt een hoogtoerige uitlaat. (en 100mm schijven)

Quest
                Topic starter

ik heb nu:

zwarte trekveren (vond geel net te strak)
                  gele drukveel
                  5.6 grams rollen

hij trekt zowat auto weelie.. en hij rijd goed hard.. 65 ongeveer

morge ga ik wat met rolle spelen..
                  maar waar moet ik vooral op letten?

hoe merk ik zegmaar of ze zwaarder of lichter moeten?

Loek
                  Bijdrager

Ja, overtoeren is te lichte rollen 🙂
                    Hij rijdt met die 5,6 toch prima?

Quest
                    Topic starter

ja hij rijd voor mijn gevoel wel goed.. maar heb nog geen andere rolle geprobeerd.. dus weet niet goed waar ik op moet letten..

overtoeren op top is te licht?

en hoe merk je dat ze te zwaar zijn? lage top ofzo?

.-{2F4OV}-.

Herr FlicK :
                        polini blauw
                        malossi zwart
                        malossi geel
                        malossi wit

Khad een malossi boekje bij mn vario zitten. En volgens mij stond t daar anders in. Precies andersom. Dus zwart het sterktste. Ik zal aanstaande vrijdag eens kijken. En de zwarte doen t goed bij mn simo engine. Als dat de slapste waren zou hij meteen moeten aangrijpen;)

Quest
                        Topic starter

ik heb het toch zeker anders ervaren

die 3×3 achterkoppelings veertjes van malossi op jmpb.nl zijn zwart geel en wit
                          http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3309

de witten zijn het dikste draad dus het stugst
                          de zwarte zijn het dunste draad dus het slapst..
                          en de gele zit er tussen in met dikte

ik heb de gele getest, daar moest ik toch echt veeel meer gas geven om weg te rijden dan bij de zwarte..

en het rare is, als je die 3×3 trekveren van malossi voor vario vergelijkt met die van de normale koppeling zijn die van de vario veel dikker, allemaal.. die van de normale koppeling ogen allemaal even dik

owja en nog een vraag:
                          ik heb het rolle setje van jmpb: 5.6 tm 7.7 grams
                          ik ga er dus vanuit dat ik:
                          5.6, 6.3, 7.0 en 7.7 grams heb, dus dat ze steeds 0.7 gram zwaarder worden
                          klopt dit?

Michel
                          Bijdrager

Ik rijd ook een Citta alleen een iets andere setup maar ik rijd met 8 gram. Voor een mooie top moet je lekkere zware rollers nemen. Ik heb een Gele drukveer, blauwe Polini veertjes, 8 gram rollers en Malossi vertanding en loopt ongeëikt 82km/h. Ik vermoed zelfs harder. Dat ga ik binnekort op de Tomtom meten.

Zonder Malossie vertanding loop je in de top 10 km/h zachter als met die beruchte vertanding op je Citta. Dat heb ik zelf uitgetest 😉

Ik zou lekkere zware rollers pakken als je veel top wilt en die vertanding 😀

Groeten Michel

diac
                            Bijdrager

ik ging met 7.6 grams rollen toch echt wel harder als 8.6 gram hoor.
                              nu heb ik 6.6 grams rollen op de setup hiernaast, de top is niet echt veel veranderd ten opzichte van de 7.6 grams rollen, maar hij trekt hem veel harder door, waardoor ik dus sneller op top zit;)

in de koppeling heb ik de gele drukveer (een must!) met blauwe trekveertjes van polini.
                              k zal de gele van malossi ook eens proberen.

op een citta moet je zowiezo Malossi vertanding hebben, anders rijd het echt van geen kant.

Quest
                              Topic starter

ik heb zitten testen

en bij mij rijd 7.0 gram het best.. dan trekt hij hard op en varieerd goed in de power band.. top is rond de 60-65

met 7.7 gram trok hij ook hard maar varieerde hij te snel waardoor ik power verloor

met 5.6 gram trok hij ook hard maar varieerde hij veelste laat en had ik overtoeren..

dus heb net meteen 7grams malossi HT rollen gekocht bij brommerboer 🙂
                                verder heb ik gele drukveer en zwarte malossi trekveren

en heb nog n vraag: hoe merk je dat de rolle versleten zijn?
                                aan het rij gedrag bedoel ik dan..

.-{2F4OV}-.

Je rolletjes slijten niet snel hoor en merk je bijna niet.

Als je denkt dat hij iets anders rijdt, zou je de rolletjes eruit kunnen halen en kijken of ze versleten zijn. Ook kun je kijken of de rolletjes nog soepel tegen de gradenplaat oplopen en niet blijven steken erges…

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.