Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Bijdrager

iik zou zeker al na de 100 km al een keer het gas vol open gooien.. (ook omdat ik nieuwschierig ben). maar je moet ook goed van toeren wisselen met inrijden.. nu rijd je steeds maar op halve toeren als je maar 30 40 rijd…

maak eens een foto hoe het blok eronder zit^^ ben benieuwd.

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

zoals sommige wel zijden dus een koppelmonster, en klopt ook nog ;D

grappige cilinder maar smeer hem wel goed, want op het forum waren ook 2 mensen met deze maar die waren zo versleten dat het maar 50 liep..

over het inrijden, iig 80% volgas optrekken, en vaak van toeren wisselen.
        gewoon net alsof doen alsof je een beetje ruig rustig rijd (klinkt heel raar) , als het goede kwaliteit is komt het vast allemaal wel goed.

succes

en idd, fotos van eronder lijkt me ook wel wat

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

barry
        Donateur

Ik zeg dit toch al eeuwen:
          Blok erop & een 13/13 met een dikke sproeier.Nu nog een vario & knallen.
          Inrijden doe je door even door te trekken & dan te minderen.Je mag daarbij gerust eens naar de 60 gaan hoor.
          Gebruik wel meer dan genoeg een topkwaliteit olie wil je er lang van kunnen genieten.

ArvidW
          Donateur

Ik heb gezien dat jij een gloed nieuwe 78cc hebt gestart zonder decompressie dus met decompressie kun jij ook wel een vario-avionic starten hoor:P

Maar ben je niet iets vergeten? centjes naar mij over te maken:pest

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

hansieb
            Moderator

Volgens mij had bob dat getik ook met zijn KIT AVIONIC…..

Doet die het als die stationair loopt enzo niet ?

barry
              Donateur

Als je getik hoort,kan het detonatie zijn!Probeer eens met een extra koppakking & een grotere sproeier.
                In elk geval niet verder rijden zo.

ArvidW
                Donateur

En schroef de cilinderkop er eens af en kijk of zuiger kop heeft geraakt….

Home made engine dyno

Rebel

Ik noem het niet verstandig wat je doet
                    Zodra er iets fout is met zon cilindertje kun je toch ff snel nakijken

en tot de 200!!! onder de 50 blijven is echt niet slim
                    iets meer adviezen opvolgen is misschien beter?

Rebel

Sja inrijden word overdreven

zoals barry zegt goede afsteling en goede olie en je hoeft niet meer in te rijden.

Maar 2/300 hou ik zelf altijd aan hoor.
                      En je krijgt nu wel een tamme cilinder hoor het is maar dat je het weet.

hansieb
                      Moderator

Zoals barry zegt VOLLE GAS 😀

Nou is inrijden goed , slecht inrijden kan lijden tot slechtere prestaties. Maar je mot niet te huiverig zijn.

Anders zou ik met mijn depsie nu nog 30km/h aan het rijden zijn :bier

ArvidW
                        Donateur

Kwafo :

Ff antwoord op je vraag:
                          Lichtgroene, donkergroene lijn is het beste. Dan daarop dikte van koppakking aanpassen voor goedde squis (0.8 wordt vaak aangeraden)

Home made engine dyno

G-no
                          Donateur

variëren is het beste. gwoon een paar keer flink op toeren laten komen en dan weer loslaten tot de 30

speedbuxy
                            Bijdrager

Je kan hem nu al lang eens doortrekken top z,n top, als je dat maar niet hele stukken achter elkaar aan doet.
                              Dus niet 2 a 3km plankgas rijden.
                              Maar op al korte stukjes kan het gas er nu wel op.
                              Die 500km volgens de manual is nog volgens de oude voorschriften van 15 jaar geleden.
                              Toen was de olie vele malen slechter als nu.
                              De oude rijders hier op het forum weten vast ook nog wel dat je vroeg naar z,on 1000km rijden, weer je uitlaatpoort kon ontkolen, omdat ie weer voor de helft was dicht gekoekt:)
                              En altijd van die zwarte puntjes(pareltje)tussen de bougie.
                              Maar dit is nu allemaal ook niet meer zo, omdat deze olie van nu veel beter is.
                              Dus gas kan er nu al wel op, zeker met die olie die jij gebruikt:)

barry
                              Donateur

Ik blijf erbij!Gebruik een extra pakking.

FonS
                                Bijdrager

ja tuurlijk man, trouwens, op volgas ben je zó 500 meter verder hoor :p (en barry gelooft niet in inrijden :lol )

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.