Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Bijdrager

Wow die zwarte verf ziet er beter uit dan ik gedacht had 😀 erg mooi werk. Ben je hem nu aan het inrijden?

Ben zeer benieuwd naar je top. Wel ff andere carters charteren 😛 want een begrenst blok is niks natuurlijk 😀

Succes verder.

ArvidW
      Donateur

Jup, ik zie je zo wel om 10 uur verschijnen en dan gaan we dat blok van je eens bewerken (en reviseren)

Kwafo zei eerst dat hij zijn uitlaat IN zijn uitlaatflens wilde stoppen, en dat vond ik toen echt een stom idee:P Maar het is eigenlijk best wel brilliant:) Hij heeft een flens met 24mm binnendiameter, de uitlaat heeft een buitendiameter van 24mm. De binnendiameter van de uitlaatpoort is 22mm, de binnendiameter van de uitlaat is 22mm.

Ofwel, de uitlaat past echt helemaal goed onder die cilinder (misschien is de hoek niet goed) maar kwa flow en doorgang is het echt super ! Goed bedacht man !:D (hoeven we jouw uitlaat niet eens te verlassen, en heb je alsnog een grotere flens dan 22mm)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

kapot
        Bijdrager

Klinkt zeer interessant, maar hoe houden jullie dat op zijn plaats, en zorgen jullie ervoor dat het niet lekt?

de papkarre
          Bijdrager

lek kan je verhelpen met vloeibare pakking en dat op zijn plaats houden kan toch met een ophanpunt home made
            toch?

erwinko
            Bijdrager

gewoon klemmetje erom 🙂

en anders bestaat er altijd nog uitlaatkit 8)

TimoO_
              Donateur

Vonckje vertelde me ook dat er een puch uitlaat onder past, en dat hij zo’n simonini uitlaat voor puch erop had gezet. dus heb je niet eens een flens nodig.

hansieb
                Moderator

Wat zit er nu op dan ook variokit 🙂

Een filmpje zou leuk zijn.

hansieb
                  Moderator

Wel ff goed inrijde he 🙂

1:40 menge en gewoon lekker in de toeren wisselen en digitellertje is hendig.

Als je 500km puur 40km/h gaat rijden is het echt nie goed, gewoon lekker blazen als die goed is afgesteld!

ArvidW
                    Donateur

We hebben eigenlijk veel te weinig foto’s gemaakt:( We hadden het zo druk dat we zijn vergeten om het complete blok te fotograferen (ziet er echt wazig lang en lompt uit)

Shot with IR-300 at 2007-06-28

En nog lol gehad om dit inlaatje, die is echt precies 7mm, lekker zuinig rijden 😀

Avionic reed zoals Kwafo al zei echt super (toen hij eenmaal liep) aankrijgen was echt leuk om te zien, kwafo (die denk ik toch ook wel 70kg weegt) Hangend op het zadel, slipend achterwiel, slippende koppeling en ploppend geluid uit de uitlaat:P En dan moest hij zeker 50-100meter rennen wilde hij aangaan:D

Ding trekt goed:) Gas heb ik denk ik maar op 1/4 gehad maar zelfs toen al was er duidenlijk veel koppel voelbaar (wat wil je met 78cc :D)

Ik blijf het een maf blok vinden, maar het was wel leuk gisteren 😀

Home made engine dyno

FonS
                      Bijdrager

lijkt me echt wel bruut :p alleen slechte koeling, of lijkt dat maar zo…?

mooi man, maar heb je die inlaat nu serieus zo klein gelaten?

erwinko
                        Bijdrager

die voorste beugel van de summit heb je zeker vet moeten verbuigen? 🙁

en had je nu het begrenste 7mm blok gebruikt?
                          dat ding heeft echt een uber dikke inlaat spruitstuk 😛

ArvidW
                          Donateur

Beugel hebben we niet zo veel hoeven buigen, die cilinderkop is ook kei dik (zeker 5cm) Dus dat punt hadden we kunnen gebruiken. We hebben het niet vastgezet omdat uitlaat strak genoeg onder brommer gemonteerd zat 🙂

Ik denk juist dat je hele goedde koeling hebt, er zitten echt veel meer koelribben (vooral grotere) op cilinder en kop, maar dat mag ook wel met 78cc:D

De cilinder streekt echt maf ver uit onder je ciao, de cilinderkop raakt nog net het spadbord niet:)

We hebben een Electisch Bromblok gebruikt, eentje met zo’n moooi inlaatje die we nog mooier hebben gemaakt.

Dat begrenste carter hebben we niets mee gedaan, mischien leuk om te proberen om een super zuinige brommer mee te maken :con:P

Home made engine dyno

TimoO_
                            Donateur

haha ja dat aanlopen altijd. je moet er voor de grap ook nog vario opzetten als het nu al zo moeilijk gaat.

PoliniCitta
                              Bijdrager

dus je rijd elke keer dezelfde toeren.. je moet echt heelveel van toeren wisselen.. je moet wel ff een keer redelijk doortrekken

hansieb
                                Moderator

Idd je moet juist sterk in toeren wisselen ookal heb je maar 100km gereden.

Stfu heeft nu de 43mm kit racing , die hebben we ook gewoon stationair al wat toeren laten maken. Langzaam optrekken en wat meer optrekken , al 50km/h mee gereden.

Als de afstelling maar goed staat dat is important en goed in de toeren wisselen.

Ik heb nu welgeteld met de deps iets van 100km gereden en al een paar keer goed vol gas gereden, tis wel een alu maarja met giet mag die na 200 km ook wel goed open.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.