Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

woe
    Bijdrager

Kwafo :
      Wil niet zeikerig en pieteleuterig klinken maar jullie maken me het wel moeiljk

het gaat er niet om dat ik dingen duur vind of dat ik het niet zeker weet het feit is. ik heb geen ervaring met het verschil tussne zijinlaten en normale inlaten en als iedereen iets anders zegt, dan weet ik het ook niet meer.

maarja ik denk dat ik dan toch maar voor de 13/13 carb ga, en dan een vergrote inlaat,

een zijinlaat is namelijk ook nog best prijzig ik heb namelijk twee opties

tweedehandse zijinlaat zonder spruitstuk maar met krukas: 110 euro
      spruitstuk los aankomen, tussen 40 en 80 euro
      grote carberateur boven de 70euro
      Luchtfilter boven 20 euro
      dus op zijn goedkoopst 240 euro

de andere optie is

simonini zijinlaat met spruitstuk etc 125 euro
      grote carberateur, boven de 70 euro
      lcuthfilter, boven de 20 euro
      op maat gemaakte standaard krukas (ik weet niet of dit zelf te doen is en anders kan deze optie al helmaal niet)
      maar dan komt het dus neer op 215 euro

en dan de laatste optie, de 13/13

malo luchtfilter 7,50
      dello carb 30 euro

je spreekt jezelf wel erg tegen(zie rode letters)

pier heeft gelijk, je hele topic bestaat zowat uit dingen wat je misschien wilt doen.
      ga eerst uitzoeken wat je wel gaat doen, ipv hele forum volspammen en dan w88 op reactie
      en dan is t opeens weer niet goed

timschilders
      Bijdrager

niks aan krukas doen als je een simonini zij inlaat gaat bebruiken(of je moet een vollewangen kopen).
        het loopt wel redelijk met een originele krukas, niks aan gefreesd. wanneer je gaat bewerken verlies je weer carterdruk.
        originele krukas erin zal ook wel goed lopen.

barry
        Donateur

Nogmaals,gewoon een origineel carter,met geboorde & gevijlde inlaat.13/13 met een dikke sproeier & een proma circuit voor een camino-of een zelfgemaakt spruitstuk!!!!!
          1 keer gas open & je ligt met je ex-krullebol tegen moeder aarde.

.-{2F4OV}-.

speedbuxy :
            zij inlaat is helemaal niet nodig, de cilinder heeft namelijk net zoals orgineel maar 2 hele kleine spoelers, aangezien ie ook op een orgineel carter hoort.
            Dus een zij inlaat zal denk niet echt veel uitmaken, dus zou hem er niet speciaal voor aanschafen.
            Gewoon de cilinder op een orgineel(evt bewerkt origineel carter gooien)met een 13,13 en malossi filter en laag tot middeltoerig uitlaatje en gassen met dat ding:)
            Denk namelijk niet dat je er wonderen van moet verwachten, het is wel een 85cc maar daar is alles ook wel mee gezegd denk ik.

Edit: Maar neemt niet weg dat het wel een hele leuke en aparte cilinder is;)

Dus volges jou heeft het geen zin om een 19mm durop te gooien;)
            kan idd wel kloppen, maar wel jammer dan. Zou er eigenlijk makkelijk oppassen. Kun je niet spoelers bijboren net als bij die pinasco cilinder??:?

hansieb
            Moderator

Haha met poelie valt dat wel mee hoor barry 🙂

Met vario wil het volgens mij wel wel roppen maarja dat is altijd zo.

Ik ben benieuwd kwafo, wat ben je trouwens aan het uiterlijk van plan?

kapot
              Bijdrager

Begin je nog eens aan dat ding???
                Ik heb nog wel een ongebruikt malossie luchtfilter voor je, PM me maar.

Gewoon voor de goedkoopste optie gaan, zo issie ooit ook bedoelt.

kapot
                Bijdrager

Prima.

Maar begin maar vast met het in elkaar zetten van het blokkie, de rest komt later 😛
                  Ik link naar die snelgashendel wil ik ook wel van je.

Succes met je project verder.

speedbuxy
                  Bijdrager

.-{2F4OV}-. :

speedbuxy :
                    zij inlaat is helemaal niet nodig, de cilinder heeft namelijk net zoals orgineel maar 2 hele kleine spoelers, aangezien ie ook op een orgineel carter hoort.
                    Dus een zij inlaat zal denk niet echt veel uitmaken, dus zou hem er niet speciaal voor aanschafen.
                    Gewoon de cilinder op een orgineel(evt bewerkt origineel carter gooien)met een 13,13 en malossi filter en laag tot middeltoerig uitlaatje en gassen met dat ding:)
                    Denk namelijk niet dat je er wonderen van moet verwachten, het is wel een 85cc maar daar is alles ook wel mee gezegd denk ik.

Edit: Maar neemt niet weg dat het wel een hele leuke en aparte cilinder is;)

Dus volges jou heeft het geen zin om een 19mm durop te gooien;)
                    kan idd wel kloppen, maar wel jammer dan. Zou er eigenlijk makkelijk oppassen. Kun je niet spoelers bijboren net als bij die pinasco cilinder??:?

Nope is niks bij te boren, dus je blijft met die 2 kleine 3 hoek gaatjes zitten.
                    En ik zeg niet dat een zij inlaat met 19 niet werk.
                    Het zal er zeker iets beter van gaan trekken.
                    Maar het is gezien de kosten het niet waard.
                    Z,on zij inlaat moet je toch wel een dikke cilinder hebben wil je de zij inlaat optimaal benutten.
                    En ik denk dat deze cilinder niet echt veel meer nodig heeft dan een 13,13 kan geven.
                    Als een zij inlaat nou 20 euro koste had ik gezegt doe dat dan maar alle beetjes helpen, maar hellaas zijn ze wat duurder:(

barry
                    Donateur

Hetgeen wat die 19mm levert aan brandstof krijg je nooit door die 2 gaatjes geperst.Is het geld & het werk niet waard.
                      Toen ik 20 jaar geleden (olalalala wat lang zeg) deze kit had,bestond er nog niets,dus daarom 2 gaatjes.

hansieb
                      Moderator

Zonde je gaat em toch niet zwart spuiten , dat ziet er zo cheap uit.

SCHUREN en schuren dan met de gasbrander de lasnaden terugbrengen en voila. Weer een X aantal lagen blanke lak opschuren en hij gaat weer 1/2 jaar mee.

Mooi flensje btw.

.-{2F4OV}-.

Dat moet je idd zelf weten;)

Ben er geen fan van mja..

Zal er beslist vet uitzien:thumb

kapot
                          Bijdrager

Hmmz, inderdaad hittebestendige lak is een goede keuze. Dat zwart verven vind ik niet zo mooi, maar iedereen heeft zijn smaak.
                            Leuk dat je er aan begonnen bent. Nu nog afmaken heh 😛

Heeft je bromboer nog meer van die sets liggen?

ArvidW
                            Donateur

Kwafo, leuk die 2 carters die je meegenomen hebt, maar beide zijn nou niet ideaal.

– Belgisch CP carter met externe condensator (dus moeilijk onderdelen voor te krijgen)
                              – Carter met Bus in de inlaat geperst (dus het ergste anti-opvoer carter)

Heb je nog een ander carter thuis liggen :?:P

(met deze lukt het ook wel, maar is best kut werk vergeleken met goed carter)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Uitlaat ziet er zo wel redelijk uit opzich;) Maar watbetreft die carters heeft Arvid wel gelijk:lol

Mike
                                Bijdrager

leuk projekkie mister kwafo:)

die summit ziet er stukken beter uit zo!;) alleen die was toch nog niet zo heel oud?:O die lak zag er wel lekker bagger uit dan men!

veel succes ziet er leuk uit en spruitstuk is nice:thumb

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.