Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 146)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Idd lijkt me vreemd dat je hem niet aan krijgt.

Mijn 47 deps blok krijg ik zonder kickstart ( eerst nu niet meer door kapotte ontsteking ) ook gewoon aan.

Gewoon op het zadel zitten , decompressie indrukken en aan ? Ik ben iets van 75-80kg je kan ook gewoon aan de zijkant gaan staan en met je heup tegen je zadel drukken.

TJOEP
      Donateur

met std variovertanding gaat het idd erg zwaar. Nat wegdek kan al helemaal een ergernis zijn.
        Uitkomst=malossi vertanding…

coda
        Donateur

Nou,met de malossi vertanding is de mijne ook nauwelijks aan te krijgen hoor…

erwinko
          Bijdrager

ik snap jullie probleem niet hoor..

citta heeft kleinere wielen dus een nog lichtere vertanding zegmaar.
            en evengoed duw ik zo een citta met 80 deps en vario aan :con

je moet erop zitten en ermee lopen zegmaar
            niet ernaast gaan rennen, dat werkt niet

ArvidW
            Donateur

Werkt jou decompresseur uberhaupt wel, zit niet toevallig de pakking voor dat kleine gaatje, of dat kanaaltje geheel verstopt bij de uitlaatpoort?

Ik moet zeggen dat Thomas Ciao met (toen nog 70zeta) ZONDER decompresseur wat lastig aanging, maar met was kwestie van beetje op het zadel leunen en duwen maar:)

Gewoon wat vaker naar sportschool gaan:pest (je moet toch wat overhebben voor een 85cc vespa hè:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Of je houd gewoon op over het starten, ik mag aannemen dat je met zo’n project wel een beetje technisch inzicht hebt / moet hebben..

Mijne krijg ik met 80cc idd heel moeilijk aan, maar dat komt omdat mijn decompresseur pas half open gaat, starten doe ik altijd (ik ben ook wel wat zwaarder dan jou kwafo) maar gewoon met me heup op het zadel leunen.

nou nu maar verder met je project ipv te jammeren 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

ArvidW
                Donateur

Gewoon vario nemen, een top van 75 lijkt mij toch wel genoeg :con

Vario trekt echt hard op (als je hem goed afstelt) en pully, eigenlijk niet 🙁

Home made engine dyno

ArvidW
                  Donateur

Die Avionic kit is één van de eerste tunings cilinderkits die gemaakt is voor vespa (Barry en Iaccaloco hebben ze allebei jaren geleden al gehad) toen waren er nog helemaal geen zij-inlaat sets te koop, vandaar dat ze je dat ook niet aanraden;)

Home made engine dyno

hansieb
                    Moderator

Zonde gewoon een zijinlaat erop kwakken.

Waarom zou die niet lopen?

pier
                      Bijdrager

Kwafo :
                        Ok, dan doen we het standaard, (moet ik wel mijn tekening aanpassen 😛 ) oja en dan nog even als vraag, CP is aan te raden boven elec voor een racer zonder kentekne of niet?

Doe nu eens gewoon wat man zenuwpees:P elke x is t wat anders met jouw..

gewoon voor 1 ding gaan en der aan beginne nu zijn er al 3 pagina’s voor onzin vol:P

Dus gewoon met de handel beginne, veel Suc6:thumb

Rebel

Indd pier heeft wel gelijk kwafo

je maakt je veel te druk
                          gewoon aan beginnen man zoals jij het wil.

het is maar een vespa tenslotte geen ingewikkeld iets.

Rebel

Waarom zou deze niet werken

het werkt op 100cc blokken
                            het werkt op 50cc blokken

waarom zou het dan niet werken op een 85cctje

En anders verkoop je de zei inlaat toch weer?

speedbuxy
                            Bijdrager

zij inlaat is helemaal niet nodig, de cilinder heeft namelijk net zoals orgineel maar 2 hele kleine spoelers, aangezien ie ook op een orgineel carter hoort.
                              Dus een zij inlaat zal denk niet echt veel uitmaken, dus zou hem er niet speciaal voor aanschafen.
                              Gewoon de cilinder op een orgineel(evt bewerkt origineel carter gooien)met een 13,13 en malossi filter en laag tot middeltoerig uitlaatje en gassen met dat ding:)
                              Denk namelijk niet dat je er wonderen van moet verwachten, het is wel een 85cc maar daar is alles ook wel mee gezegd denk ik.

Edit: Maar neemt niet weg dat het wel een hele leuke en aparte cilinder is;)

Rebel

Weetje wat je doet:

Je boort je inlaat op zet er een 13.13 op
                                leuk uitlaatje

en vind je het niks
                                koop je een zei inlaat 😉

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Spruitstukje opboren, 13mm. inlaatje veilen en je krukas tunen.
                                  cilinder motneren en rijden..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 146)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.