Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 114)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Marcc
    Bijdrager

hiervandaan nieuw op jmpb 😀

*Edjuh*: woot, bruut ding! ik heb niks gezegd:P *

Edjuh
      Bijdrager

Je kan er gewoon elke cilinder op knallen hoor, ik zou wel 46mm nemen. Ze maken die zij-inlaten ook voor kleinere cilinders trouwens, maar die zal je moeten bestellen denk ik.

Dus simo-zij inlaat met 20mm carb oid, 46mm athena en simo racing pijp en je bent een heel eind!:)

hansieb
        Moderator

24 stage 6 powerjet erop 🙂 niks 20mm das voor mietjes!

Zijinlaat is wel leuk , maar die filter + slecht weer :S

N!CK\s

mooi aankoopje, wel lekker duur maar dat blijft simonini altijd=)

TimoO_
            Donateur

jazeker.

pleasure
              Bijdrager

Neem de contactpunt versie van het simoniniblok, die kun je erg gemakkelijk vervroegen en hier valt wel wat vermogen extra uit te halen!

Rebel

Je hebt geen krukas
                  Geen onstekking

Voor de rest volgens mij wel alles
                  Maar ik zou eerder iets masterlijks opzetten 😛 28mm Kono XD
                  Nee eigenlijk max 24 erop doen

en zou zeker vet zijn en nu op het moment ook nog uniek

pleasure
                  Bijdrager

Ik denk dat een 24 of 28mm carburateur wat aan de te grote kant is voor een 46mm cilinder.

pleasure
                    Bijdrager

Je kunt er een normale krukas in zetten, een vollewangen krukas zal misschien wat beter lopen. Die 3 pennen moet je er inderdaad gewoon zelf inzetten.

pleasure
                      Bijdrager

Dat is niet aan te raden. De slang zal maar net passen, lastig te bevestigen zijn en de carburateur is moeilijk te bevestigen. ook krijg je een latere gasreactie door de afstand van de carburateur naar de verbrandingskamer.

ArvidW
                        Donateur

hansieb :
                          24 stage 6 powerjet erop 🙂 niks 20mm das voor mietjes!

Zijinlaat is wel leuk , maar die filter + slecht weer :S

bla bla bla :pest

24mm is leuk voor op scooters, maar thomas krijgt zijn 19mm carburateur op de DEPS47mm met 27mm uitlaatflens niet eens makkenlijk afgesteld !

Dus waarom zou je het jezelf moeilijk maken en een 24mm erop te zetten, gewoon een 17.5 erop (die athena heeft maar 22mm poort, dus een 18mm binnendiameter)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

hansieb
                          Moderator

Haha 🙂

Nou arvid een 19mm is in scooterland ook altijd al moeilijk af stellen , maar als je er een middag je voor gaat zitten komt er zeker weten wel de goeie sproeier uitrollen.

Volgens mij valt zelfs zon 21 / 24 wel te doen , op de reedvalves zijn ook al wel geneog die een 28mm erop hebbe gebeunt.

pleasure
                            Bijdrager

Het klinkt wel heel stoer, maar of het zin heeft is een tweede. Groter dan 18mm heeft wel zin natuurlijk, maar het houdt een keer op. Carburateurs zijn sowieso lastig af te stellen, daar komt een stukje discipline en een berg sproeiers bij kijken.

Rebel

Serieus aan die malossi moet je niets extra’s gaan beunen maak je jezelf alleen maar moeilijker mee

1. Filter zal niet passen
                                2. Open filter met grote carb moet nog moeilijker af te stellen zijn

Ik zou eerder voor die Athena gaan met zei inlaat

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

hansieb :
                                  Haha 🙂

Nou arvid een 19mm is in scooterland ook altijd al moeilijk af stellen , maar als je er een middag je voor gaat zitten komt er zeker weten wel de goeie sproeier uitrollen.

Volgens mij valt zelfs zon 21 / 24 wel te doen , op de reedvalves zijn ook al wel geneog die een 28mm erop hebbe gebeunt.

Je zegt zelf al dat je er een 21 – 24 + op kunt bouwen maar zoiets heeft helemaal geen nut.
                                  De inlaat in het spruitstuk is niet eens zo groot, laat staan (beetje) de flow.

Een 24mm ofzo beun je er niet zomaar op, en is overkill

zoals rebel al zegt dus.

Het is en blijft een vespa blokje natuurlijk, en niet al in scooterland zoals jij denkt hans 😛

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 114)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.