Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Dezelfde lengte als een originele calibrata, vraag Hans of Barry om de maten. Houdt je daar goed aan, anders verander je heel de eigenschappen van de uitlaat.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

ArvidW
      Donateur

Demper gaat niet echt om de lengte, meer om de diameter van stinger.

Veranderingen kunnen positief uitpakken, ook negatief uitpakken (grotere kans).

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

hansieb
        Moderator

Welke maten wil je precies weten , ik heb de uitlaat hier liggen.

Het laatste stuk buis loopt zeg maar een beetje rond af , valt kut te meten hij is 17 cm lang en loop een beetje rond af.

De flens 27mm van mij is 3mm en dat stukje wat er nog onder zit ( waar je veertje op kan klemmen is 3cm.

Dat laatste stuk conus dus voor bij de mond die is 17cm lang en loopt rond af.

heuvel85
          Bijdrager

zou ik niet doen..als je namelijk rvs aan staal last krijg je een zwakkere verbinding vergeleken staal aan staal!

dus ik zou voor staal kiezen!

hansieb
            Moderator

Jezus man =)! ish nie goed!

Blij dat jij niks hebt of iemand anders !

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

schaal met haar scheurtje, al een keer eerder een klap gehad of laten vallen.

wel mooi kloten (heb er zelf met 3 schalen nog nooit last van gehad gelukkig)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Mike
                Bijdrager

holy mozes,

als zoiets gebeurt krijg ik egt steeds de kriebels, idd haarscheurtje ofzo egt foktop man, je kap is ook goed gexplodeerd zeg:o

wat moet je nu precies vervange en is dat haalbaar en is de koppeling zelf ( de basis ) nog wel goed om nieuwe zegmenten en schaal op te zetten?

Mike

Mike
                  Bijdrager

zwarte trekveertjes zijn wiets zwakker,

en in mijn ogen heb je mazzel dat je eht weer kunt opbouwe.. het zou klote zijn als je koppling naar de maan was, die std koppelingen kun je het meeste mee volgens mij kwa trekvere enzo

Mike

LeMoN
                    Bijdrager

Vet kut dat je achterkoppeling is geklapt, op http://www.brommeronderdelenshop.nl kan je wel nieuwe krijgen, goedkopere dan bij JMPB.

Maar die kap die verrot is doe je weinig meer mee denk ik? Als het zo is is het gedeelte met dat dekseltje van e achterkoppeling nog wel helemaal heel? want ik wil weten of de diameter daarvan niet groter is dan bij een cittakap, als de diameter niet groter is dan zou ik die eventueel willen overnemen…

Bo3T
                      Bijdrager

zonde van die uitlaat man! :p die was net nieuw ofnie? zal wel lomp zijn moeten gegaan dan.. :S heel raar

kapot
                        Bijdrager

Het is eigenlijk niet eens zo heel gek. Een lekker blokje loopt al gauw richting de 8000 toeren. Dat is een heleboel, en zeker als door het variosysteem zelf je achterklok ook nog eens harder gaat draaien. Daar komt nog eens bovenop het gewicht van gietijzer waar het van is gemaakt (dacht ik) en de segmenten er in die steeds harder drukken als je harder rijd. En dan heb ik ook nog eens trek in yoghurt. Tel dat allemaal bij elkaar op en dan is het niet zo gek.

hansieb
                          Moderator

@kapot

Vandaag met arvid en flick zijn ciao eens echt laten janken.

De dr evo 26mm met 4,7 gram rollen , was net een crosser die 10000 + rpm maakte niks aan het handje hoor de schaal leeft nog steeds en thomas rijd ook niet met een zielige setup.

Je kan pech hebben , maar meestal gaat het goed!

Mike
                            Bijdrager

hansieb :

jaaaa hanssss megaaaa lieve jonge dat je bent.. laten we het over PECH gaan hebbe;):pest

Mike

Tonni
                              Moderator

Kloten… Ik denk dat je best geluk hebt gehad. Voor hetzelfde geld schiet er zo’n stuk schaal achter in je been!

Denk trouwens dat je een complete koppeling nodig gaat hebben. Zo te zien zitten de pennen waarop de segmenten scharnieren er ook niet meer (op het huis) dus kan je die ook afschrijven. Het lijkt ook alsof de pen voor de fietsstand krom is, moet je even kijken of die nog wel te bedienen is.

(Ik heb overigens nog wel een JMPB ‘race’ koppeling liggen met 90 mm schijven in goede staat, en heb tevens interesse in de twee nog goede segmenten en de 100mm schijven).

Dit natuurlijk onder voorbehoud dat je het kwijt wilt..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                                Moderator

Mike :

hansieb :

jaaaa hanssss megaaaa lieve jonge dat je bent.. laten we het over PECH gaan hebbe;):pest

Zolang ik nog geen schaal in me kont heb zitten vind ik het best mikey boy :lol

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.