Vespa-Ciao.NL
:: Topic mag verwijderd worden

Home Forums Perso’s Projecten Topic mag verwijderd worden

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom Z
    Bijdrager

Moi Spul ..
      echt iets voor de Koning van de Wiskey
      heheh

ik kom wel x langs !! als ik die achterrem gemakt heb 😉
      en me licht etc!

barry
      Donateur

Ow-ow;lachend gezicht & tranen op de wangen?????Wat is er gebeurt Kwafo????

hansieb
        Moderator

Pas echt goed kan je uitlaten testen op een lang stuk en een goede digitale teller.

Was dit een echte simo calibrata dan ? ik hoop dat er over een tijdje gewoon mensen zijn die voor een leuke prijs goed lassen en zelf uitlaten bouwen dan komt er nog veel beter resultaat uit dan al die vespa uitlaatjes die er nu zijn.

barry
          Donateur

Heb nog meer plaatjes van gisteren.Ik vind ze zeker niet misstaan onder Kwafo’s brommer.

En even 80km rijden om 2 uitlaten te proberen…..Respect man.Heb gezien dat je de lasnaden al gevlakt hebt.Mooi werk geleverd zou ik zeggen.
            Hopelijk was je terugreis niet zo koud meer.

Rebel

Vet man ook echt lol dat het een snor is

eddi
              Bijdrager

ik schrok er ook van dat ie zo hard ging:o Die jongen moet het echt koud gehad hebben… mijn moeder had er medelijden mee en kreeg een hete bak thee met een schots lekkernij:lol

ArvidW
                Donateur

barry :
                  En even 80km rijden om 2 uitlaten te proberen…..Respect man.Heb gezien dat je de lasnaden al gevlakt hebt.Mooi werk geleverd zou ik zeggen.

Dat geld toch ook voor Jou Barry, vanuit belgië naar nederland rijden om iemand uitlaten te laten testen, ook niet iets wat idereen zou doen:)

Kwafo, mooie aanwinst die calibrata, mooie demper zoeken en een flink dikke bocht eraan (voor als je je uitlaatpoort nog groter gaat maken) en gassen maar ! 😀

Wat er kwa timingen / poortgroote in jou cilinder kan gebeuren kijk ik vandaag of morgen naar, je hoort het binnekort:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

ArvidW
                  Donateur

Kwafo, het is trouwens een Calibrata een geen Kalibrata, barbaar :pest :lol

Ik ben ff naar je poormapjes aan het kijken en ze zijn vreemd genoeg echt heel anders:o
                    Je eerste poormap (degene van pc) heeft poorthoogte van 31mm uitlaat, en 38mm spoel. Je uitlaatpoort is daar 18mm hoog dus onderkant van uitlaatpoort ligt op 31+1.8 = 49mm. Je spoelpoorten zijn daar 6mm hoog dus de onderkant van je spoelpoorten liggen op 38+6 = 44mm. Uitlaatpoort zou dus 5mm lager liggen dan je spoelpoorten?

Je 2de poormap ziet er goed uit, 31 uitlaat, spoelpoort onbekend.
                    17mm hoge uitlaatpoort kom ik op 48mm onderkant van uitlaatpoort. Je spoelpoorten zijn daar wel ineens 7-8mm groot:)

Ik kan je dus helaas niet echt iets over de cilinder vertellen kwa timingen (varieren 2 poortmappen te veel voor)

Zou je 4 dingen zo precies mogenlijk kunnen opmeten?
                    – Vanaf deck tot bovenkant uitlaatpoort
                    – Vanaf deck tot onderkant uitlaatpoort
                    – Vanaf deck tot bovenkant spoelpoort (de hoogste die in de cilinder zit, waarschijnlijk één van de 2 die net naast de uitlaatpoort ligt)
                    – vanaf deck tot de onderkant van de laagst liggende spoelpoort.

Cilinder lijkt tot nu toe nogal Tam getimed, mischien dat hij daarom niet zo hard gaat als je van 78cc zou verwachten.

Home made engine dyno

erwinko
                    Bijdrager

noem het dan de kwalibrata 😀

barry
                      Donateur

Goeie Erwinkwo

barry
                        Donateur

Laat eens een foto zien van die demper.

N!CKs

idd, eerst een foto. dan weet je hoelang de tekst mag zijn:D:D

ArvidW
                            Donateur

Bij een deckheigt van 1mm: (waarschijnlijk heb je dat nu)
                              159gr. uitlaat
                              99gr. spoelpoort
                              30gr. blowdown

Op de blowdown na heeel erg tam, helaas gaat van je uitlaatpoort en spoelpoort nu 2mm niet open 🙁

Bij een deckheigt van 3mm
                              170gr. uitlaat
                              115gr. spoel
                              27.8gr. blowdown

Dit zijn wel weer hele mooie timingen, en dat alleen maar door je cilinder 2mm hoger te monteren dan dat hij nu is !;) Natuurlijk moet er om compressie te behouden 2mm van je cilinderkop of de bovenkant van je cilinder af (niet levensbedrijgend als je het niet doet hoor)

Ik zou het dus gewoon eens proberen, zodanig monteren dat je poorten allemaal precies helemaal 100% openstaan als zuiger helemaal onderin je cilinder zit ! Moet echt merkbaar zijn:)

Home made engine dyno

G-no
                              Donateur

tering idd wat een wazige timingen:O maar begrijp ik het nu verkeerd, of ligt 2mm van de spoelpoorten en uitlaatpoort onder bdp? dan zou ik zeker de cilinder gaan ophogen, naast leukere timingen ook nog een betere spoeling en betere afvoer:)

N!CKs

zet erop”the avionic project”:thumb😀

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.