Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Top van Ciao met Speedengine te laag
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 6 maanden geleden door Jan0499.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 september 2013 om 11:00 #239861
het lijkt mij dat de cilinder is warmgelopen omdat je zonder je koelkapje rijd en eigenlijk ook veelste snel volgas bent gaan rijden.
zit er geen speling op je kruk?
en ik sluit me bij pepko aan dat de race kruk toch de boosdoener kan wezen omdat dit de carter druk ook niet te goede komt.
meschien toch een snorkruk alla speedbuxy? ;P30 september 2013 om 11:14 #239862seann :
en ik sluit me bij pepko aan dat de race kruk toch de boosdoener kan wezen omdat dit de carter druk ook niet te goede komt.
meschien toch een snorkruk alla speedbuxy? ;PDat kun je sowieso wel afschrijven want een racekrukas doet het altijd goed in een Speed Engine.
Ik reed op mijn Ciao met een SE, Olympia krukas en 43mm AR tegen de 80km/h aan.Plus een snor kruk qua opening timing ook gelijk ligt aan de race kruk en het dus niet veel zal veranderen.
Ik blijf er bij dat het verlies in de vario zit want hoor hem ook niet klimmen qua toeren.
Maar zou de cilinder ook zeker even bekijken want zonder koel kapje is vragen om warm lopers.30 september 2013 om 15:56 #239863Hallo allemaal en weer bedankt voor alle reacties
Ik heb alleen met de filmpjes maken zonder koelkapje gereden, normaal zit hij er gewoon altijd op.
Ik vertrouwden de papierenpakking niet en heb afgelopen zaterdag de cilinder er weer af gehad en heb maar een pakking van zink gemaakt om te proberen ( zie foto’s ) maar dit hielp ook niet.
Ook heb ik de decompressie weer uit elkaar gehad en ik vind deze er toch niet zo goed uitzien, ook het gat in de cilinderkop lijkt mij niet in orden.Ik was het zat :boos en heb een Polini 46mm cilinderset en nieuwe decompressiesetje bij JMPB besteld, deze zal er morgen wel zijn.
@ Pepko met choke doet hij het ook niet.
@ Peter naar de gasschuif ga ik kijken, bedankt voor de tip.
Het geluid en toeren lijken mij prima, alleen de lage top vind ik raar.@ Florian Ik loop hem aan met de decompressie hendeltje in en laat hem dan af en toe los om hem aan het lopen te krijgen.
De snaar slipt anders gewoon door en als ik hem strakker zet, gaat hij in mijn achterkoppeling zitten.
Warm of koud maakt niks uit voor het starten.@ Niek de v-snaar slipt door en als ik hem strakker zet gaat hij in mij achterkoppeling zitten.
Toen de snaar net nieuw was ( krap 3 maandjes geleden ) kwam hij er nog een keine millimeter uit de koppeling, nu krijg ik hem alleen nog gelijk met de schijven.
Zijn er betere snaren voor mijn vario met schijven 100mm ( ik heb zelf ook al zitten zoeken naar industriële v-snaren in de zelfde maat ).@ Seann Ik ga voelen of er speling op de krukas zit.
Foto’s van de hobby pakking van zink ( had geen aluminium )

30 september 2013 om 19:51 #239864Jeetje die pakking is zo wel erg dik…of lijkt dat nu zo?
Het decompressie klepje moet je inschuren met fijne kleppenpasta (je hebt ook grof) , dit is te krijgen bij de automaterialenzaak voor 5 euro. Ook een nieuwe klep moet je inschuren voor het beste resultaat.
Maar je zuiger is ook erg zwart achter de zuigerveren.. en nog een tip: je hebt de goede zuiger pistonpennetjes alleen draai ze even 90graden tegen de klok in.
Heb je nu ook al even gecontroleerd of je voetpakking zowel cilinder als carter overlapt? met name de spoelpoort aan de vliegwielkant is altijd een kritiek punt. Beste pakkingmateriaal voor een voetpakking is pakingpapier die je op maat knipt. en geen aluminium
1 oktober 2013 om 19:23 #239865Zou even nieuwe zuigerveren monteren zo aan je zuiger te zien
2 oktober 2013 om 18:12 #239872Hallo,
Het niet starten kwam door de v-snaar, ik heb Gates 13×975 Li ( is nooit geleverd, was niet meer te krijgen ) besteld en vandaag ook maar even een Gates snaar gehaald bij de plaatselijke auto-onderdelenwinkel ( zie foto )
Deze snaar kwam al veel verder uit de koppeling dan de Malossi vario-snaar toen hij nieuw was.
De gasschuif van de carburateur kwam gewoon helemaal tot boven, alleen de kunststof bus in de carburateur had een opstaande rand en dat gat was kleiner dan 13mm.
Dat gat heb ik even opgeboord.De Polini 46 mm cilinderkit was binnen en deze heb ik gemonteerd met de nieuwe decompressieset.
Ik ben deze aan het inrijden en weet nog niet wat de topsnelheid nu is.Ik heb nog geprobeerd of er speling op de krukas zit, maar ik kan hem niet in en uit trekken.
Wel kan hij naar links en recht bewegen, ik heb er een filmpje van gemaakt.Is dit normaal ?
Ik heb ook de volgende foto’s gemaakt:
De v-snaar die vandaag gehaald heb

Het monteren van de cilinder

2 oktober 2013 om 18:22 #229511hey, dat ziet er goed uit allemaal!
de speling op de drijfstang is prima, misschien kan je de krukas nog even op speling checken door hem bij het uitstekende stuk te pakken (waar de voorvario op komt) en dan proberen heen een weer en naar binnen en buiten te trekken. hier mag absoluut geen speling op zitten!
succes met het inrijden, ik ben benieuwd of het verholpen is!
gr. pepko
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.