Vespa-Ciao.NL
:: Top One past niet

Home Forums Techniek Problemen oplossen Top One past niet

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

frenkschultenciao
    Topic starter

Goedenavond, mijn top one past dus niet. van de 3 ophangingspunten, uitlaatpoort, cilinderkop en frame sluit hij alleen maar aan op de uitlaatpoort en hij hang vrij laag vind ik.

Fotos

http://imageshack.com/a/img908/8683/QZjejr.jpg
      http://imageshack.com/a/img907/6566/Mm3ywG.jpg

ik hoop dat ik een beetje geholpen kan worden, het is namelijk vrij frustrerend. de uitlaat ziet er ook niet aangepast of iets dergelijks uit. Misschien ligt het aan het model ciao dat ik heb? Ik meen dat het bouwjaar rond 1985/1989 ligt ongeveer maar dat weet ik niet zeker.

gr. Frenk

Tonni
      Moderator

Die uitlaat is behoorlijk verbogen helaas. Ligt niet aan je brommer, maar echt aan de uitlaat….

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

frenkschultenciao
        Topic starter

Dankjewel voor je snelle reactie! Enig idee waar ik hem het best kan terugbuigen? En hoe ik dat kan doen?

Martino
          Moderator

De uitlaat is inderdaad heel vreemd verbogen. Ik zal een aantal plaatjes van een goed gemonteerde Top One op een Ciao opzoeken en deze met die van jou vergelijken om te kijken of dit terug is te brengen naar originele stand.

Ik heb op mijn eerste pagina van mijn perso 2 foto’s staan waar je misschien iets uit kan afleiden.

frenkschultenciao
            Topic starter

Aha ik zie het, het lijkt erop dat de mijne, als je kijkt naar bijv. Demperophanging, teveel naar beneden en naar rechts zit.
              Lijkt me ook lastig om het terug te buigen, iemand tips?

wim v8
              Bijdrager

Als je ijzer roodgloeiend stookt kan je het gewoon buigen hoor.

Gr. Wim.

Martino
                Moderator

Ook zonder de uitlaat heet te stoken kan je veel herstellen. Immers is hij ook verkeerd gebogen. Houd er wel rekening mee dat het buigen van het expansiegedeelte deuken gaat opleveren. Ik kan ook al een klein deukje zien op 1 van je foto’s. Ik zal dus zoveel mogelijk proberen te buigen aan de voorbocht.

frenkschultenciao
                  Topic starter

Oké bedankt voor jullie snelle hulp, ik zal maar is aan het buigen gaan dan.

Topic Kan dicht lijkt me

Gr

wim v8
                    Bijdrager

frenkschultenciao :
                      Oké bedankt voor jullie snelle hulp, ik zal maar is aan het buigen gaan dan.

Topic Kan dicht lijkt me

Gr

Echt niet, we willen nog resultaat zien!

Gr. Wim.

zevenenergie
                      Donateur

Ja ik ben ook reuze benieuwt naar je :@ verbouwings werkzaamheden

frenkschultenciao
                        Topic starter

Oke:D , alleen zal ik er binnenkort niet mee bezig zijn waarschijnlijk aangezien ik het een beetje druk heb.

Gr

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.