Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

Strakke kar Tonni :thumb heb je ook plannen om het met vering uit te rusten dan ligt zo’n karretje een stuk beter op de weg met hogere snelheden. Vind de gaffel en de wat toelopende voorkant mooi gelukt en goed stevig en als het allemaal mooi in het midden zit van de wielen stuurt het zonder problemen volgens mij.

Succes kerel, vind het kwa constructie heel goed doordacht.

TICKLING BARN

Tonni
      Topic starter

Het zal qua vering denk ik bij de banden blijven (bandenspanning wat lager). Ik zie wel of er mee te rijden is:D Zo niet dan gaat alle zooi gewoon op en aan de brommer mee..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tonni
        Topic starter

Had ik me een 43mm Athena gekocht, blijkt ie niet goed te zijn.. Ik zou hem monteren toen ik merkte dat hij wat hakerig was zo rond de poorthoogte. De zuigerveer slotjes (en dus ook de uiteinden v.d. veren) zitten precies op de rand van de spoelpoorten! Kortom als ik hier mee ga rijden is de kans op een gebroken veer/vastloper vrij groot. Los daarvan zou de cilinder niet echt fris en soepel lopen.

Ook denk ik dat er verkeerde veren bij geleverd zijn, de veren zijn behoorlijk hard, stug en erg ‘wijd’ (ze zijn ook gewoon blank).

Hier foto’s van de zuigerveer slotjes (aangegeven met stift op de zuiger)

Zo hoort het dus NIET!!

.-{2F4OV}-.

Hoe kan dat fout zijn:?

Tonni
            Topic starter

Misschien verkeerde zuiger.. Ik weet wel, als ik hier mee zou gaan rijden en de slotspeling neemt toe, dan hapt het uiteinde van de veer zeker weten in die spoelpoort. Vooral aan de kant van de bovenste foto snap ik het niet, er is genoeg ruimte! En de andere had tussen de spoeler en de booster moeten zitten…

Ik vind het wel erg jammer, ik had hem graag eens geprobeert.

speedbuxy
              Bijdrager

Wat slecht idd, ik heb mijnes ook even getest en die heeft presies hetzelfde:(

Echt SLECHT van athena om zoiets gewoon zo op de markt te brengen.
                Ook een imi K star zuiger hoef je niet te kopen want dat word hem ook niet:(

Ik zal straks nog eens zien of er een 43mm zuiger is die wel past en ik denk dat ik jmpb ook maar even mail, want dit is het melden aan athena wel waard.
                Want dit is gewoon erg om als producent het zo op de markt te brengen, is namelijk net wat je zegt bij een beetje slot spelling loopt ie meteen de spoelers in:(

HELLRAISER
                Bijdrager

Weet ik gelijk waarom de mijne daar is vast genaait.

Tonni
                  Topic starter

@Speedbuxy: ‘gelukkig’ is het niet alleen toevallig mijn exemplaar… Ik ga er straks mee terug, ik ga er vanuit dat deze verkoper ook contact zal opnemen met de importeur.. Dit zou niet moeten mogen zo.

Vind jij trouwens ook dat er wel erg stijve veren bij geleverd zitten voor een chroom/ nicasyl cilinderwand?

@hellraiser: verbaast mij niet inderdaad, dit kan nooit lang goed gaan in mijn ogen..

hansieb
                    Moderator

Idd goed om ook aan jmpb te melden!

Vincent Vario
                      Bijdrager

Dat valt me tegen van athena, meestal leveren ze wel kwaliteit. Misschien dat een 43polini zuiger past,maar heb ooit eens gehoord dat zuigerveren en of zuigers voor gietijzeren en alu cilinders anders zijn. Denk dat een zuiger vinden zowieso lastig word want hij heeft wel heel veel poorten!

hansieb
                        Moderator

Zuigers zijn allemaal van ALU of het nu giet of nicasyl cilinders zijn.

Enige wat anders is , zijn de zuigerveren.

Nog steeds, wat athena de laatste tijd doet :con jammer dat ze het niet even goed oplossen

speedbuxy
                          Bijdrager

@tonni,
                            Het zijn bij mij ook vrij strakke veertjes, maar opzich niet verkeerd.
                            En ik ben even wat aan passen geweest en de polini 43mm zuiger gaat ook niet passen, maar de vertex grafiet zuiger(van jmpb) past wel redelijk mooi, die komt links en rechts naar de boost spoelers.
                            Zal daar mogen wel even aan gestipt op de zuiger foto,s van maken.

Tonni
                            Topic starter

Zostraks mijn brommer even ontdaan van vario vertanding en blok.

Resultaat:

Aan de vertanding is waarschijnlijk niets stuk, de lagers zijn gewoon al echt heel ruim (waardeloze revisieset dus) Het olie lekken kwam van de keerring van de vario as. De nieuwe olie was zwart met zilverkleurige sporen erdoor. Ik heb alleen nog niet ontdekt welk lager er niet goed is. Ik trek ze er allemaal uit en smijt ze allemaal gewoon weg.

Het blok is keurig droog. De kleplichter heeft wat gelekt en de 42mm alu die ik eronder had is echt dood nu. De slotspeling is met de zuiger onderin 0,70 en bovenin maar liefst 1,10 !! Met splinternieuwe veren (had ik besteld maar waren te laat binnen) is het onderin 0,30 en bovenin 0,70. Ook zit er een klein scheurtje in de zuiger tussen de twee sleufgaten voor de boosters. Als klap op de vuurpijl zit de pistonpen er ook te los in, ik kan de zuiger iets kantelen.

Ook de krukaslagers ( nu dus 500 km oud) zijn super ruim!!

Dus de hele zooi maar weer in de revisie, nieuwe/andere cilinder erop en kijken of hij dan weer een beetje rijdt als een brommer.

Ik heb foto’s van de puinhoop (en van de ZZT) maar kan de kabel niet vinden. Foto’s volgen..:con

peter139
                              Bijdrager

Balen tonni. Is dit alles resultaat van de zzt? Blijft een mooie ciao hoor. Gr peter (ik kom binnenkort nog een keer langs op de ciao:p)

ArvidW
                                Donateur

Het is dus nu officiel ? Tonni hoeft nooit meer een 42 alu ?:o

Welke cilinder wordt het nu? Weer 22mm flens geval of direct het betere werk met 26mm of hoger ?:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 200)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.