Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Zal er morgen wel even mee bezig gaan!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
      Moderator

Arvid jonge ik hoop dat je nog eens een beetje dieper op de materie in gaat en je er een beetje brood mee kan verdienen :thumb

Hoe staat het met de frees enzo dan ?

Tonni ik zal binnenkort je blok maar eens terugbrengen ofzo met al die vrije dagen die ik heb :D!

Tonni
        Topic starter

Hans: vind ik een prima plan. Kom je op de plof of met de F**king trein?

hansieb
          Moderator

Tonni :
            Hans: vind ik een prima plan. Kom je op de plof of met de F**king trein?

De brommer is geen goed plan 🙂 iets tever en iets teveel geluid laat staan dat die lekker loopt wat die dus nog niet doet.

Heb nog een paar tricks voor de reedvalve in petto dus hij moet en zal goed lopen !

Dus met de OV!

Tonni
            Topic starter

Heb het blok nu eindelijk aan de loop. Denk dat er een of ander probleem is met de ontsteking of het vliegwiel. Het loopt namelijk niet goed (loopt alsof ie is warmgelopen). Dus heb ik de cilinder eesrt maar weer op het ‘gewone’ getunede blok gezet, eerst maar eens kijken of ie daar ook zo vreemd op doet. Nee dus, op dat blok loopt het prima. (moet nog testen hoe het rijdt, maar klinkt goed)

hansieb
              Moderator

Is dit met pinasco vliegwieltje ? klinkt inderdaad wel lekker.

Tonni
                Topic starter

krijg filmpje er niet goed op..

Bartjee
                  Donateur

Dat is em tog?;)

LeMoN
                    Bijdrager

lol lol dat toetertje doet het hem helemaal! Wel mooi gefilmt opzich, je kan nu ook goed zien hoe de vsnaar uitlslaat in de voorvario zegmaar :D! geluid klinkt wel erg lekker, lekker fel 😛

kapot
                      Bijdrager

Klinkt lekker, krukasje komt wel goed denk ik :thumb

En inderdaad, die vario ziet er goed uit. Heb je hem daar op de loopstand of knijp je gewoon je achterrem in?

TimoO_
                        Donateur

hahahaha kom wat denk je zelf 😛 mag je zelf bedenken wat er gebeurt als ie de achterrem inhoudt en zoveel gas geeft :con

kapot
                          Bijdrager

Ik heb geen idee, ik heb er geen ervaring mee. Maar aan je reactie te zien is het dus de loopstand 😀

ArvidW
                            Donateur

Fijn dat hij loopt Tonni:) Jammer dat hij niet op het juiste carter loopt 🙁

Als d’r straks iets mis blijkt te zijn met het door mij berekende krukasje laat dat dan ff weten, ik meen dat berekening gewoon goed is maar als er iets mis blijkt te zijn moeten we eventjes samen iets regelen. (je had zelf geloof ik ook al berekening nagerekend, en dat leek toch ook te kloppen)

Hij jankt op het filmpje erg goed zeg 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Tonni
                              Topic starter

Is in de loopstand. De vario staat al wel redelijk hoog toerig afgesteld, moeten alleen nog iets lichtere rollen in denk ik. Hij gaat nu (als vanouds) al variëren tijdens het optrekken. Zit nu 6 gram in, gele drukveer en blauwe trekveertjes.

Tonni
                                Topic starter

Zostraks nog even gereden met de Simo. Trekt wel goed maar mist de power om op de hogere snelheden nog te blijven trekken(met de 1:7 vertanding). Zal ergens deze week eens testen met de malo vertanding en ook met de proma. Eerst de ontsteking van het andere blok eens bekijken/vervangen voor een andere. Moet toch weten of het andere blok ook (positief) verschil maakt.
                                  Wil toch naar 80cc toe nu denk ik, met de RV engine. Met dit spul blijf je power missen om ECHT lekker te trekken EN hard te gaan… (het is of-of)

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 200)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.