Vespa-Ciao.NL
:: Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

Home Forums Perso’s Projecten Tonni’s Oranje Ciao (LC, Kickstart, Vario)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 200)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Zeer netjes:D

Heb je ook aan de normale spoelpoorten zitten fresen? deze lijken ook wel wat groter dan origineel?

(AAT heeft een leuke manier om fluiters aan te passen, mischien ook leuk voor jouw cilinder?:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

lache ;D

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Tonni
        Topic starter

De standaard spoelers zijn ook verbreed en iets verhoogd. Had ze nog wel iets meer willen geven, maar dat is alleen mogelijk richting uitlaatpoort (andere kant op lopen de zuigerveer slotjes). Omdat ik geen haaks freesje bezit kan ik dat dus niet doen,ik zou dan de hoek veranderen richting uitlaatpoort.

Ben wel benieuwd hoe ik nu zit qua timingen. (ik heb het ooit al eens geschetst en op een poortmapen uitgerekend, maar de berekeningen zijn er niet meer. Die ga ik opnieuw doen. Het is dus eigenlijk een kleine gok of ik niet te ver gegaan ben voor mijn eigen wensen.:D:D:D

Over de fluiters: ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of ik daarmee zomaar bijvoorbeeld 1/2 mm omhoog kan gaan. Zou niet weten hoe je daar het mogelijke effect van moet berekenen/beredeneren.. Ik ziet theorethisch niet zo diep in de tuning Arvid.. (zal ik je het nieuwe poortmapje eens sturen, kijken wat jij er van vind qua timingen?)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
          Moderator

Netjes maar tonni word het niet eens tijd voor een 80cc volgens mij was je al een beetje flauw van je 42 alu.

Hij is leuk maar het is geen 80cc ach jah hopelijk vind je nog een keer weer wat leuks en dan word het niet zo saai meer :thumb

Tonni
            Topic starter

Zit ook te denken aan iets anders hoor. Maar ja, mn oude liefde… We go back a long time, my Polini and me. It’s hard to say goodbye to a faithfull partner for five years:(

BS natuurlijk, maar goed:con

ArvidW
              Donateur

Tonni :
                (zal ik je het nieuwe poortmapje eens sturen, kijken wat jij er van vind qua timingen?)

Helemaal prima, zolang je de deckheight er ook maar bij vermeld:)

Home made engine dyno

Tonni
                Topic starter

Ook een cartersetje aangepast op de alu. Ben benieuwd of er meer uitkomt als met een ‘gewoon’ carter. Inlaat moet nog even iets groter, en ik moet nog even kijken hoeveel er van de kruk af moet.
                  Voor de scherpe ogen onder ons: Het onderste tapeind was dolgedraaid bij dit carter, daat zit dus een bus in. Hetzelfde verhaal bij dit carter bij het derde ophangpunt.:? Maar is netjes hersteld en nu sterker als origineel:D

N!CKs

dat ziet er zkr mooi uit, veel/mooi werk geleverd:thumb
                    zal zkr wel goed gaan lopen.

ArvidW
                    Donateur

Zoals we van je gewend zijn….. Erg netjes:)

Zit dat inlaatvlakje nou vol met krassen of komt dat door de foto?:o

Als je poortmapje maakt en opstuurt kan ik wel eventjes voor je naar de krukas kijken;) Kan ik je ook gelijk de timingen vertellen 🙂

Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

Ik wilde net posten;) Laat arvid ma een race krukasje bereken:lol

Ziet er goed uit tonni!

Tonni
                        Topic starter

Ik zal je het poortmapje eventjes sturen Arvid. Ik heb ook een fotootje van recht bovenop het cartertje en de krukjes.

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

mooi werk man,

cilindertje lijkt een beetje dof onder de poortjes, of ligt dit aan mij ?
                            en de poorterij in het carter lijkt ook veel dieper dan in de cilinder, of pas je dat nog wat aan ?

verder, mooi werk

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

hansieb
                            Moderator

Ik geef deze cilinder ook nog 1000 km dan is de wand er ook uit.

Leuke cilinders and de wand is SCHIJT ziet er wel mooi uit tonni toppie. Ben benieuwd of het weer die paar extra km’s geeft.

Tonni
                              Topic starter

Cilinder wandje is nog heel netjes. Als je de foto’s die verder naar boven bekijkt kan je dat zien. Bij de laatste foto’s is de cilinder niet schoon. Er zit een doffe plek onderin aan de uitlaatkant, dat is altijd al zo geweest bij deze cilinder (word niet erger of beter, maak ik mij geen zorgen om) ( En er is één poort in het carter die iets dieper is, zou ik aan de cilinder ook nog iets ruimer kunnen maken. Ik denk alleen niet dat ik dat doe omdat ik hiervan geen negatieve effecten verwacht. Ik ga nog wel de ‘spijltjes’ onder bij het cilinderhemd van de boosters nog even aanscherpen, net als bij de main spoelers.

En als ie met 1000km versleten zou zijn vind ik dat ook niet zo erg. Ik denk dat ik misschien 200/300 ofzo per jaar rijdt…

ArvidW
                                Donateur

Je Nicasiellaag is pas versleten als je zuigerveer zicht vasthapt in het aluminum van de cilinder:D

Tonni, je hebt heel wat leeswerk, je hebt een mail van mij 😛 Alles staat uitgebreid beschreven en het krukasje ziet er weer heel anders uit dan polini aanraad (komt meer omdat jij aan je spoelpoorten hebt gefreest) Voor een std 42alu zou de polini manier met jouw inlaat wel redenlijk geschikt zijn:)

Veel plezier ermee, laat me weten hoe het loopt !:)

Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 200)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.