- Dit onderwerp bevat 199 reacties, 61 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 2 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 augustus 2006 om 22:20 #269170
Interessant is het wel, maar zet je hem gewoon op het spruitstukkie met een verdikking/verloop??
9 augustus 2006 om 22:44 #269171Ja er zit gewoon een nylon bus in, 20 (binnenmaat mikuni)verlopend naar 16(buitenmaat pijpje vespa).
Het binnengat zit dan naar één kant toe geboord, anders past het niet. Komt prima vast, luchtstroom zit dan niet helemaal in lijn, maar daar gaat het me niet echt om, is toch van 16 terug naar 13…
Gaat puur om te proberen de afstelling beter te krijgen. (gas reactie zou ook wel beter kunnen worden, we zullen zien)I came, I saw, and I forgot what I was doing...10 augustus 2006 om 23:55 #269172Zo vanmiddag toch eens geprobeerd, en het valt niet tegen. Ik moest met de 95 sproeier stevig op choke rijden, en ben overgegaan naar een 150 sproeier. Na het stellen v.d. luchtsproeier ben ik er niet ontevreden over. Hij wil nu warm tenminste ook gewoon starten, trekt goed ( heb nu zelfs last van een ‘dansende’ vario met 6grams rollen en de gele drukveer!!), gasreactie is mooi en de bougiekleur is ook al beter.
Het was niet echt weer om uitgebreid te testen, dus dat komt nog, maar het lijkt goed.
Ik denk niet dat de brommer er sneller van wordt, maar deze carb is in elk geval theorethisch gewoon beter af te stellen.I came, I saw, and I forgot what I was doing...11 augustus 2006 om 01:26 #269173Sproeier 150 JEZUS dat is wel al heel wat.
Ik ben benieuwd of de bougiekleur nu ook beter word
P.s er zit dus ook gewoon een luchtschroef op enzo
11 augustus 2006 om 10:00 #269174
mulder[sst]die schijfrem achter is vet, aangezien je de normale trommelrem erook nog bij aan kan sluiten – rem powerr
16 augustus 2006 om 03:22 #269209Heb vanavond even een stukje voor een kameraad z’n auto aan gereden, en haal op zijn teller tegen de 90 km/u.
Het duurt wel even voor ie op top is, maar dat heeft denk ik ook weer te maken met die enorm strakke drukveer.. (had de rode pinasco erop met 8 grams rollen, dus relatief laagtoerig))
Dus lang stuk volgas, heen en terug (met de 16mm met 150 sproeier) en thuis de bougie bekeken. Er zit nu eindelijk een mooie kleur op. Hij klonk nu ook wat vertrouwder (eerder begon ie wat schraal te klinken bij een stuk volgas).Ik ga nog wat experimenteren met de afstelling v.d. carb. en de vario, om te zien op welk toerental hij het het beste doet. Ik verwacht niet veel meer snelheid te behalen, denk dat de power gewoon niet genoeg is om nog harder te gaan met deze vertanding.
Binnenkort ga ik een middag naar thomas, om te zien hoe mijn brommertje het doet met de Malossi vertanding. Ik verwacht dat ie daarmee nog weer iets verder komt. Als dat ook zo is, ga ik me die toch ook maar bestellen denk ik…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...27 november 2006 om 20:01 #269740Dit is echt ubervet=)
Echt de vetste en vreedste project!
En nog ff over je begrenzer, men maat had hem ingebouwd waar normaal bij het handvat de toeter zit zech maar, en een bel om te bellen. Nog nooit problems gehad en twas niet terug te vinden!
27 november 2006 om 20:56 #269741zeer mooie ciao
(zo beter??, voordat het topic dalik volslipt)28 november 2006 om 13:36 #269742deze heeft remschijven en vering is ook niet slecht van een vespa
en waar slaat dat res-tek-puh op?:?
28 november 2006 om 13:41 #269743Heeft net de ouwe Ali G film gezien waarschijnlijk;)
24 april 2007 om 21:14 #271876Dat ziet er gaaf uit tonni!! Komt er nog een grotere cilinder in of niet?
30 juli 2007 om 01:08 #273115Een klein nieuwtje: De voorrem is nu hydraulisch. Dit nadat me de mechanische klauw doormidden brak.
Het is een dubbel cilinder klauwtje van een mountainbike geworden. (MPH, is van Giant, werkt op DOT4 en is een gesloten systeem) Die past er met een paar kleine aanpassingen net tussen. Het pompje van dit setje is ook mooi klein, en het werkt mooi. Nu moet ik alleen de achterkant nog eens pasmaken, daarvoor moet er een adapter gemaakt worden nog en de ophangbeugel voor de klauw. Momenteel ziet het er aan het stuur wat vreemd uit vind ik, omdat er rechts nu een losse handle en een losse snelgas zit, terwijl links nog de standaard zooi zit. Maar dat komt nog goed, daar komt dus ook zo’n pompje en waarschijnlijk een losse decompressie handle.
Ga wel nog kijken voor een zwarte gashandle, deze is alu en dat vind ik niet mooi staan. Ook zijn de remhevels veel korter, maar ik denk niet dat ik daar iets aan kan veranderen…Mocht ik nog eens een echte remklauw vinden die aan de voorkant goed past dan verander ik dat weer, maar voor nu doe ik het hiermee.
Fotootje komt nog.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...30 juli 2007 om 07:36 #273116
N!CKsokej, dat is goed om te horen tonni

wil de foto’s wel een zien30 juli 2007 om 10:19 #273117wil wel een foto zien tonni.. heb zelf ook een giant fiets met mph hydraulische remmen.. maar of die nou egt gemaakt zijn om een brommer met 70+ te kunnen temmen?
Mike19 september 2007 om 22:07 #273629Uit verveling maar weer eens aan mn 42 alu geprutst. Ik weet het, het is niet echt spannend of “special” maar dit wilde ik al een poos doen. Nu nog ff testen of er ook (positief) verschil te merken is. Ik ga er wel vanuit.
Wat ik heb gedaan: uitlaatpoort nog een klein beetje aangepast, spoelkanalen vergroot en de poorten 1mm hoger gezet en iets verbreed, de boosterpoorten ontdaan van het spijltje (DR evo achtig dus) en aan de onderzijde vergroot, tevens de zuiger er weer op aangepast (had ik al eerder gedaan bij een test zuiger, alleen dit was een B zuiger dus iets te klein).Moet het alleen nog een beetje effenen (is nog wat ruw)

I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.